HaamuNinjaHiiret valtaavat kotini!

Seuraa 
Viestejä99
Liittynyt19.2.2007

Heräsin äsken h**vetinmoiseen rapisteluun mitä on itseasiassa kuulunut tässä parina muunankin yönä jo. Asiallahan olivat tietenkin nuo kaikkien rakastamat pörröiset pikku hiiren p**keleet.

Se minkä takia tästä teille kirjoitan selviää seuraavaksi.

Huomasin 1 hiiren lasivitriinissäni juuri kuin kiskaisin valot päälle huoneeseeni.

Vitriinissä on intistä jääneitä kenttämuonia ja hiiret olivat tietenkin haistaneet ne. Ihmeellisintä tässä koko hommassa on siis se, että millä he**etillä tuo kyseinen hiiri/hiiret ovat tuonne neljännelle tasolle kiivenneet ja mistä vi**sta ne ovat ylipäätänsä päässeet huoneeseeni.

Ainut reitti kyseiselle tasolle näkyy näissä kuvissa:

Tarkisin koko huoneeni läpi enkä löytänyt ainuttakaan reikää mistään. Siirsin vitriiniä ja katsoin olisiko sen takana ollut mahdollisesti reikiä, mutta eipä niitä reikiän näkynyt missään olevan. Hiiri ei ole voinut liikkua pitkää matkaa vitriinin sisältä sen jälkeen kun laitoin valot huoneeseeni päälle.

Ainut mahdollinen pakoreitti täytyy olla noin puolen sentin korkuinen huoneeni oven alle jäämä rako:

(rako näyttää kuvassa isommalta mitä on)

Tuota kauttakaan en nähnyt hiiren menevän.

Luin wikipediasta, että kotihiiri mahtuisi alle 1cm kokoisesta kolosta, mutta tuo rako on hädin tuskin puoli senttimetriä korkea.

Kertokaahan minulle siis, että mistä h**vetistä nuo hiiret ovat huoneeseeni päässeet ja millä vi**lla ne ovat kiivennet tuolle kyseiselle tasolle?

Minun tämän hetkinen arvaukseni:

Hiiret ovat saaneet ninjakoulutuksen, sekä pystyvät läpäisemään seiniä jättämättä niihin fyysistä vahinkoa.

S**TANAN HIENOA!! \o/

"I'm not in jail for committing murder. I'm in jail partly because I'm a black man in America,where the powers that be will only allow a black man to be an entertainer or a criminal." - Rubin Carter, Penthouse Interview, 1975.

Kommentit (14)

asdf
Seuraa 
Viestejä11056
Liittynyt16.3.2005

Hiiret pääsevät ihmeellisiin paikkoihin. Minulla oli vanhassa omakotitalossa sama ongelma, hiiren sontaa löytyi paikoista, jonne ei hiirien luulisi pääsevän ilman kvanttimekaanisia ominaisuuksia tai ninjakoulutusta. Ongelma ratkesi kissan hankinnalla. Erilaiset hiirenloukkuviritykset voivat myös toimia.

Vierailija
asdf
Hiiret pääsevät ihmeellisiin paikkoihin. Minulla oli vanhassa omakotitalossa sama ongelma, hiiren sontaa löytyi paikoista, jonne ei hiirien luulisi pääsevän ilman kvanttimekaanisia ominaisuuksia tai ninjakoulutusta. Ongelma ratkesi kissan hankinnalla. Erilaiset hiirenloukkuviritykset voivat myös toimia.

Tämä tapahtui siihen aikaan, kun asuin Pasilan metsässä, ite rakennetussa majassa: Kaikesta tilkinnästä huolimatta silloin tällöin joku hiiri löysi tien sisälle. Laiton lattialle peltipurkin ylösalaisin ja sinne syötin. Viritin peltipurkin kallelleen pienen tikun varaan. Hiiriä aina silloin lankesi loveen.

Koska en kuitenkaan raatsinut tappaa, eikä olisi hyödyttänyt yöllä laittaa niitä pihapiiriinkään (olisivat heti löytäneet takaisin), niin usein vein ne yösydännä satojen metrien päähän.. Muistan hyvinkin erään kerran, että kuljetin hiiren Ilmalan asemalle, raiteiden taakse --lumihangessa kahlaten. "Saakelin rapisija, etpäs heti kahlaakaan takasin!"

Ja loppu yö mietin hiiren kovaa kohtaloa

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26832
Liittynyt16.3.2005

Hiiret tosiaan puikkelehtivat kiinteän aineen atomien lomitse. Mutta onneksi ne ovat henkisesti sen verran heikkolahjaisia, että menevät mekaanisiin hiirenloukkuihin. Rotat sitä vastoin ovat pirullisen fiksuja, niille on turha viritellä peltisiä rotanloukkuja (tai ainakin loukut pitää virittää keväällä, jos rottia tulee syksyisin, niin ihmisen haju ehtii haihtua).

Vierailija

Ensiksikin minua häiritsi lasivitriinin sisältö, joten minun on kehoitettava topicin aloittajaa muuttamaan ruokailutottumuksiaan.

Ja asiaan...
Hiiret ovat sillä tavoin paikkauskollisia, että ne ulostavat ja virtsaavat siellä missä syövät. Mene rautakauppaan ja hae rotanmyrkkyä. Mikäli tuntisimme paremmin voisin tulla hävittämään ongelman. Satun tietämään näistäkin asioista jonkin verran. Nyt joudut selviytymään itse.
Mikäli sinulla ei ole kotieläimiä, niin rotanmyrkkyä voi laittaa vaikkapa lautaselle. Jyrsijät liikkuvat seinustoja myöten. Asettele myrkkyansoja arvioiduille kulkureiteille ja viimeinen vaikkapa sinne vitriiniin, mikäli ne ovat sieltä tottuneet ruokaa hakemaan.
Jaa myrkky lautaselle siten, että näet onko siinä käyty ruokailemassa. Näin luot ansaverkoston, jota seuraamalla voit päätellä jyrsijöiden kulkureittejä ja liikkumista.
Nuo rotanmyrkyt ovat semmoisia, että objektit kuolevat sisäisiin verenvuotoihin. Silloin ne etsivät rauhallisen paikan, jonne menevät kuolemaan.

Voithan toki käyttää loukkujakin...

Elmeri
Seuraa 
Viestejä99
Liittynyt19.2.2007
mallas
Ensiksikin minua häiritsi lasivitriinin sisältö, joten minun on kehoitettava topicin aloittajaa muuttamaan ruokailutottumuksiaan.

Ja asiaan...
Hiiret ovat sillä tavoin paikkauskollisia, että ne ulostavat ja virtsaavat siellä missä syövät. Mene rautakauppaan ja hae rotanmyrkkyä. Mikäli tuntisimme paremmin voisin tulla hävittämään ongelman. Satun tietämään näistäkin asioista jonkin verran. Nyt joudut selviytymään itse.
Mikäli sinulla ei ole kotieläimiä, niin rotanmyrkkyä voi laittaa vaikkapa lautaselle. Jyrsijät liikkuvat seinustoja myöten. Asettele myrkkyansoja arvioiduille kulkureiteille ja viimeinen vaikkapa sinne vitriiniin, mikäli ne ovat sieltä tottuneet ruokaa hakemaan.
Jaa myrkky lautaselle siten, että näet onko siinä käyty ruokailemassa. Näin luot ansaverkoston, jota seuraamalla voit päätellä jyrsijöiden kulkureittejä ja liikkumista.
Nuo rotanmyrkyt ovat semmoisia, että objektit kuolevat sisäisiin verenvuotoihin. Silloin ne etsivät rauhallisen paikan, jonne menevät kuolemaan.

Voithan toki käyttää loukkujakin...

Kiitos neuvoista, pitää kokeilla!

"I'm not in jail for committing murder. I'm in jail partly because I'm a black man in America,where the powers that be will only allow a black man to be an entertainer or a criminal." - Rubin Carter, Penthouse Interview, 1975.

Vierailija
Elmeri
Heräsin äsken h**vetinmoiseen rapisteluun mitä on itseasiassa kuulunut tässä parina muunankin yönä jo. Asiallahan olivat tietenkin nuo kaikkien rakastamat pörröiset pikku hiiren p**keleet.

Se minkä takia tästä teille kirjoitan selviää seuraavaksi.

Huomasin 1 hiiren lasivitriinissäni juuri kuin kiskaisin valot päälle huoneeseeni.

Vitriinissä on intistä jääneitä kenttämuonia ja hiiret olivat tietenkin haistaneet ne. Ihmeellisintä tässä koko hommassa on siis se, että millä he**etillä tuo kyseinen hiiri/hiiret ovat tuonne neljännelle tasolle kiivenneet ja mistä vi**sta ne ovat ylipäätänsä päässeet huoneeseeni.

Ainut reitti kyseiselle tasolle näkyy näissä kuvissa:

Tarkisin koko huoneeni läpi enkä löytänyt ainuttakaan reikää mistään. Siirsin vitriiniä ja katsoin olisiko sen takana ollut mahdollisesti reikiä, mutta eipä niitä reikiän näkynyt missään olevan. Hiiri ei ole voinut liikkua pitkää matkaa vitriinin sisältä sen jälkeen kun laitoin valot huoneeseeni päälle.

Ainut mahdollinen pakoreitti täytyy olla noin puolen sentin korkuinen huoneeni oven alle jäämä rako:

(rako näyttää kuvassa isommalta mitä on)

Tuota kauttakaan en nähnyt hiiren menevän.

Luin wikipediasta, että kotihiiri mahtuisi alle 1cm kokoisesta kolosta, mutta tuo rako on hädin tuskin puoli senttimetriä korkea.

Kertokaahan minulle siis, että mistä h**vetistä nuo hiiret ovat huoneeseeni päässeet ja millä vi**lla ne ovat kiivennet tuolle kyseiselle tasolle?

Hiiret ovat saaneet ninjakoulutuksen, sekä pystyvät läpäisemään seiniä jättämättä niihin fyysistä vahinkoa.

S**TANAN HIENOA!! \o/

Et uskoisi, mihin hiiret saattavat päätyä ja miten pienestä raosta ne mahtuvat kulkemaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Pyydystin kerran loukuilla hiiriä ja muita jyrsiöitä.

Kannattaa muistaa että kun laittaa parketille tai johonkin loukun, niin ne suolet ja nesteet valuu sieltä hiirestä siihen lattiaan ja imeytyy kun otus mätänee.

Omena on hyvää syöttiä, kannattaa laittaa paljon omenan palasia joka paikkaan, niin hiiri tulee ahneeksi ja syö sitten sen loukussa olevan syötin.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Elmeri
...Kertokaahan minulle siis, että mistä h**vetistä nuo hiiret ovat huoneeseeni päässeet ja millä vi**lla ne ovat kiivennet tuolle kyseiselle tasolle?

S**TANAN HIENOA!! \o/

Höh. Hiiri oli tietty sen pakkauksen kyljessä olevan tuoteselosteen mukainen proteiini ja rasva. Luulitkos, että se rasva tarkottais voita tuon firman tuotteissa. Harvinaisen tuore tuo sun pakkaukses vaan oli. Yleensä vanikka on jotain vuosmallia -56 ja päälle ylähuuli.

Mutta joo, loukkua kehiin ja hautajaisia pitämään... tai sitten pistät näkkärin päälle. Nam.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Jotkut on koko ajan raskaana,en ymmärrä mitä tarkoitan,se vaan tuli väkisin.
Hiiret kiipeää sileää seinää,sähköjohtoa saati sitten kovalevyn karkeaa puolta.Livahtaa alle puolen sentin raosta,itse todistanut kun mikki luikahti jalkalistan välistä jonnekin välipohjaan,minne lie,joutuiko merihätään väi mättähältä mättähälle.
Olin joskus viikonlopun muualla,tulin torpalle rapina kuului keittiöstä.Helevetin iso,ainakin näin iso siimahäntä niska kenossa loukussa raapi puolihalvaantuneena takakäpälillä lattiaa.Hätäpäissäni nappasin rikkalapion aseeksi ja survaisin jyrsijän hengiltä kitumasta,veret turskahti tietenkin lattialle eikä tuntunut kivalta,mutta tää on mun kämppä eikä täällä hillu muut kuin minä.Sais olla samat säännöt koko interwebissä ainakin yhtenä päivänä kuukaudessa.

Voi on hyvä syötti,pysyy siinä liipasimessa niin sen näkkäri rosvon on pakko töniä,ja kun nakki on viritetty äärimmäisen herkälle niin se on varma nakki.
Loukku seinän viereen,jos on sopiva kapeikko jossain niin siihen eli rakentaa ohjurin että vamasti osuu nakki nokan eteen.

Eihän hiiret nokkaeläimiä ole,vaikka eihän sitä ihminen kaikkia yön hiipareita näe ehkä ikuna.

Vierailija

Mummo raskaana...

Meillä on kaksi idioottia urbaanikissaa (vaikka maalla asummekin), jotka eivät ymmärrä, mitä hiirelle pitää tehdä, kun sen saa kiinni.

Kummitus, iso pliis, jos vain viitsit, laita välilyönti pisteen ja pilkun jälkeen, kiitos. Helpottaa lukemista huomattavasti.

Vierailija

Välilyönti pilkun jälkeen, eipä ole tullut mieleen. Viksu idea, kiitti vinkistä.
Muistais vaan.

Joku viitsii lukea tämmösiäkin, ei olisi uskonut.

Joka päivä oppii jotain vaikkei yrittäisi.

Onkohan se saanut hiiren hengiltä, tai peloteltua maanpakoon?

syytinki
Seuraa 
Viestejä8906
Liittynyt18.8.2008

Turhaahan niiden metsästäminen on. Nehän ovat HaamuNinjaHiiriä.

Ei kukaan ole koskaan saanut haamua hengiltä tai pyydystettyä.

Parhaiten voisi tepsiä houkuttelu ja kusetus. Ripottele jotain hiiriherkkua vanaksi naapurin ovelle asti.

Uusimmat

Suosituimmat