Taivaanisän historialliset natsikulttuurit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kristinusko on kehittynyt pikkuhiljaa ihmisen kehittymisen ja mielikuvittelun kehittymisen kautta. Se on muovaantunut olletikin ihan luonnollisia uomiaan, vastaamaan perinteistä vallankäyttöä, fyysiseen voimaan perustuvaa, jossa kookkaampi ja väkivaltaan taipuvaisempi maskuliinisuus edustaa johtajuutta ja sitäkautta myös jumaluutta.

On aivan luonnollista sekin että eläimellinen, primitiivinen puoli uskonnollisuudessa, sen aatteellisuudessa, tapa ja käytöskulttuurissa myötäilee sitä, että valtion rajat kahlitsevat uskonopillisesti tapoja ja käyttäytymistä.

Mulle ittelle on ollut aika karua oppia se, että itäisetkin uskonnot ovat aina rappeutuneet siihen, että yleiseen ja yhtäläiseen hyvään pyrkineet uskonnolliset ja aatteellisetkin ryhmittymät ovat vallanvaihtojen yhteydessä muuttuneet toinen toisensa jälkeen jonkun subjektin (miehen) palvomiseen erikoistuneiksi kulteiksi, joista sitten se yleinen ja yhtäläinen ideaali kuihtuu ja kuolee ja seuraa hillitöntä kilpailua ja sotimista.

Jumala ideaalina absoluuttina ei ole persoona eikä se ole sukupuolinen. Se ei ole olento sinällään, mutta aina sille kasvaa kellit ja aina sillä menee kiinni pellit.
Herrat ja narrit kumartelevat sitten "keisari ilman vaatteita" ilmiön äärellä, ikäänkuin tehden tikusta asiaa.

Valheita, salajuonia, vainoja, rikollisuutta, puolueellisuutta, oman edun ajamista ohi yleisen ja yhtäläisen..

Siinä sitä on jumalaista sanansaattamista ja kolhtihaavi pysyy ehkä iäti auki ja kala on siis hauki.. Irrationaalista menoa. Näin naisnäkökulmasta kuitenkin helppoa paljastaa ja hahmottaa systemaattisesti. Eikä jumalaan tai mihinkään johtajaan ole onneks mitään pakkoa uskoa.

Jeesuksesta yritettiin tehdä maskuliinisuusjumaluudelle pelastus. Hiukan niinkuin peitetarina, matto, jonka alle voi pikasiivota tarvittaessa julmuudet ja kaikki muu inhimillinen negatiivisuus. Ihmisten syntisyys olis liudentunut luonnonilmiöksi niin ettei yksilötasolla olis eneää lähdetty syyttämään ja hyökkäämään, mutta turha toivo. Vanhoja miehiä kuolee ja uusia poikia syntyy lisää ja jokaisessa pikkupojassa itää potentiaalinen jumaluus. Hinku taistella siitä että pääsis pukille ja siitä koko hullunmylly. Kansa, kulttuuri, aatteet, politiikka..

Jaapajaa.. ihan mielenkiintoista kyllä että mihin suuntaan ihmiskunnan kehitys menee nyt kun naiset on alkaneet saada enemmän ääntään kuuluviin. Itte oon hiukan jopa kyyninen sen suhteen ettäkö milloinkaan vois kehittyä sivistysvaltioita, jotka kykenis rauhanomaiseen rinnakkaineloon ja nimenomaan niin, että ne, siis koko maailmassa panostettais hyvään kommunikaatioon, hyviin vuorovaikutustaitoihin, jne. niin, että ne olis se itseisarvo, minkä varaan sitten kaikki muu rakennetaan.

Kyllä mä oon aatellut tasa-arvoa pitää lopuun asti tavoitteenani. Mä voin olla oman asiani idealisti. Aika harvinaislaatuistahan se on maapallolla että naisena voi puhua ihan itte omista ajatuksistaan ja haastaa miehiä. Naiset on onnistuttu vaientamaan ja sysäämään ties minne.
Nykyaika trjoaa muuta?
Kenties sitä että taivaanisät haalistuu..

Vai voiko ne haalistua?
Siinäpä kyssäri..

Voiko mikään haastaa kristinuskoa, sen maskuliinista jumalaa, fyysistä väkivaltaa, rotusortoa, maanomistuskiistoja, jne.?

ps. Jos et ymmärrä mitä puhun, niin älä pliis kirjoita sitä. Täällä on niin paljon pikkupoikia ettei osa tietenkään ymmärrä tällaista puhetta ja osa ymmärtää väärin. Täällä on myös muutama ihan tyhmä kirjoittaja ja toivon että ne, jotka ei siis ymmärrä mitä puhun, että he tyytyis kirjoittelemaan täällä oleviin rasistisiin ketjuihin teiniangstisia pahanolontuntojaan ja ties mitä.
Tässä on tarkoitus puhua siitä, onko mahdollista ajautua pois vallitsevasta käytännöstä? Onko tasa-arvolla mahdollisuuksia, jne.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat