Ydinvoiman hinta olkiluodossa ja myöhästymiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En nyt halua keskustella mos / opetuslapsien kanssa (aika paha että joutuu laittamaan tämän lauseen ensimmäiseksi) ydinvoiman mahdollisista ongelmista ja n-vuoden kustannuksista, itseäni lähinnä kiinnostaa kuinka hyvin aikanaan on neuvoteltu myöhästymis-yms. maksut uudesta olkiluodosta ? (ja ei, en laita tätä kauppalehden sivuille...)

Itse vien rakennustarvikkeita uusiin olkiluodon voimalarakennuksiin muutaman kerran kuukaudessa. Myöhästymisistä kaikissa muissa projekteissa ollaan viimeiset 30 vuotta oltu huolissaan. Tässä projektissa minulle on kuitattu myöhästymismaksuja joista saan "ihan oikeaa käteistä" (kun toimittamani tuotteet ovat seisoneet varastoissa, eikä olkiluotoon mahdu...Erikoistuotteita).

Myöhästymiskustannuksistani haen laskuun saksalaisten insinöörien nimet-allekirjoittavat aina paperiin helposti (noin 200 muuta projektia jotka olen kokenut saksalaisinsinöörien kanssa yleensä nimien saaminen on työn takana), itse luulen että myöhästymismaksuja maksetaan koska sovittu suomessa-tuotettu-%-työmäärästä laskee muutoin alhaiseksi. Sovittuhan on että tietty %-määrä on suomalaista työtä, ja tähän lasketaan kustannukset kun tavara seisoo varastossani... (anteeksi tieteellisen tutkimuksen puute, kenellä on tutkimusta tästä asiasta-eli lähinnä kuinka monta prosenttia suomalaisten tekemästä työstä olkiluodossa on TYÖTÄ eikä vain varaston arvonlisäystä tai sakkomaksuja koska varastoani en voi viedä olkiluotoon..?). Varastokulut vs. "työ" kun on aika huono-työstä menee enemmän valtiolle/yhteiskunnalle...

Tämä allekirjoitusten helppous on ennennäkemätöntä. Muutoin viimeiset 30 vuotta olen joutunut väittelemään, todistamaan tilaukset päivämäärät yms...

Suomalaisten työllistämisestä projektissa: