Kannattaako spermaa lainata?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos joku kysyy sulta että lainaisitko spermaa suvunjatkaistarkoituksessa niin lainaisitko?

Mites nää lakipykälät sitten menee jos vastaanottavan osapuolen suvunjatkoon kykenemätön aviopuoliso tunnustaa lapsen?

Entäs noin moraalisesti?
Varsinkin jos ne ihmiset olis jatkuvasti läsnä?

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

joo, voisinpa lainatakin. Suorastaan hieman perverssi ajatus, joten todennäkösesti sopis miule. MUTTA, jos osapuolet olisivat kovinkin läsnä läheisesti, niin en kyllä siinä tapauksessa.
Ei omalla spermalla siitetyn lapsen kasvua haluis joka pv vierestä kattoa, ei tod. Mut jos ei paljoa tarviis nähdä osapuolia, niin why not? Tietty ihmisten pitäs olla vastuullisia ja mukavia, sitten tuskin olis estettä

edit: mikä vaihtoehto toi "perheenjäsenelle" on? en nyt helkutissa ainakaan perheenjäsenelle/sukulaiselle, no way. Joku raja pitää olla ehh

Vierailija
Dr Lazer
:lol: joo, voisinpa lainatakin. Suorastaan hieman perverssi ajatus, joten todennäkösesti sopis miule. MUTTA, jos osapuolet olisivat kovinkin läsnä läheisesti, niin en kyllä siinä tapauksessa.
Ei omalla spermalla siitetyn lapsen kasvua haluis joka pv vierestä kattoa, ei tod. Mut jos ei paljoa tarviis nähdä osapuolia, niin why not? Tietty ihmisten pitäs olla vastuullisia ja mukavia, sitten tuskin olis estettä

edit: mikä vaihtoehto toi "perheenjäsenelle" on? en nyt helkutissa ainakaan perheenjäsenelle/sukulaiselle, no way. Joku raja pitää olla ehh

Esimerkiks jos vaikka sun veljes pyytäis tai joku sun vaimon sukulaisista?
Perhe, noin niinku laajemmassa mittakaavassa.

Ja oletus tietty on että keinosiemennyksellä, mikä karsii joukkoa jo huomattavasti, heh.

Vierailija
Rasputin

Esimerkiks jos vaikka sun veljes pyytäis tai joku sun vaimon sukulaisista?
Perhe, noin niinku laajemmassa mittakaavassa.

Ja oletus tietty on että keinosiemennyksellä, mikä karsii joukkoa jo huomattavasti, heh.

hmm, tarttee nyt jo vähän miettiä.. en kyllä jos sukulaissuhteet olis kysymyksessä. Ei.
Hyvä tuttava tms. vois tulla kysymykseen, mut ei oletetun veljen muija, tuskinpa.
Jos olis vaimo, ja joku sen sukulaisista haluis (ja oletetulle vaimolle kävis), niin saattas ehkäpä sopiakin. Monelle vaimolle ei kyllä varmaan tollanen kävis, luulen ma

Vierailija

Lapsentekotarve voi olla niin kova että sopivuusdirektiivit haihtuvat muistista kuin sammuneen juhlintamuistot.
Siittäminen tai lapsenteko voi olla myös palvelus silkkaa velvollisuuttakin.

Vierailija

Yleisestä seksuaali käyttäytymisestä päätellen ei ole monelle väliä minne sitä roiskii.

Ehkä olen tosikko nais asioissa, mutta juuri tuo perimmäinen tarkoitus saa yhdenyönsuhteet tuntumaan vastenmieliseltä. Jotenkin kaipaa aina syyn toiminnalleen.

Jotenkin ehkä jos tiukka paikka olisi niin veljelle voisi. Mutta vieraille/tuntemattomille ei missään nimessä.

Vierailija

Jos siis muumimuki-menetelmästä on kyse, niin voisin luovuttaa spermaani hyvin tuntemilleni ihmisille. Olen kokenut vanhemmuuden niin hienoksi asiaksi, että jos sen voi toiselle lahjoittaa, niin miksi ei? Ainoa ehto on, että vastaanottaja todellakin on täysipäinen ihminen, joka pitää hyvää huolta tulevasta lapsestaan.

Vierailija

Eikö kellään askarruta miltä itsestä sitten tuntuisi kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua kun tuotos sitten haluaisi nähdä isänsä?

Eikö omat tunteet paina yhtään?
Eikö askarruttaisi miten se muksu pärjää ja kehittyy?

Vierailija

Lisäsin asdf:n kommentit varsinaiseen keskusteluun

Rasputin
asdf
Tuossa sinun ketjussasi on kyse sperman luovutuksesta tuttujen tai kavereiden kesken. Sperman luovutus on kuitenkin ihan erilainen tilanne. Sitä säätelee tarkat lait ja sopimukset, se ei ole tuollaista tutunkauppaa. Ihan hyvä keskustelun aihe minusta, lainsäädäntökin muuttui joku aika sitten.

Onko todellakin joku laki olemassa joka säätelee, että pariskunta ei itse saa päättää tulevan lapsensa geeneistä ja fysiologisesta isästä?
Jos noin on niin se on mielestäni outoa ja väärin. Epäilen kuitenkin ettei siinä suhteessa mitään säännöksiä ole.
Vierailija

Minä en ainakaan lainaisi, jos hinnasta sovitaan niin ehkä sitten, summa kyllä karkaisi monille liian suureksi. Se on minun ja vain minun, ei soluakaan muille.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Siinä ompi sellainen vika, että sperman lainaaja on elatusvelvollinen, eli jos spermaa lainannut ihminen haluaa kääntää kelkkansa vakuuteltuaan ensin, ettei mitään elatusmaksuja tule haluamaan, niin siinä ei ukko jälkeenpäin paljon rutkuta, maksettava se on. Tiedän, että näin on tapahtunut ainakin joskus jollekin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Siinä ompi sellainen vika, että sperman lainaaja on elatusvelvollinen, eli jos spermaa lainannut ihminen haluaa kääntää kelkkansa vakuuteltuaan ensin, ettei mitään elatusmaksuja tule haluamaan, niin siinä ei ukko jälkeenpäin paljon rutkuta, maksettava se on. Tiedän, että näin on tapahtunut ainakin joskus jollekin.

Onko noin?
Auttaiskohan kirjallinen sopimus missä vastaanottava perhe luopuu kaikista vaateista?

Mitäs jos syntymätodistukseen menee se toinen ukko tunnustamaan. Eikös asia ole sillä selvä?

Vierailija
Aweb
Siinä ompi sellainen vika, että sperman lainaaja on elatusvelvollinen, eli jos spermaa lainannut ihminen haluaa kääntää kelkkansa vakuuteltuaan ensin, ettei mitään elatusmaksuja tule haluamaan, niin siinä ei ukko jälkeenpäin paljon rutkuta, maksettava se on.

Huh.. No enpä sit kyllä lainaiskaan

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007

Kyllä mä voin mällit hettää kenelle vaan.
mytta en kyllä vastaa seurauksista.
Ei vattu , tää on oikeesti typerää.

.

Vierailija

Juu, muistan todellakin ihan Suomesta tapauksen, jossa naispari oli muumimukimenetelmällä hankkinut lapsen. No, kun liitto purkautui, vaati lapsen äiti, että spermaa antaneelta kaverilta otetaan DNA-testi ja kas, naisten (ex-)ystävä velvoitettiin elatusmaksuihin.

Oikeasti, spermapankeilla on pulaa luvuttajista. Luovuttavathan ihmiset mielellään vertakin tarvitseville Miksei miehet voisi harkita lahjoittavansa siittiösolujaan lasta epätoivoisesti toivovalle parille. Näin lahjottaja takuuvarmasti välttyy ruokkomaksuilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat