Lentävä auto on vihdoinkin valmis.

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Siihen tosin tarvitsee lentolupakirjan. Se toimii autopilootilla ja tavis nopeus on 490 km/h. Maksimi nopeus on 580 km/h. 2012 pitäisi tulla markkinoille.
Ja linkki uutiseen.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1619386

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

Lienee sitten lentokoneen vakuutus olla aika suolainen. Tolla kun saa romutettua kaiken mitä autollakin + kaikki ylemmät kerrokset taloista.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Minkä takia tuota lentokonetta nimitetään autoksi?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Mitähän etuja tuolla saadaan esim. nelipaikkaiseen helikopteriin verrattuna?

Mielenkiintoista nähdä kuinka käy.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Aweb
Minkä takia tuota lentokonetta nimitetään autoksi?

Joo, muakin vähän mietityttää. Jos sillä voi ajaa autoteitäkin pitkin? Siitä en sitten tiedä että miten nopea se olisi siellä. Renkaat, meinaa vaikuttaa aika pieniltä mukavaan ajeluun ja sopii käytännössä vain asvalttiteiden ajamiseen tai hiekkatiehen jossa ei olisi kuoppia.

Mutta jos sillä voi kulkea ajamallakin toiseen paikkaan helposti, niin kyllähän se sitten lentäväauto on. Näyttäähän se autolta.
Ei kai sillä kuiteskaan aina lennellä. Helpompi varmasti on ajaa muutama kortteli kuin lentää. Varmasti polttoaineen kulutus on huomattavamman alhaisemmat ajaessa kuin lentäessä.

Vierailija

Se tarvitsee lentokentän kuten muutkin ja aika samoista syistä: Melu ja turvallisuus. Kyllä olisi nassikat huostassa jos alkaisi rivarin takapihalle suhaamaan nasikoiden joukkoon. Ellei sitten naapuri ammu sitä alas.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Rasputin
Mitähän etuja tuolla saadaan esim. nelipaikkaiseen helikopteriin verrattuna?

Mielenkiintoista nähdä kuinka käy.

Nopeampi ja helpompi ajettavuus. Nelipaikkainen helikopteri vaatisi melkein korttelinkokoisen alueen nousemiseen, kun taas tuo voi nousta ahtaasta paikasta. Eikä tarvi pelätä että ihmisiä silpuuntuu niihin roottoreihin.
Joo, iteänikin kiinnostaa miten käy. Ainakin lupaavalta näyttää ja kuullostaa, mutta on aiemminkin ollut jotain lento autoja myynnissä mutta ne ei kuitenkaan käytännöllisyydessä ole ollut lähelläkään tuon auton luokkaa.
+Se on halvemi.

Lupailivat että olisi tavis käyttäjienkin ostettavissa, mutta saas nähdä.Itse oon varma ettei tota alle 100 000 euron hintalapulla saa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tietää
Se tarvitsee lentokentän kuten muutkin ja aika samoista syistä: Melu ja turvallisuus. Kyllä olisi nassikat huostassa jos alkaisi rivarin takapihalle suhaamaan nasikoiden joukkoon. Ellei sitten naapuri ammu sitä alas.

Ei tarvi. Se tietääkseni pystyy vertikaaliin nousuun, eli voi nousta pystysuoraan. Eikä käytä suihkumoottoreita joten se ei ole niin meluisa. Meluisuushan on varmaan pienempi kuin katumönkijöissä tai runkuissa.. 85 desibeliä ton sivuston mukaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Tuppu L
Kuinka monta litraa tuo kuluttaa sadalla kilometrillä? Entä kuinka iso tankki siinä on?

20 mailia/per gallona? Ainakin tuolta Olli veen sivuilta luettuna. Onko gallona litra? Sehän on naurettavan pieni kulutus.

Olli V

Juu, täällä näyttääkin olevan paljon tietoa siitä.

Tuolta sivustolta käykin ilmi, että sen lentokantama on 750 mailia.Eli yhellä tankillisella pääsisi helsingistä ouluun.

A M400 Skycar, by utilizing its VTOL capability, has the flexible access of the helicopter. In addition, it has the 375 mph maximum speed, 750 mile range, and 36,000 foot ceiling of a high performance aircraft. The M400 can also climb at more than a vertical mile per minute.

Vierailija

Tuossa hieman tarkempia tietoja, Ilta-Sanomien artikkeli ei ollut juurikaan informatiivinen. (yllätys)

http://www.moller.com/newm400.htm

Kulutus on pienempi kuin olisin kuvitellut: 85 kilometriä kymmenellä litralla. Ei paha, eikä tuo kovin meluisakaan ole.

Edit: Olli taisi keritä laittaa tuon linkin jo.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005
Rasputin
Ymmärsinkö oiken että tuolla voi nousta n. 10973 metrin korkeuteen?

Huh,huh.

Vajaa 11 kilometriä. Kyllähän jotkut tavalliset reittilentokoneet pystyvät lentämään korkeammalla.

Vierailija
ilaiho
Rasputin
Ymmärsinkö oiken että tuolla voi nousta n. 10973 metrin korkeuteen?

Huh,huh.

Vajaa 11 kilometriä. Kyllähän jotkut tavalliset reittilentokoneet pystyvät lentämään korkeammalla.

Tiedän, mutta ne on suhkumootorikoneita. Tämä perheen pikku purkki propelikoneella tekee saman. Ei kai helikopteritkaan nouse kuin vähän reiluun neljään kilometriin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat