Moottoripyörä pyörätuolilla kulkevalle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen customoimassa (kustomoimassa) moottoripyörää pyörätuolilla kulkevalle. Pyörän valmistusajankohdaksi on sovittu ensi kevät. Pyörän olemuksen suhteen päädyttiin siihen, että tehdään sivuvaunu, joka palvelee samalla ajossa pyörätuolin säilytyspaikkaa. (Muut tekniset ratkaisut liittyvät enemmän nopeaan pyörän päälle nousuun ja kääntäen.)

Katsastuksen kannalta rupesin vielä fundeeraamaan, että onko viranomaisilla jotain painorajoitusjakodirektiivejä sivuvaunun ja itse pyörän painon välille? Entä sivuvaunun ja takapyörän välinen aurauskulma?

Riittääkö, että pyörä olisi vain vakaa, ja painopiste olisi vähän enemmän itse pyörän kuin sivuvaunun puolella? Alan harrastajia täällä varmaan on, joten miten on? (Viranomaiskierros direktiivien oikeellisuuden etsintään kun olisi melkein yhtä pitkä kuin nälkävuosi.)

Kommentit (11)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

olikos se nyt bombardier joka on alkanut tekemään mottorikekan tyyppisiä moottoripyöriä. edessä kaksi rengasta ja takana yksi. kannattaa tutustua.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti
olikos se nyt bombardier joka on alkanut tekemään mottorikekan tyyppisiä moottoripyöriä. edessä kaksi rengasta ja takana yksi. kannattaa tutustua.

Kyseinen kapistus on Can Am Spyder. Katsotaan osaanko liittää tähän vielä kuvankin siitä. Jokatapauksessa kyseinen värkki on ainakin omaan silmään ja mieleen jokseenkin turha.

Vierailija
_jone_
Olen customoimassa (kustomoimassa) moottoripyörää pyörätuolilla kulkevalle. Pyörän valmistusajankohdaksi on sovittu ensi kevät. Pyörän olemuksen suhteen päädyttiin siihen, että tehdään sivuvaunu, joka palvelee samalla ajossa pyörätuolin säilytyspaikkaa. (Muut tekniset ratkaisut liittyvät enemmän nopeaan pyörän päälle nousuun ja kääntäen.)

Katsastuksen kannalta rupesin vielä fundeeraamaan, että onko viranomaisilla jotain painorajoitusjakodirektiivejä sivuvaunun ja itse pyörän painon välille? Entä sivuvaunun ja takapyörän välinen aurauskulma?

Riittääkö, että pyörä olisi vain vakaa, ja painopiste olisi vähän enemmän itse pyörän kuin sivuvaunun puolella? Alan harrastajia täällä varmaan on, joten miten on? (Viranomaiskierros direktiivien oikeellisuuden etsintään kun olisi melkein yhtä pitkä kuin nälkävuosi.)

Tarkoitus on ilmeisesti että fillari ei näytä heti silmään invalidipyörältä?

Varsinaisesti sun kysymyksiis en osaa vastata.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Mikset tee suoraan siitä sähkötuolista Dragsteria, siinä kun olisi pienet keulapyörät jo valmiina? Laita vaikka hydraulinen voimansiirto pienellä paineakulla, niin voit aina liikennevaloissa kerätä sähkömoottorilla hydraulipaineet tappiin ja ottaa kunnon lähdön autoilijoiden ihmetykseksi.
Lisäksi välttyisi vakuutusmaksuilta, muutoskatsastuksilta ja veroilta, kun tuoli ei ole kilvissä. Jos konerikko yllättää, sen saa myös ilmaiseksi takaisin varikolle, toisin kuin mp:n.

Uusimmat

Suosituimmat