Mitä www-selainta käytät?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä selainta käytät ja mihin käyttötarkoitukseen? Mikä selain on paras "arkikäytössä"; (kommunikoinnissa, tiedonhaussa?)

Sivut

Kommentit (39)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Safari. Se on sairaan nopee, ja värikäs, ja kattoo tätäkin just nyt hyvällä mun, mun iPhonessa.

V.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Latasin koneelleni Firefoxin ja vaikuttaa olevan ainakin Internet Exploreria nopeampi selain. Olen täysi toope näissä asioissa ja kysyisin, että onko parasta hävittää Internet Explorer koneelta.. Kirjanmerkit ja historia näköjään tallentui selaimelta toiselle..

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005
White-Dove
Latasin koneelleni Firefoxin ja vaikuttaa olevan ainakin Internet Exploreria nopeampi selain. Olen täysi toope näissä asioissa ja kysyisin, että onko parasta hävittää Internet Explorer koneelta.. Kirjanmerkit ja historia näköjään tallentui selaimelta toiselle..

Internet Explorerin poistaminen on ongelmallista. Se on nettiselaimen lisäksi ainakin tiedostojenhallintaohjelma. Se on mahdollista korvata toisella tiedostojenhallintaohjelmalla, mutta siihen ei kannata ryhtyä kuin asiansa osaavan harrastajan.

Vierailija
ilaiho
Internet Explorerin poistaminen on ongelmallista. Se on nettiselaimen lisäksi ainakin tiedostojenhallintaohjelma. Se on mahdollista korvata toisella tiedostojenhallintaohjelmalla, mutta siihen ei kannata ryhtyä kuin asiansa osaavan harrastajan.

Näinhän se asia on. On osa käyttöjärjestelmää. Tästä oli aikoinan kiivastakin keskustelua, ja Microsoft lupasi poistaa selaimensa käyttöjärjestelmä -sidonnaisuuden. Hymmmm. Miten sitten kävi. No niin, että IE ei ole enää pakollinen, mutta, mutta. Tavallan on kuitenkin osa kokonaisuutta.
Eiköhän siinä "poistamisessa" riitä ihan sen kuvakkeen poistaminen. Itse en ainakaan alkaisi sorkkimaan Windows kokonaisuutta. Ei kannata.

Vierailija

Mozilla Firefoxia käytän. Internet Explorer on koneessa jäljellä, eihän sitä koskaan tiedä josko se pitää vaihtaa (väliaikaisesti) selaimeksi (esim. vieraani voi osata käyttää vain sen selaimen työkaluja ja on tarpeen, että hän tsekkaa sähköpostinsa.). Eikä IE:tä saa pois ronkkimatta jotakin osajärjestelmää invalidiksi.

Vierailija

Eipä minulla taida olla vaihtoehtoa selaimelle; Firefoxille on työtä helpottavia plugineita niin paljon, että muut selaimet eivät ole edes käyneet mielessä. Toki töiden takia tulee käytettyä myös IE:n versioita 6 ja 7, mutta ainoastaan sen verran kuin pakollista. Jos jollakin on tiedossa selain, jolle on paljon lisäosia, niin mielelläni testaisin sellaista. Firefoxin toinen versio täyttää muistin ja on mielestäni hieman kömpelö käyttää. Kolmas versio taas on vielä niin marginaalinen, että sitä ei markkinoilla tunnusteta "isoksi" selaimeksi.

Vierailija

Sekä operaa että firefoxia käytän. Ainoa ominaisuus (jota jäisin kaipaamaan) jota tietääkseni firefoxissa ei ole mikä operassa on on se että voit määritellä omia pikahakuja (esim kirjoita osoiteriville "imdb terminator" niin selain hyppää imdb:n sivuille tuolla haulla). Firefox oli aiemmin hitaampi mutta tämä kolmonen on jo samaa tasoa ja siinä on esimerkiksi hyvin kätevä se sivuhistorian hakutoiminto suoraan osoiterivillä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Luumuvaras
Firefoxin toinen versio täyttää muistin ja on mielestäni hieman kömpelö käyttää. Kolmas versio taas on vielä niin marginaalinen, että sitä ei markkinoilla tunnusteta "isoksi" selaimeksi.

Taitaa olla omaa vain kuvitteluasi tuo marginaalisuus? Ainakin erään tilaston mukaan Firefox 3.0.* osuus on jo suurempi kuin 2.0.* 51% of Firefox 2.0 Users Upgrade to 3.0 Since August 25th ja Trend for 'Firefox 3.0'.

[size=85:2y4kskhh]Oma selaimeni: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1b2pre) Gecko/20081121 Minefield/3.1b2pre - Build ID: 20081121020528[/size:2y4kskhh]

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
babun
Sekä operaa että firefoxia käytän. Ainoa ominaisuus (jota jäisin kaipaamaan) jota tietääkseni firefoxissa ei ole mikä operassa on on se että voit määritellä omia pikahakuja (esim kirjoita osoiteriville "imdb terminator" niin selain hyppää imdb:n sivuille tuolla haulla). Firefox oli aiemmin hitaampi mutta tämä kolmonen on jo samaa tasoa ja siinä on esimerkiksi hyvin kätevä se sivuhistorian hakutoiminto suoraan osoiterivillä.

Kun menet IMDb:n sivulla siihen hakukenttään, niin hiiren oikean napin takaa löytyy valinta "Add a Keyword to this Search" (tässä enkkuversiossa).

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai

Kun menet IMDb:n sivulla siihen hakukenttään, niin hiiren oikean napin takaa löytyy valinta "Add a Keyword to this Search" (tässä enkkuversiossa).

Kappas, en tiennytkään että se käy noin automaattisesti (ja lisäksi että se toimii firefoxissa ) Olen tavannut copypastettaa ne hakuparametrit.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Lassi
/IE/ On osa käyttöjärjestelmää. Tästä oli aikoinan kiivastakin keskustelua, ja Microsoft lupasi poistaa selaimensa käyttöjärjestelmä -sidonnaisuuden. Hymmmm. Miten sitten kävi. No niin, että IE ei ole enää pakollinen, mutta, mutta. Tavallan on kuitenkin osa kokonaisuutta.
Eiköhän siinä "poistamisessa" riitä ihan sen kuvakkeen poistaminen. Itse en ainakaan alkaisi sorkkimaan Windows kokonaisuutta. Ei kannata.

Missä ja milloin Microsoft on luvannut poistaa selaimensa käyttöjärjestelmäsidonnaisuuden, kun en tuollaista tietoa muualta löydä? Eikö olla menty päinvastaiseen suuntaan, kun Mac-tukikin on poistettu? Ainakin sinulle IE on pakollinen, koska esim. useassa yhteydessä "superselaimeksi" nimittämäsi IE:n kuori (shell) Avant ei toimi ollenkaan, jos saat poistettua kaikki IE:n osat.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005
salai
Lassi
/IE/ On osa käyttöjärjestelmää. Tästä oli aikoinan kiivastakin keskustelua, ja Microsoft lupasi poistaa selaimensa käyttöjärjestelmä -sidonnaisuuden. Hymmmm. Miten sitten kävi. No niin, että IE ei ole enää pakollinen, mutta, mutta. Tavallan on kuitenkin osa kokonaisuutta.

Missä ja milloin Microsoft on luvannut poistaa selaimensa käyttöjärjestelmäsidonnaisuuden, kun en tuollaista tietoa muualta löydä? Eikö olla menty päinvastaiseen suuntaan, kun Mac-tukikin on poistettu? Ainakin sinulle IE on pakollinen, koska esim. useassa yhteydessä "superselaimeksi" nimittämäsi IE:n kuori (shell) Avant ei toimi ollenkaan, jos saat poistettua kaikki IE:n osat.

Lassi taisi muistaa "väärin", EU alueelle tuli M$ ilman Media Playeria.

Vierailija
salai
Luumuvaras
Firefoxin toinen versio täyttää muistin ja on mielestäni hieman kömpelö käyttää. Kolmas versio taas on vielä niin marginaalinen, että sitä ei markkinoilla tunnusteta "isoksi" selaimeksi.

Taitaa olla omaa vain kuvitteluasi tuo marginaalisuus? Ainakin erään tilaston mukaan Firefox 3.0.* osuus on jo suurempi kuin 2.0.*

Viittasin tuolla siis pelkästään töihin, en kotikäyttäjiin. Itsehän en kuitenkaan käytettävää selainta päätä, vaan asiakas. Se siitä kuitenkin. Kiva nähdä, että ihmiset päivittävät Firefoxejaan, sillä 2.* on karmea selain.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat