Mistä saa halpaa sähköä?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mistä tällä hetkellä löytyy halvin sähkö kotitalouksiin.

Heittäkää jotain tietoa. Olisin kiinnostunut tietämään koska jos pystyy kilpailuttamaan muutaman euron pois niin sillä tienaa jos vuodessa monta purkkia hernekeittoa tai kaljaa.

Onko jotain sivua mistä näkee helposti tiedot?

Oon innostunut kilapailuttamaan kaikenlaisia palveluja oon viime viikolla tehnyt joku 7 euroa voittoa. Lähinä maksoi epähuomiossa eräästä jutusta 7 euroa liikaa, kun taas toisesta paikasta sain halvemmalla.

Sähkön hinnoissa voi vuositasolla tulla satoja euroja hyötyä?

Kommentit (9)

Vierailija

Itse olen erittäin kiinnostunut omista tuulivoimaloista, kun aurinkosähkö ei ehkä suomessa vielä ole paras mahdollinen keino. Voihan niitä toki yhdistää. Ainakin rannikkoalueilla ja avoimilla paikoilla tuulivoimala voisi olla ratkaisu. Ja ekologinen sellainen.

Muistaakseni TM:ssa oli asennettu kotitalouteen noin 8000 euron arvoinen tuuligeneraattori. Sähkölaskuksi muodostui 70 euroa vuodessa.

Jos ihan yrityksistä kysyt siihen en osaa sanoa, nettihän on täynnä kilpailutus sivustoja. Tuossa nyt nopealla googlella löydetty.

http://www.energiamarkkinavirasto.fi/select.asp?gid=39

Vierailija

Halpaa sähköä ei ole.
Ainoastaan tajunnan/mekanismin pimentäminen yöllä lumihankeen säästää sähköä ja aika ja kiihtyvä liike pysähtyy...

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Pientä varoituksen sanaa toiselta palstalta: Muropaketin thread Suomen Energiayhtiö

Pähkinänkuoressa: SE lupaa halvempia hintoja kuin kilpailijansa, mutta lasku on kuitenkin sovittua kalliimpi. Tämä on tapahtunut myös minulle.

En tiedä, harrastaako SE tätä enää (on joutunut kuluttaja-asiamiehen hampaisiin), mutta varovainen kannattaa ainakin olla mikäli heidän kanssaan sopimuksen tekee.

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Vierailija

Mitä kauempaa sähkösi tilaat, sen kalliimaksi siirtomaksu käy.

Esimerkiksi jos Kittilän Sähkö myy 1 MW laitoksellaan energiaa yksikköön 1, niin ei sitä paljon parane tilata tänne siirtomaksujen myötä vaikka paikallinen sähköntomittaja myisi energiaa yksikköön 0,8.

Sitä paitsi, Kittilän halpaa sähköä ei paljon riittäisi jaeltavaksi sitä haluaville, kun 1 MW:lla ei paljoa lämmitetä kuin vaan Kittilän omia nurkkia. Sanalla sanoen, 1 MW laitoksesta ei riitä kaikille haluaville halvan energian ostajille sitä enegiaa oli sitten Kittilän energia kuinka halpaa tahansa.

Jeesuskin sanoi aikoinaan, että ei tästä leivästä kaikille riitä.
Tosin isokirja antaa väittää että pienestäkin leivästä riittää leipää kaikille haluaville.

Vierailija

Siirtomaksu on sama onko sähkön tuottajan postiosoite Kittilässä vai Espoossa. Siirtomasun perii toimitusosoitteen siirtoverkon haltija hinnastonsa mukaan.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Itse vaihdoin Vaasan sähköön Tampereen sähkölaitoksesta. Se oli puoli vuotta sitten halvin. En tiedä nyt.

Yhdistetty sähkölasku tippui kuitenkin 130 €/kk -> 110 € /kk.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Uusimmat

Suosituimmat