Parranajon tekniikkaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Höyläsin partaa vaahdon kanssa ja älysin kokeilla edestakaisin hankaavaa tekniikkaa, jolla vaahto levityi takaisi taaksevedolla ja se siten riitti useampaan vetoon. Tulos oli parempi kuin muutoin ja iho ei ärtynyt niin paljon.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Olen huomannut itse taas että vain vastakarvaan ajamalla tulee kunnollinen tulos yhdellä vedolla.

Voi tietty johtua merkistäkin. En varmaan voi sanoa sitä ettei syytetä mustamaalaamisesta jne.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Kannattaa kuitenkin välttää parranajoa akkukäyttöisellä koneella, josta puhti loppuu kesken hieman tiuhempaa partapehkoa. Tämä riski on yleisin kesäloman loputtua.

Uskottavuus kärsii hieman kun joutuu avaamaan oven jollekin ulkopuoliselle partakoneen roikkuessa leukapielessä...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Minkä takia höyläätte? Mä en ymmärrä. Mulla on aina ollu kone. Ei tartte ostaa vaahtoa eikä tule viilleltyä.

Rituaalin takiako se vaahdottaminen? Saako siitä nautintoa?

Pitemmät karvat kannattaa joka tapauksessa saksilla leikata ennen viimeistelyä.

Vierailija

Parranajo oli ensimmäisiä mustikuvia isästäni, kun hän vaahdotti naamansa ja alkoi rapsutella kuuluvasti partaansa pois. Kyllästyi ajanoloon "miksvarte" kyselyihin ja lopulta linnottatui omiin oloihinsa kun ryhtyi sitä tekemään.

Kone on tuohon verraten tylsä laite, vaikka onhan se helppo kuin pölynimuri.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Mutta missä vaiheessa naisen on syytä lopettaa kasvojenkohotusleikkaukset?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

No siinä vaiheessa kun sille tulee leukaparta.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Melko kömpelö laite mielestäni. Jostain syystä parta kasvaa ripeämmin takasin kun vetäsen koneella =D lieneekö harhaa...

Vierailija
Koditon
Jostain syystä parta kasvaa ripeämmin takasin kun vetäsen koneella =D lieneekö harhaa...
Höylä katkaisee syvemmältä. Kone jättää aina sängen, mutta siksi ei tarvitakaan vaahtoa.

Vierailija
Olli V
Minkä takia höyläätte? Mä en ymmärrä. Mulla on aina ollu kone. Ei tartte ostaa vaahtoa eikä tule viilleltyä.

Iho hankaantuu. Vanha kone toki.

Vierailija

Kyllä höylällä siistimpi jälki tulee kuin koneella. Kuka nyt sitten haluaa ihan sileän pinnan.

Yleensä tulee vedettyä koneella posket. Koneella saa trimmailtua tuon jäljelle jäävän pöheikön helpommin. Pienet sakset on kanssa kätevät. Kerran vetäisin sellaisella koirien trimmaus saksilla, jotka jättävät karvat hieman erimittaisiksi, "Koirasaksilla" vai mitkä ne nyt sitten on pääsi mielestäni aika hyvään lopputulokseen.

Vierailija

Ensinnäkin, jos on tottunut ajamaan höylällä partansa, niin moniko on huomannut sen, että kun hauduttaa kuumalla vedellä kostetulla pyyhkellä edes jonkun aikaa naamaansa, niin parta lähtee kuin tyhjää vaan. Siis ilman partavaahtoa.

Käytyään löylyssä ja ajettuaan partansa saunassa käynnin jälkeen, huomaa viemeistää mikä merkitys on kasvojen hauduttamisella ennen parran ajoa.

Tässäpä yksi videonpätkä parranajon tekniikoista.
Advanced Shaving Techniques :
http://www.youtube.com/watch?v=TQco5PWc2JU

Vierailija

Ajan parran aamulla suihkussa. Mulla on suihkuhuoneen seinässä partapeili. Siinä on kätevää suihkun ja hampaitten pesun jäljiltä höylätä parta. Partavahtona käytän yleensä shampoota tai nestemäistä suihkusaippuaa. Varsinaiset partavaahdotkin on kyllä hyviä ja miehekkään näköstä, mutta shampoolla pääsee samaan lopputulokseen.

Vierailija

Hei olisko kellän antaa hyvää vinkkiä, että miten saisin parranajon jälkeen kutinan loppumaan?
Aina kun ajan partakoneella parran, varsinkii leuan alta kutittaa sen jälkeen niin saakelisti että tekis mieli raapia iho verille. Eli auttasko joku voide esim.?

Vierailija

joo kyllä saunan jälkeen on paras ajaa parta veks.
Oon ite himosaunoja muutenkin, niin melkeen aina tulee saunan jälkeen ajeltua. Ja mielellään höylällä.
Jos kutiaa iho kovastikin, niin kokeilepa höylää, itsellä kone tekee useesti ton että kutiaa/kirvelee ihoa, mut höylä ei ikinä.
Varsinkaan saunomisen jälkeen, kun on pehmittynyt iho kunnolla.
Tietty jokin rauhottava voide/geeli varmaan jeesais kans..?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat