Paljonko ootte hävinny sijoituksia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nonii. Pörssit on hiukka alamailla. OMX Helsinki on nyt alle 1/3 verrattuna vuosikymmenen alun teknokuplaan.

Kai jollain pörssipelisijotuksia on. Paljonko ootte tappiolla?

Itellä ei sijoituksia ole kuin talletustili.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Semmoisen reilun 5k€:n verran ovat sijoitukset tippuneet viime keväästä. Tällä hetkellä kaikki pitkissä koroissa.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Salkkuni on enää n. 10-20 % plussalla. Salkku on kasattu pääosin 2003 ja oli parhaimmillaan noin 300 % lähtöarvostaan. Yksi salkun osakkeista ehti yli kymmenkertaistuakin ja edusti huipussaan yli puolta salkun arvosta.

Koska sijoitukset ovat pitkäaikaisia eikä osakkeilla ole tarkoitus pelata ei näillä kurssiheilahteluilla ole juuri merkitystä. Tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua lähinnä verotuksellisin perustein. Tappiot ovat myös aina laskennallisia niin kauan kunnes ne realisoi. Eli jos kassa kestää ei osakkeita kannata nyt myydä, joskaan ei näkemykseni mukaan vielä ostaakaan.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Pseudohippi

Koska sijoitukset ovat pitkäaikaisia eikä osakkeilla ole tarkoitus pelata ei näillä kurssiheilahteluilla ole juuri merkitystä. Tilanne saattaa tulevaisuudessa muuttua lähinnä verotuksellisin perustein. Tappiot ovat myös aina laskennallisia niin kauan kunnes ne realisoi. Eli jos kassa kestää ei osakkeita kannata nyt myydä, joskaan ei näkemykseni mukaan vielä ostaakaan.

Vaikka ei ollut tarkoitus pelata niin miksi et silti myynyt niitä kymmenkertaistuneita osakkeita pois? Olisihan siitä vähän ylimäärästä rahhaa tullut.. kai oli kuitenkin selvää että ne jossain vaiheessa taas laskee..

くそっ!

Vierailija

Onhan sitä hävitty, ehkäpä noin 20 vuoden aikajaksolla nettohäviö on 10000 euroa. En ole viitsinyt tarkempaa lukua pitää.

Tämä häviö syntyi pääosin taannoisessa it-buumissa (kuten niin monella muullakin). Tuolloin myin perintörivarin ja siitä saadut varat sijoittelin pörssiosakkeisiin, välistä myös lyhyttä myyntiä tehden. No, lohduttautua voi aina sillä, että välistä olin voitollakinainakin noi 10 vastaavan rivarin verran:)

Nykyisin olen jättänyt tämän harrastuksen ja keskityn mielummin vaikkapa kosmologiaan. Se nimittäin rassaa hermoja huomattavasti vähemmän!

Vierailija

Joka päivä sijoitan tupakkiin...
Olen todellinen Ruumenien polttaja

5000 euroa menny vähintään viimoisen 5 vuoden ajalla...
Ja sijoitukseni tuottavat...
"Ei tekotapa kaikkia voi miellyttää, vaikka tulos miellyttäisikin!"(Juice Liskonen)

Vierailija

Kiva peli tuo pörssi. Olen tässä miettinyt josko lainaa ottaisin ja sijoittaisin ennen seuraavaa kuplaan. Vai sijoittaisinko sittenkin lottoon...

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

En penniäkään. En ole realisoinut sijoituksiani, eikä ole tarvekaan muutamaan vuoteen ja minulla on varaa odottaa vielä vuosia.

Mikään sijoituskohteistani ei ole lähelläkään kaatumista ja kaikki ovat analyytikoiden mielestä "low-risk, medium-income", mutta minulle täysin riittäviä.

Se, että jonkun osakkeen arvo laskee tällä hetkellä ei tarkoita sitä, että sijoituksen arvo laskisi yhtään, jos et muuta sijoitustasi rahaksi.

Itse asiassa, minua *kovasti* kiinnostaisi ostaa nyt uusia osakkeita, mutta taidan odottaa kunnes halpenevat vielä lisää!

Olen pitkän tähtäimen ahne...

(Olen vain harrastelijasijoittaja, joka on keskittynyt vain muutamaan yritykseen, ja katson sijoituksiani vähintään 5-10 v. perspektiivillä).

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Olli V
Nonii. Pörssit on hiukka alamailla. OMX Helsinki on nyt alle 1/3 verrattuna vuosikymmenen alun teknokuplaan.

Kai jollain pörssipelisijotuksia on. Paljonko ootte tappiolla?

Itellä ei sijoituksia ole kuin talletustili.

Onhan varmasti riittävän kuolleet lait sijoitusmarkkinoilla? Onko niillä numeroilla tauluilla ja lehdissä katettakin? Yllättyisin HELVETISTI jos olisi! Toki: Nokialla on Isoja rakenuksia täällä Tampereellakin, joten kyllä niillä KATETTA on!

Vierailija

Olen hävinnyt lähes kaikki mitä olen rahapeleihin laittanut. Viinaan sijoitetut rahat on tullut juotua.

Eikait nyt persaukisella mitään osakkeita ole...

Vierailija
Agison
Onko niillä numeroilla tauluilla ja lehdissä katettakin? Yllättyisin HELVETISTI jos olisi! Toki: Nokialla on Isoja rakenuksia täällä Tampereellakin, joten kyllä niillä KATETTA on!
Nokian markkina-arvo on tänään noin 44 miljardia euroa. On ne kalliita taloja siellä Tampereella.

EDIT: Hups, onkin arvo laskenut parissa tunnissa 3.7 miljardia.

Vierailija
Seppo_Pietikainen
En penniäkään. En ole realisoinut sijoituksiani, eikä ole tarvekaan muutamaan vuoteen ja minulla on varaa odottaa vielä vuosia.

Mikään sijoituskohteistani ei ole lähelläkään kaatumista ja kaikki ovat analyytikoiden mielestä "low-risk, medium-income", mutta minulle täysin riittäviä.

Se, että jonkun osakkeen arvo laskee tällä hetkellä ei tarkoita sitä, että sijoituksen arvo laskisi yhtään, jos et muuta sijoitustasi rahaksi.

Itse asiassa, minua *kovasti* kiinnostaisi ostaa nyt uusia osakkeita, mutta taidan odottaa kunnes halpenevat vielä lisää!

Olen pitkän tähtäimen ahne...

(Olen vain harrastelijasijoittaja, joka on keskittynyt vain muutamaan yritykseen, ja katson sijoituksiani vähintään 5-10 v. perspektiivillä).

Itselläni paloi 10 mrd dollaria yhteen C++ kääntäjään, joka lopuksi kaatoi koko koneen! Dollari/Euro/byte/tavu on OIKEA sääntö!

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Viime vuoden maaliskuussa sijoitin siinä "Kiinailmiön" montussa ja myin viime vuoden kesäkuussa juuri ennen alamäen alkamista. Vajaan neljän kuukauden sijoitukselle tuli 25 %. Toisen potin sijoitin korkotilille samaan aikaan. Siihen tuli puolessatoista vuodessa 5% korkoa.

Näinhän se menee. Eli kannattaa ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla niin saa aina rosentin voittoa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Tuo aiemmin mainitsemani 5k€ edustaa n. 8% 'pelimerkeistä'. Hyvä sääntö sijoituksissa ja muussakin pelaamisessa on se, että pelaa vain sillä määrällä, jonka olet valmis häviämään. Ja lainarahalla ei koskaan!

Vierailija
Paul M
Näinhän se menee. Eli kannattaa ostaa halvalla ja myydä kalliimmalla niin saa aina rosentin voittoa.
Kunhan aina muistaa tienata yli verottajan, välitysmaksujen ja inflaation verran.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Olen hidas ostaja, vielä hitaampi myyjä, eikä kärsivällisyyteni lopu.
On toiminut tähän saakka oikein hyvin.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat