Miten aiot ottaa vastaan maailmanlopun?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Egotripin kappaleen saattelemana

http://www.youtube.com/watch?v=aGoUBFbinQ4

on hyvä pohtia.. Tuleeko mielestäsi maailmanloppua? Milloin se tulee? Miksi se tulee? Keille se tulee?

Omakohtaisesti säikähdin ja tunsin jopa surua, kun aloin miettimään lääkiksen pääsykokeeseen valmistautumista, niin jostain tuli vahva tunne, etten minä ehdi olla tässä yhteiskunnassa lääkärinä.. Maailma muuttuu.. Ihmisten rakentamat systeemit kaatuvat.. Ne joilla on jokin entsyymi tai vastaava elimistössään säätyvät, nämä ihmiset ovat sellaisia jotka pystyvät selviytymään maailmanlopun kaaoksesta.. Heitä on ehkä nyt kovilla elämänkolhuilla siihen valmistettu, sekä selviävät luonnon armoilla..

Ja mikäs sen ihanampaa kuin ajatella aikaa joen rannalla, ihmiset tahtovat toisilleen hyvää, tukevat ja auttavat toisiaan. Kalastavat, metsästävät, etsivät puhtaan ravinnon luonnosta.. Joka ei tällähetkellä ole puhdas, eikä meidän aikana siksi pääse tulemaankaan.. Ei kiirettä, aikaa lapsille ja toisille aikuisille, ei aikatauluja...

Sivut

Kommentit (33)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Olen ottanut jo vastaan yhden maailmanlopun joskus vuonna 1956 tai sinne päin syömällä viiliä. Olin tuolloin jotain 5 vuotias.
Maailmanloppu oli tuolloin ennustettu tietylle päivälle tasan klo 13.00. Juoksin kauppaan kovalla kiirellä ja ostin viimeisillä rahoillani viiliä, jotta saisin syödä sitä maailmanlopun hetkellä. Ehdotin kauppiaalle, että voisiko sitä saada nyt ilmaiseksi, kun maailmanloppu tulee. Hän ei jostain syystä ollut myötämielinen.

Siinä sitten söin viiliä ja katselin ikkunasta ulos. Aurinko paistoi pilvien läpi, mutta varsinaista maailmanloppua en huomannut.

Unohdin välillä koko tapauksen, kunnes kaveri kertoi siitä aikuisena.

Vierailija
Ertsu
Olen ottanut jo vastaan yhden maailmanlopun joskus vuonna 1956 tai sinne päin syömällä viiliä. Olin tuolloin jotain 5 vuotias.
Maailmanloppu oli tuolloin ennustettu tietylle päivälle tasan klo 13.00. Juoksin kauppaan kovalla kiirellä ja ostin viimeisillä rahoillani viiliä, jotta saisin syödä sitä maailmanlopun hetkellä. Ehdotin kauppiaalle, että voisiko sitä saada nyt ilmaiseksi, kun maailmanloppu tulee. Hän ei jostain syystä ollut myötämielinen.

Siinä sitten söin viiliä ja katselin ikkunasta ulos. Aurinko paistoi pilvien läpi, mutta varsinaista maailmanloppua en huomannut.

Unohdin välillä koko tapauksen, kunnes kaveri kertoi siitä aikuisena.

Meinaakko ostaa taas viiliä?

Vierailija

Noh, eiköhän täällä olla sen verran kauan oltu että pidän melko epätodennäköisenä että maailmanloppu juuri minun hetkenäni sattuisi tulemaan.

Piha6
Seuraa 
Viestejä907
Liittynyt26.8.2008
Ertsu
Maailmanloppu oli tuolloin ennustettu tietylle päivälle tasan klo 13.00.

Etten vaan muistaisikin mahdollisesti saman tapauksen. Siitä kerrottiin sanomalehdessäkin. Toiset luki sen ääneen.
Ja kun kerran lehdessä noin sanotaan, niin asian täytyy olla tosi, huolestuin. (Älkääs siinä hymyilkö).
Tivasin totisin silmin äidiltä kerta kerran jälkeen, että tuleeko se maailmanloppu tänään. Jotenkin myös kummastelin kun ei vanhemmat oikein näyttäneet piittaavan koko asiasta. Aurinko paistoi, ja vähitellen rauhoituin itsekin kun nuo aikuisetkaan eivät ruvenneet panikoimaan.

Vierailija

No ei se varmaan oo vielä vähään aikaan tulossa jos tulee niin ei sille voi mitään, olisihan se aika ikävä kuolla nyt 17 vuotiaana ku on koko elämä edessä

Vierailija
Suolanaksu
No ei se varmaan oo vielä vähään aikaan tulossa jos tulee niin ei sille voi mitään, olisihan se aika ikävä kuolla nyt 17 vuotiaana ku on koko elämä edessä

töissä käyvänä orjana, en sitä kyllä ihan elämäksi sanoisi.

tottakai nyt olen hieman negatiivinen asian suhteen, mutta itse ajattelen ainaki elämäni näin.

Valmistaudun kouluista, käyn armeijan, jonka jälkeen päädyn työelämään viettäen siellä seuraavat vuosikymmenet...
...Kunnes pääsen eläkkeelle 60-65v ikäisenä ja sittenhän se "ELÄMÄ" vastaa alkaa.

Joopajoo.

EDIT: Unohdin lisätä, että eiköhän tämä 14v-24v joka sinullakin on menossa tällä hetkellä, ole parasta aikaa koko elämässäs, ei niin suurta vastuuta, ei tarvitse huolehtia töistä, asunnostasi, menojasi niin paljoa.

Vierailija

No, jos varmasti olisi tulossa, ja tarkan hetken tietäisin niin ottaisin tuopin kylmää Guinness-olutta, nauttisin sitä katsellessani, kun kaikki loppuun.

Vierailija

Maailmanloppu tuloo vuonna 2012, koska maya-kalenteri loppuu merkilisesti siihen vuoteen, (tai sit niiltä loppu vaan tila kesken).
Ja olen tietenkin varautunut säästämällä muutamia hienoja ilotulitteita sekä pullon kuoharia, jos vaikka kerkeis juhlistamaan maailman päättymistä siinä rytäkän keskellä. Olettaen tietysti että loppu tulee rytisten.

Vierailija
FiNRJ
Maailmanloppu tuloo vuonna 2012, koska maya-kalenteri loppuu merkilisesti siihen vuoteen, (tai sit niiltä loppu vaan tila kesken).
Ja olen tietenkin varautunut säästämällä muutamia hienoja ilotulitteita sekä pullon kuoharia, jos vaikka kerkeis juhlistamaan maailman päättymistä siinä rytäkän keskellä. Olettaen tietysti että loppu tulee rytisten.

Just vähän ennen maailmanloppua mä ainakin törsään enimmät rahat osakkeisiin.

Vierailija

Aina kun kuulen jonkun ennustavan että maailmanloppu tulee se ja se päivä, niin annan moisen mennä toisesta korvasta ulos. Sitten kun kyseinen hetki vihdoin koittaa, sanotaan vaikka torstaina, vietän tyypillisen torstaipäivän ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Juon teetä, syön leipää ja jugurttia, luen meilit, surffailen netissä, luen kirjoja, tapaan kavereita ja menen illalla nukkumaan.

Kyllä se loppu varmasti joskus tulee. Ne päivät, joksi sitä on ennustettu eivät takuulla ole oikeita päivämääriä. Veikkaankin että viimeinen päivä on joku niistä miljoonista päivämääristä, johon kukaan ei keksinyt ennustaa maailmanloppua. Ongelma ei tietenkään ratkea sillä, että joku kilipää keksii ennustaa sitä joka kerta huomiselle, sitten syö sanansa ja ennustaa taas huomiselle, taas hutiin ja taas se on "huomenna"...

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

100% varmasti tulee, kaikille ja kaikelle tulee, ihmisille kunhan tämän toimivan luontosysteemin rajat riittävässä määrin ylittyy (osittain jo ylittynyt, vaikutukset tulee tietenkin viiveellä)

Everything you know, is about to change.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat