Mikä maailmanlopussa kiehtoo?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä siinä ihmisiä niin kiehtoo, että niitä ennustellaan melkein joka vuodella, voisi jopa sanoa että melkein joka kuukauteen

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

sulla on kyllä jonkin sortin kriisi meneillään...

taidat olla aika herkkä?

no, niin minäkin...
aikani pureskelin maailmanloppu ennustuksia, ja sitten vaan totesin että paskaaks tässä märehtimään.

selvitin omat asiani, ja nyt on ihan sama vaikka huomenna kuoltais kaikki.

olen tehnyt asiat itselleni selviksi. Ei kannata pelätä.

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Olen miettinyt monesti samaa. Yksi syy voisi olla ihmiset, jotka näkevät asioissa vain niiden huonot puolet. Heille muodostuu maailmasta melko surkea kuva, joka luultavasti laskee kohta sille tasolle, että se loppuu tavalla tai toisella.
Eikös antiikin kreikassa tiettävästi ennustettu ensimmäinen maailmanloppu nuorison rappeutumisen johdosta.

Mututuntumalla mennään.

Vierailija

Kyllä siä vielä kerkeet...

Kun ite muistelen miten pihalla olin 17-vuotiaana niin en kyllä ihmettele jos netin epämääräinen materiaali ahistaa...

Onneks sillon mun aikaan ei ollu vielä nettiä yleisesti käytössä kellään. Säästyin paljolta.

Kannattaa varmaan jutella jollekkin ihan reaalimaailmassa pelkotiloista, uskon että se helpottaa ja saa vähän asioita kasaan

dont worry

Vierailija
mskomu
Olen miettinyt monesti samaa. Yksi syy voisi olla ihmiset, jotka näkevät asioissa vain niiden huonot puolet. Heille muodostuu maailmasta melko surkea kuva, joka luultavasti laskee kohta sille tasolle, että se loppuu tavalla tai toisella.
Eikös antiikin kreikassa tiettävästi ennustettu ensimmäinen maailmanloppu nuorison rappeutumisen johdosta.

Mututuntumalla mennään.

Niinpä... se onkin juuri siinä että ennustellaan maailmanloppuja ja ihmiset ahistuu, mutta kovinkaan moni ei kuitenkaan ahistu siitä faktasta että saatat vaikka huomenna jäädä auton alle tai sairastua syöpään vaikka oot miten terve.

Kannattaako koko maailmanlopusta ahdistua, jos henkilökohtainen maailmanloppu voi tulla koska tahansa ja paljon todennäköisemmin...?

Vierailija
Suolanaksu
Miten sinä pääsit eroon peloista?

Jos sulla on joku jolle jutella ihan oikeasti, niin juttele. Vaikka eka vanhemmille.

ja vähennä ihmeessä netissä roikkumis aikaa, tai ainakin lopeta niiden maailmanloppujuttujen lukeminen.

Tiedän kyllä, että tavallaan siihen ahdistukseenkin jää koukkuun ja siitä tulee itseään ruokkiva ilmiö.

Mulla diaknosoitiin masennus, jota oon sairastanu vuos kaudet... luulempa juuri että masentuneilla ihmisillä on suurempi mahdollisuus ahdistua tuollaisista jutuista tai ylipäätään mistä hyvänsä kuin "terveillä"...

Ja jos oikeasti ahistaa, niin suosittelen ottamaan lääkäriin yhteyttä tai suoraan johonkin psykoterapeuttiin, jonka kanssa voit jutella asioista. Mut jos pystyt niin eka puhut tietysti vanhemmille...

Vierailija

...ja kyllä se homma on niin että ihminen ahistuu ja masentuu vähemmästäkin tässä maailmassa, eikä sitä ainakaan tarvii hävetä...

Mulla oli helvetin vaikee myöntää oma ahdistus ja masennus, mut kun sain sen asian hoidettua, niin kaikki muukin selvisi samalla suurimmaksi osaksi

tsemppiä naksu.

niin ja... en ole sitten mikään lääkäri/terapeutti, että suosittelen nyt juttelemaan ihan jonkun asiantuntijan kanssa näistä jutuista, jos siltä tuntuu...

Vierailija

Kavereitten kanssa aika monesti jauhanu niistä, mutta ei sekään auta ku hetkellisesti aina auttais varmaan aika paljo jos ois joku suomen kielinen sivusto jossa kerrottais asioista, ku ei tuo englanti oo parhaasta päästä

Vierailija
Suolanaksu
Kavereitten kanssa aika monesti jauhanu niistä, mutta ei sekään auta ku hetkellisesti aina auttais varmaan aika paljo jos ois joku suomen kielinen sivusto jossa kerrottais asioista, ku ei tuo englanti oo parhaasta päästä

Eikun lakkaat vaan nyt oikeasti ettimästä tietoa niistä MAAILMANLOPUN jutuista. Siitä ei ole MITÄÄN hyötyä.

Usko jo.

Tiedän että ne on kiehtovia juttuja ja antaa jotain kummallista mielihyvää etsiä enemmän ja enemmän tietoa, mutta kun se ei ole hyväksi herkälle ihmiselle.

Vierailija

Niin, voisi kyllä koittaa lopettaa etsinnän, se on kyllä outoa, että haluaa etsiä koko ajan lisää tietoa ja samalla sitä helpottuu ja ahdistuu

Vierailija
Suolanaksu
Niin, voisi kyllä koittaa lopettaa etsinnän, se on kyllä outoa, että haluaa etsiä koko ajan lisää tietoa ja samalla sitä helpottuu ja ahdistuu

Usko pois...

tieto lisää tuskaa

En osaa muuta sanoa. Se on susta ittestäs kiinne, mitä teet.

joko kärvistelet ja ahistut lisää, tai sitten meet puhumaan jollekkin vanhemmalle ihmiselle asioista.

Suosittelen jälkimmäistä, mutta se on tosiaan susta itestäs kiinne.

Vierailija

oli tässä pari kuukautta sitte samanlainen olo (en puhunut kellekkään mietin vaan asiaa), sitten unohdin sen, ja nyt yhtäkkiä se tunne vain palasi

Vierailija

Luultavasti siinä kiehtoo eniten millainen se on, koska ei ole muuta tietoa kuin että se tulee. Eipä siinä voi olla montakaan vaihtoehtoa, joko ihminen tuhoaa sotimalla, tai sitten tarpeeksi iso meteoriitti jysähtää Maapallolle.

Sitten muita katastrofeja voi sillä välillä olla, jopa rajujakin. Esim. suuremman puoleinen ja pitkä-aikainen tulivuoren purkaus tuhkineen ja laavoineen, joista on jo ollutkin esimakua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat