Tykyttääkö vai nykyttääkö?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kova kunto?

Paljonko pulssi hakkaa?
Just ny?
Aamulla?
Illalla ennen nukkumaan menoa?

Itellä rykii 60 tässä päätteen ääressä naputellessa.

Kommentit (7)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Ei se ole aina pelkästään kunnosta kiinni. Mulla on aina ollut nopea pulssi. Nytkin varmaan jotain 70-80. Isä joskus nuorempana pyöräili SM-tason aikoja, mutta senkin pulssi on aina ollut nopea.

Kun menin eka kerran kutsuntoihin oli kanuuna ja ne tarkisti mun pulssin kaksi kertaa kun eivät uskoneet, että ihmisen lepopulssi voi olla sellainen. Tulikin sitten 3 vuotta lykkäystä kättelyssä.

Nopea pulssi tietää periaatteessa lyhyttä elinikää.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Ei se ole aina pelkästään kunnosta kiinni. Mulla on aina ollut nopea pulssi. Nytkin varmaan jotain 70-80. Isä joskus nuorempana pyöräili SM-tason aikoja, mutta senkin pulssi on aina ollut nopea.

Kun menin eka kerran kutsuntoihin oli kanuuna ja ne tarkisti mun pulssin kaksi kertaa kun eivät uskoneet, että ihmisen lepopulssi voi olla sellainen. Tulikin sitten 3 vuotta lykkäystä kättelyssä.

Totta, kyllä siinä painaa myös pulssin yläraja.
Eli kuinka ylös sen saa nousemaan.
Noin periaattessa kuitenkin on se pulssi aika suuntaa antava.

Mä oon tehny ny kuukauden verran parin tunnin kävelylenkkejä ja kuntopiiriä n. 5 kertaa viikossa.
Mun pulssi on pudonnu yli kymmenen pykälää.

Toi eliniän pituus. Mistä oot lukenu?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Rasputin
Aweb

Totta, kyllä siinä painaa myös pulssin yläraja.
Eli kuinka ylös sen saa nousemaan.
Noin periaattessa kuitenkin on se pulssi aika suuntaa antava.

Mä oon tehny ny kuukauden verran parin tunnin kävelylenkkejä ja kuntopiiriä n. 5 kertaa viikossa.
Mun pulssi on pudonnu yli kymmenen pykälää.

Toi eliniän pituus. Mistä oot lukenu?

Minä olen jo kymmenisen vuotta pyöräillyt melkein joka päivä semmoiset 14-15 km säässä kuin säässä. Pulssi ei ole hirveästi pudonnut, vaikka kunto on nelikymppisellä äijällä nyt paljon parempi kuin oli kaksvitosella, jolloin en kuolematta jaksanut kävellä paria kilometriä.

Kun on nopea pulssi, verenkierto ja elimistö käyvät tavallaan ylikierroksilla. Eihän se välttämättä mitään kuolinkelloja soita, mutta ei se nyt oikeasti kauhean hyväkään juttu ole. Olen joskus tästä lukenut jostain, mutta osittain tämä on kyllä myös täysin muistin varassa toimivaa mutuilua.

Päästäisen pulssi on muistaakseni jotain 2000 lyöntiä minuutissa. Mietis sitä. Se syö pari kertaa oman painonsa verran päivässä, eikä taida olla mikään kovin pitkäikäinen kaveri. Ehkä rajuin peto, mitä maailmassa on. Tappaa ja syö mennen tullen itseään suuremmat jyrsijät, kuten tarvittaessa vaikkapa rotan. Joku käärmeenkasvattaja erehtyi joskus antamaan käärmeelleen sapuskaksi päästäisen. Kun tuli seuraavan kerran katsomaan lemmikkiään, terraariossa oli pelkkä päästäinen, joka etsi vimmatusti uutta käärmettä.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Lepopulssi 90 tai hiukan yli. Ollut samanlainen aina. Lääkärit nytkähtää aina ensimmäisellä kerralla vähän. Lähettävät väkisin kilpirauhaskokeisiin (jotka on aina ollet ihan normaaliarvoissa) ja sitten koettavat maanitella syömään betasalpaajia.

Luultavasti kysessä on joku perinnollinen jutska. Pikkusiskolla on samanlainen hirmutikuttaja, mutta toistaiseksi on hengissä pysytty.

Uusimmat

Suosituimmat