Esimerkki evolutiosta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kulkukoirat, urbanisoituneet piskit, silti muistuttavat ulkonäöltään mitä suurimmassa määrin dingoa.

Pitkä takkuturkki, lyhytet jalat, löysä nahka, roikkuvat korvat. Ei niillä pärjää. Pitää olla sileä lyhyt ruskehtava turkki, pitkät raajat ja hoikka ruumis joilla voi kätevästi kaataa roskakorin. Pystyt korvat, pitkä kuono ja häntä.

Kaupunkikoira jalostuu kokoajan nimenomaan luonnonvalinnalla. Epäonisimmat ja tyhmimmät kuolevat liikenteessä. Yleensä pentueesta selviääkin vain yksi tai kaksi täysikasvuiseksi.

Mulla on kotona malliyksilö. Kadulta pentuna pelastettu. Täysiverinen ulkokoira. Ikinä ei ole sisällä nukkunut. Vapaana kirmaa ja kaikki kylällä sen tuntee.

Tulee turisti joka sanoo, "Ei meillä norjassa koirat noin käyttäydy. Ei ne tappele, murise eikä pure toisia koiria. Pikkasen pitää isohkoa reviiriä toi sun koiras."

Perkele! Tekee mieli huutaa!
Jumalauta, teidän kultaset noutajat norjassa on ihmisen jalostuksen tulos.
Mun koira on evoluution tulos.
Tällänen koiran kuuluu olla jos annetaan luonnon hoitaa hommat.

Mitä mä oikeen yritän kertoo?...ai niin...
Mua viduttaa ihmiset jotka pelkää eläimiä.
Jotka ei ymmärrä niitten päälle mitään.
Pysyisvät himassa jos koirat pelottaa.
Meilläpäin on koiria kaikkialla, perkele!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija
Rasputin

Joo, mä jouduin Intiassa pimeällä syrjäpolulla noiden puolivillien piskien piirittämäksi, en ole varmaan koskaan pelännyt niin paljoa. Oli kuin susilauma, ärisivät ja pienensivät piiriä ympärillä. Tuli aika saalismainen olo siinä vaiheessa kun lauman johtaja hyökkäsi. Onneksi osuin jalalla kylkeen aika kipeästi ja jänistivät sitten.

Vierailija
Aatos
Rasputin

Joo, mä jouduin Intiassa pimeällä syrjäpolulla noiden puolivillien piskien piirittämäksi, en ole varmaan koskaan pelännyt niin paljoa. Oli kuin susilauma, ärisivät ja pienensivät piiriä ympärillä. Tuli aika saalismainen olo siinä vaiheessa kun lauman johtaja hyökkäsi. Onneksi osuin jalalla kylkeen aika kipeästi ja jänistivät sitten.

Toi on yleensä perusvirhe jonka ihmiset tekee.
Jos koiralauma on lähellä, pitää kävellä rauhallisesti eteenpäin. Niihin ei saa kiinittää huomiota. Pelkoa ei saa näyttää.

Jos ne tulee liian lähelle nopea karjasu usein auttaa.

Jos erehdyt potkasemaan koiraa, mikä ei hyökkää, se jahtaa sinua joka kerta kun näkee.

Mä ajelen mopolla paljon ja iltaisinkin. Usein koiralaumat juoksee perässä, mutta kertaakaan en ole tullut purruksi.
Toisinaan pysähdyn ja komennan niitä, ajan rauhallisesti pois.
Jos kiihdytät niin on mahdollisuus että piski on kintussa kiinni.

Täällä ajelee yks jammu risun kanssa fillarilla.
Kaikki koirat jahtaa sitä kun se aina näyttää niille risuaan.

Vierailija
Rasputin
Toi on yleensä perusvirhe jonka ihmiset tekee. Jos koiralauma on lähellä, pitää kävellä rauhallisesti eteenpäin. Niihin ei saa kiinittää huomiota. Pelkoa ei saa näyttää.

Ensi reaktio tossa on juosta perkeleesti pakoon mutta sain hillittyä itseni ja kävelin rauhallisesti, tosin musti silti hyökkäsi.

Mainitsin asiasta seuraavana päivänä näkemälleni poliisille ja kyselin onko tiedossa että tuolla takana koiralauma kärkkyy uhrejaan. "You should not got there in dark sir", sanoi kaveri.
Kiitin tiedosta.

Vierailija
Aatos
Rasputin
Toi on yleensä perusvirhe jonka ihmiset tekee. Jos koiralauma on lähellä, pitää kävellä rauhallisesti eteenpäin. Niihin ei saa kiinittää huomiota. Pelkoa ei saa näyttää.

Ensi reaktio tossa on juosta perkeleesti pakoon mutta sain hillittyä itseni ja kävelin rauhallisesti, tosin musti silti hyökkäsi.

Mainitsin asiasta seuraavana päivänä näkemälleni poliisille ja kyselin onko tiedossa että tuolla takana koiralauma kärkkyy uhrejaan. "You should not got there in dark sir", sanoi kaveri.
Kiitin tiedosta.

Pimeys tekee niistä "villejä". Usein päivällä eivät korvaansa lotkauta. Jos koira tulee lähelle ja haistelee niin antaa sen haistella. Usein näkee, erityisesti naiset, vetää kätsensä ylös, jähmettyvät paikalleen ja kirkasevat. Siinä sitä taas on tilanne valmiina. Koira vetää liikkuvat taakse ja alkaa haukkua.

Vierailija

Täytyy vielä lisätä.

Ikinä en ole täällä kuullut että thaikoira, kulkukoira tai kulkukoirat olisi jonkun tappaneet. Useasti kuitenkin tapauksista jossa rottweiler, pitbull tai german shäfer on niin tehnyt. Ihmisen jalostuksen tulos.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

"Mitä mä oikeen yritän kertoo?...ai niin...
Meilläpäin on koiria kaikkialla, perkele!"

Hei, aina kun näen koiran niin potkaisen sitä mahdollisimman hyvin. En halua näitä rakkeja nilkkoihin puremassa, anteeksi vaan kaikki koiranystävät. Pitäkää puudelinne narussa kun käyskentelette kaduilla, muuten tulen ja potkaisen.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Suomessahan tämä koirien evoluutio on lain säädännöllä ehkäisty. Harvemmin näkee vapaana juoksevaa
koiraa nykyään. Ja eikö todellinen evoluutio tarvii aikaa ja kymmeniä sukupolvia.

Vierailija
Astronomy
"Mitä mä oikeen yritän kertoo?...ai niin...
Meilläpäin on koiria kaikkialla, perkele!"

Hei, aina kun näen koiran niin potkaisen sitä mahdollisimman hyvin. En halua näitä rakkeja nilkkoihin puremassa, anteeksi vaan kaikki koiranystävät. Pitäkää puudelinne narussa kun käyskentelette kaduilla, muuten tulen ja potkaisen.

Sun on parasta sitten pysyy suomessa. Sielä oot turvassa.

Vierailija
isäntä
Suomessahan tämä koirien evoluutio on lain säädännöllä ehkäisty. Harvemmin näkee vapaana juoksevaa
koiraa nykyään. Ja eikö todellinen evoluutio tarvii aikaa ja kymmeniä sukupolvia.

Thaimaassa koirien evoluutio toimii.
Usein koirat adoptoi isäntiä.

Vierailija
Rasputin

.

Ja tätä auttaa, että vihaiset koirat syödään/tarjoillaan turisteille .

Vierailija
epäilijä
Rasputin

.

Ja tätä auttaa, että vihaiset koirat syödään/tarjoillaan turisteille .

Jos koiranlihaa haluat syödä niin silloin kannattaa mennä koreaan.

Vierailija

Normaalisti ihmisillä ei ole ongelmia koirien kanssa.
Ei tarvitse olla mikään koirienystävä ja silti pärjää hyvin.

Vituttaa vaan ihmiset jotka on kusisukassa pienimmästäkin rasahduksesta. Näitä omaa varjoaankin pelkääviä nyhveröitä on noin viis sadasta.

Vierailija
Rasputin
Kulkukoirat, urbanisoituneet piskit, silti muistuttavat ulkonäöltään mitä suurimmassa määrin dingoa.

Pitkä takkuturkki, lyhytet jalat, löysä nahka, roikkuvat korvat. Ei niillä pärjää. Pitää olla sileä lyhyt ruskehtava turkki, pitkät raajat ja hoikka ruumis joilla voi kätevästi kaataa roskakorin. Pystyt korvat, pitkä kuono ja häntä.

Kaupunkikoira jalostuu kokoajan nimenomaan luonnonvalinnalla. Epäonisimmat ja tyhmimmät kuolevat liikenteessä. Yleensä pentueesta selviääkin vain yksi tai kaksi täysikasvuiseksi.

Mulla on kotona malliyksilö. Kadulta pentuna pelastettu. Täysiverinen ulkokoira. Ikinä ei ole sisällä nukkunut. Vapaana kirmaa ja kaikki kylällä sen tuntee.

Tulee turisti joka sanoo, "Ei meillä norjassa koirat noin käyttäydy. Ei ne tappele, murise eikä pure toisia koiria. Pikkasen pitää isohkoa reviiriä toi sun koiras."

Perkele! Tekee mieli huutaa!
Jumalauta, teidän kultaset noutajat norjassa on ihmisen jalostuksen tulos.
Mun koira on evoluution tulos.
Tällänen koiran kuuluu olla jos annetaan luonnon hoitaa hommat.

Mitä mä oikeen yritän kertoo?...ai niin...

Kuitenkin voisi asian nähdä niin ettei koira ymmärrä ihmislakeja tai ne eivät jotenkin suoranaisesti kosketa niitä.
Vaan koirat elävät jonkinlaisessa hetkellisemmässä valta todellisuudessa.
Ja jos joku sitten ns. omistaa koiran ja ulkoiluttaa tätä hyvin vapaa mielisesti, niin tämä koira saattaa toteuttaa lain ohjaileman ihmisyyden(moraalin) rajojen paukuttelua.
Kaiketi koirallakin on oikeus olla olemassa ja ulkoilla, mutta laki yrittänee estää eläimellisyyden ulkoilua, siis lisätä antieläimellisiä/inhimillisiä piirteitä.
Monethan käyttävät koiriaan juuri jonkinlaisen minä olen vahvempi kuin te mielikuvan pönkittämiseen, ja siis käyttävät koiria vallan välineinä.
He monesti juuri saattavat nähdä evoluution tuollaisena suppeana, minä gorilla, minä uusi Jumala-tyyppisenä ilmiönä/asiana.
Siinä missä jalostus on evoluution osa, eli evoluutiota... Siinä samassa huomaamme myös helposti että ihmisyydelläkin on evoluutio, vaikkakin ihmisyys voidaan helposti nähdä eläimellis-evoluuttisen voiman vastaisena.
Mutta onhan kuitenkin näin että ihmisyyden-evoluutio täyttää evoluution tietyt kehitys/taistelu-piirteet olemuksellaan.

Vierailija

Tästäpä tulikin mieleeni. Yleensä kotieläimet villiintyessään alkavat muistuttaa yhä enemmän villejä esi-isiään, sekä ulkonäöltään että käytökseltään: kissat muuttuvat villikissan värisiksi ja luonteeltaan erakkomaisemmiksi, hevoset ruskeiksi, tummaharjaisiksi tasankojen laiduntajiksi, rotat saavat takaisin ruskeanharmaan suojavärinsä ja muuttuvat taas säikyiksi yöeläimiksi sen hölmönrohkean pösilön sijaan, joka parhaillaan tässä pöydällä nuolee ruokalautastani puhtaaksi.

Mutta koirat eivät muutu susiksi eivätkä edes käyttäydy kuten ne. Dingot, pariankoirat ja muut villiintyneet koirapopulaatiot ovat sutta reilusti pienempiä, niiden laumoissa ei ole yhtä jyrkkä arvojärjestys, ne ovat väriltään ruskeita ja lyhytkarvaisia.
Eläintieteilijä Darren Naish arveleekin, ettei koiran esi-isä todellisuudessa ole susi, vaan tuntematon, sukupuuttoon kuollut Canis-suvun jäsen. Sukupuuttoon kadonneissa kesyeläinten esi-isissä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä: ei myöskään nautojen, hevosten ja lampaiden esi-isiä ole enää olemassa.
Blogikirjoitus aiheesta täällä.

Vierailija
Ataraksia

Kuitenkin voisi asian nähdä niin ettei koira ymmärrä ihmislakeja tai ne eivät jotenkin suoranaisesti kosketa niitä.
Vaan koirat elävät jonkinlaisessa hetkellisemmässä valta todellisuudessa.
Ja jos joku sitten ns. omistaa koiran ja ulkoiluttaa tätä hyvin vapaa mielisesti, niin tämä koira saattaa toteuttaa lain ohjaileman ihmisyyden(moraalin) rajojen paukuttelua.
Kaiketi koirallakin on oikeus olla olemassa ja ulkoilla, mutta laki yrittänee estää eläimellisyyden ulkoilua, siis lisätä antieläimellisiä/inhimillisiä piirteitä.
Monethan käyttävät koiriaan juuri jonkinlaisen minä olen vahvempi kuin te mielikuvan pönkittämiseen, ja siis käyttävät koiria vallan välineinä.
He monesti juuri saattavat nähdä evoluution tuollaisena suppeana, minä gorilla, minä uusi Jumala-tyyppisenä ilmiönä/asiana.
Siinä missä jalostus on evoluution osa, eli evoluutiota... Siinä samassa huomaamme myös helposti että ihmisyydelläkin on evoluutio, vaikkakin ihmisyys voidaan helposti nähdä eläimellis-evoluuttisen voiman vastaisena.
Mutta onhan kuitenkin näin että ihmisyyden-evoluutio täyttää evoluution tietyt kehitys/taistelu-piirteet olemuksellaan.

Kun ihminen jalostaa koiraa yrittää hän vahvistaa niitä lajipiiteitä jotka tietylle rodulle on ominaisia. Ihminen siis ohjaa evolutiota haluamaansa suuntaan sen mukaan mihinkä käyttötarkoitukseen koira on jalostettu.Tämä jalostuksen tuote kuitenkin vain harvoin selviytyisi vapaana.

Tällaista ei luonnossa tapahdu.

Kulkukoirissa oikeasti vain vahvimmat ja viksuimmat selviytyvät ja pääsevät lisääntymään. Rotumäärittelyn mukaisia piirteitä ei esiinny. Kulkukoirien evolutio vain harvoin palvelee ihmisen tarpeita, tai ainakin näin luullaan. Thaimaassa poliisi kouluttaa kulkukoirista palvelus- ja suojelukoiria. Koirat on oppivaisia, rohkeita ja omaavat hyvän vainun.

Se mitä lait ja asetukset suomessa määrittä koirille ei päde thaimaassa. En ole juurikaan nähnyt koiraa kiinni. Suomessa hysteerikot ulvahtaa heti jos piski kusasee postilaatikon jalkaan. Tultaessa oman maan ulkopuolella, vaikka nyt turistimatkalle, kannattaa muistaa että tavat ja systeemit ei ole samat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat