Koulussakäynnin kupla puhkeamassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lintsasitko koulusta?

Mä lintsasin. Viikossa ainakin viis tuntia.
Jos sato niin en viittiny kävellä kouluun.
Jos väsytti niin nukuin riittävästi.

Koulussa pärjäsin yli keskitason.

Onko lintsaaminen pahasta?
Eikö lapset ole yksilöitä ja tosille pitää antaa vapauksia enemmän kuin toisille?
Toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset, koulussakin.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

tasa-arvoisempia. Olikoi toi nyt oikea sanavalinta?
Lukiossa lintsaamisesta tuli huimattavasti helpompaa aikanaan, kun pystyi itse 18v täytettyään allekirjoittamaan poissaololapun.
Ei ollut ihan siis tarkoitustaan vastaava systeemi tuo poissaolo"vihkonen" lukion kakkosluokan loppupuolella...vai oliko se kolmosluokan..en muista, samapa tuo.

Vierailija

Lintsasin, mutta enpä minä peruskoulusta muuta oppinutkaan kuin vastuunpakoilua ja yleistä päämäärättömyyttä.

Vasta myöhemmissä opinnoissa tajusin että koulun tarkoitus ei ole piiloutuminen, vaan loistaminen.

Nyt myöhemmin olen miettinyt opettajianikin, niin ei voi muuta sanoa kuin huh huh. Ehkä siellä oli pari poikkeusta, yllättävää kyllä uskonnon ja matematiikan opettajat, mutta loput olikin sitten täysin mielisairasta sakkia.

Siis oikeasti välillä miettii että MITÄ HELVETTIÄ niiden päässä pyöri?

Eihän sitä terve ihminen halua olla sellaisten kanssa missään tekemisissä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Määkin olin poissa yläasteen ysiluokan viimeisellä puoliskolla aina silloin tällöin. Ei ne juurikaan vaikuttanu keskiarvoon ku oon aina saanu tosi huonoja numeroita.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Olin koulusta (kansa- ja kansalaiskoulu) pois yhteensä 8h.

Työelämässä en ole ollut kertaakaan poissa edes krapulan tähden. Viinapäissänikin työni on ollut aina kiitettävää.

Vierailija

Lintsasin, jos olivat unet jääneet vähiin tai halutti jäädä pelaamaan tietokoneella. Yläasteella podin pahoja migreenikohtauksia, joten näiden takiakin jouduin paikoitellen olemaan pois koulusta. Eipä silti 8.9:n keskiarvolla suoriuduin ja mielestäni paremmin, kuin eräät tuntemani "hikipinkot" ja laiska paskiainen olin .

Vierailija
thuga101
tasa-arvoisempia. Olikoi toi nyt oikea sanavalinta?
Lukiossa lintsaamisesta tuli huimattavasti helpompaa aikanaan, kun pystyi itse 18v täytettyään allekirjoittamaan poissaololapun.
Ei ollut ihan siis tarkoitustaan vastaava systeemi tuo poissaolo"vihkonen" lukion kakkosluokan loppupuolella...vai oliko se kolmosluokan..en muista, samapa tuo.

"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
George Orwell, Animal Farm

Kyllä lintsasin, ei saa kertoa lapsilleni.

Juu, itsekin kuittasin omat poissaoloni lukiossa. Opettajat ei tykänneet, muistaakseni. Hyvin meni silti. Paremmin pärjäsi, kun piti taukoja välillä.

Vierailija
Neutroni
Varsin vähän, lähinnä liikuntatunteja (ja joskus kokonaisia päiviä, jolloin oli paskamaista liikuntaa, esim. tanssia tai luistelua).

Urheilu oli mulle myös turhin laji, lätkä eritoten. Tykkäsin kyllä voimistelusta ja olin siinä hyvä, mutta voimistelua oli harvoin

Pisteet täytyy kyllä antaa voimistelunopettajalle joka oli, harmi kyllä, vain vuoden meitä "painostamassa". Kaveri oli oikea velho. Uskomaton miekkonen. Sai Maukankin manipuloitua ostamaan luistimet...
Nosti mun numeron seiskasta ysiin.

Kuvaamataidon opettajelle riitti kun toin aiheeseen liittyvät piirrustukset arvioitavaksi, tunneilla ei tarvinut olla. Kirjotti sitten todistukseen pyöreen kympin. Tapasin hänet sitten kerran vuosikausia myöhemmin kapakassa. Vetävä misu oli vieläki. Teatterihommiin oli lähteny.

Vierailija
Neutroni
Varsin vähän, lähinnä liikuntatunteja (ja joskus kokonaisia päiviä, jolloin oli paskamaista liikuntaa, esim. tanssia tai luistelua).

Luistelua

Tarkoitatko jääkiekkoa?

Kuvittelin nimittäin sinut tekemässä piruetteja sukkahousut jalassa, joka ei todellakaan sovi kuvaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
Lettu Haimakainen
Tarkoitatko jääkiekkoa?

Suunnilleen, useammin ne taisivat olla jotain jääkiekosta varioituja turvallisempia pallopelejä, mutta käytännössä samaa paskaa: aivotonta koheltamista luistimet jalassa helvetillisessä pakkasessa tavoitteena tökkiä pelivälinettä typerillä puutikuilla. Sivistysmaissa sellaisen kidutuksen pakkotuputtaminen lapsille olisi kyllä kriminalisoitu äärimäisen sivistymättömien rangaistusten uhalla.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Yläasteen lintsaukset ovat laskettavissa yhden käden sormilla, mutta lukiossa meininki oli hieman toinen. Käymässäni lukiossa sai olla poissaoloja 6kpl/kurssi, ja 75min oppituntien ansiosta tunteja oli 3 kertaa viikossa, niin kyllä 2 viikon uskonnontunneille tuli kummasti keksittyä parempaakin käyttöä. Selityksiä poissaoloille ei ainakaan minulta edes ikinä kysytty.
Painotin lukiossa hyvin selkeästi tiettyjä aineita. Matematiikasta, fysiikasta, liikunnasta tai englannista en lintsannut ikinä. Uskonnosta, musiikista ja kuvaamataidosta tuli otettua aina täydet poissaolot. Muista aineista jotain siltä väliltä.

Vierailija

Huumeet, koulukiusaamiset, kouluampumiset, erityisluokat.

Siinä muutamia alueita jotka on puhuttanut mediassa ja keskustelupalstoilla.

Jos koulu on vaarallinen paikka,
Jos koulu ei pysty vastaamaan sille asetettuihin vaateisiin,
Jos opetuksen taso on heikko ja häiriötekijöitä liikaa niin miksi ei siirryttäisi etäopiskeluun.
Toimii se ainakin alaskassa. Etäopiskelijat on motivoituneempia ja saavat parempia arvosanoja luokkaverrokkeihinsa nähden.

Kerran viikossa annetaan tehtävät ja läksyt jokaiselle päivälle e-mailin välityksellä. Lapsi tai nuori sitten itsenäisesti opiskelee ja tekee tehtävät. Neuvoa voi kysyä etäopettajalta tietokoneen välityksellä tai omilta vanhemilta.

Otetaan käyttöön ja säästetään valtion rahaa ja oppilaspaikkoja.

Ekös systeemi ole myös suomessa käytössä ulkosuomalaisten lapsille?

Vierailija

Koulussa opetellaan elämään ihmisiksi. Jonkun kouluaineen oppiminen ei sinällään oo äärettömän tärkeää. Tätä painotetaan erityisesti peruskoulussa. Sosiaalisten taitojen kehittäminen on tärkeää. Niin ja lintsasin peruskoulussa erityisesti liikkatunneilta ja lukiossa aika paljon kaikilta tunneilta tasapuolisesti.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Lintsasin ja paljon. Ennätys taisi olla hiukan yli kuukausi yhteen menoon, kun piti mennä töihin rahaa tienaamaan. Ei vaikuttanut koulumenestykseen mitenkään, ka pysyi ysin päällä heikoimpinakin aikoina. Täysin turhaa touhua sinänsä pitää päiväkoti-iän ohittaneita lapsia joutilaina päivähoidossa 20 ikävuoteen asti. Homman pitäisi toimia siten, että kun oppimäärä on sisäistetty, pääsee pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat