Tunnista homo piirretty!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tässä threadissä jokainen saa esittää arvionsa tunnetuista piirretyistä homohahmoista !

Itse en vaan jostain syystä voi ajatella Muumipeikkoa homona. Se on vaan niin reilu kaveri animessa. Tää väite on tietenkin ihan pohjaton...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.sh ... /11/754293

mutta päätin vaan huvin vuoksi heittää tämmöisen threadin. Eli onko teillä ketään piirretyistä tai ihan vaan muusta viihteestä tuttua hahmoa, jota veikkaatte homoksi? Minulla olisi useitakin, mutta heitän ihan vaan populaativiihteestä(siis saa olla muitakin kun vaan piirrettyjä)Salattujen elämien Sakun !

Kommentit (3)

Vierailija

Lisää samasta aiheesta:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.shtml/arkistot/kulttuuri/2008/11/75...

Toki miehellä voi olla syvällisempiä ystävyyssuhteita miehiin, mutta kyse ei ole pelkästään siitä, vaan siitäkin, että muumipeikko lähes aina dissaa niiskuneitiä. Niiskuneidillä on romanttisia kuvitelmia muumipeikon varalle, mutta muumipeikko ei niistä välitä hevonkakkaakaan. Sen sijaan ainoa asia mikä hänet saa vakavaksi ja tunteelliseksi on nuuskamuikkunen. Nuuskamuikkunen taas ei ole millään tavalla homo, vaan kulkuriluonne, joka ei vaivaa itseään liikaa 'ihmissuhdeongelmilla.'

Tolvanen arvelee, että moni alkoi etsiä Muumeista homoseksuaalisia symboleja sen jälkeen, kun Tove Janssonin homoseksuaalisuus tuli julkiseksi.

Tämäkin väite on roskaa. Itse en moisesta tiennyt kuin vasta nyt luettuani.

Suhde on kuitenkin hyvin ongelmainen, sillä Muumipeikko on tunteellinen yksiavioinen romantikko.

Oman käsitykseni mukaan muumipeikossa ei ole mitään romantikkoa. Hän on vain tavallisempaakin tavallisempi hössöttäjä ja neutraali, jos häntä vertaa muihin hahmoihin.

Ingvarsson luonnehtii Niiskuneitiä termillä faghag, joka tarkoittaa sensitiivisten mieshomoseksuaalien kanssa viihtyvää naista.

Tästä olen jonkin verran samaa mieltä. Niiskuneiti ei ole vielä tavannut sellaista hahmoa, jota hän syvällä sydämessään ihailisi. Hän on lähinnä kiinni veljessään, jota rakastaa selvästi enemmän kuin muumipeikkoa.

--

Muumilaakson tarinoita olen katsellut pitkästä aikaa moneen vuoteen, kun ne näkyvät nykyään niin sopivasti ennen töihin lähtöä.

Ps. tulee taas väistämättä mieleen, kuinka suomalaiset osoittavat tässä juntteutensa ihmistuntemuksessa. Sympatiat menee ruotsalaiselle 100 - 0.

Vierailija

Anime on ensinnäkin aivan eri asia kuin kirja. Veikkaan, että itse kirjassa Muumipeikko oli varmasti hieman erillainen hahmo. Kyseessähän on analogi eli vertauskuva oikeasti yhteiskunnasta, ja kyseinen taitelija oli todellakin lesbo(jonka oma "alter ego" taisi kirjassa olla joko tuulikki tai sitten tiuhti+viuhti")

Eli Anime ja itse alkuperäinen kirja on käytännössä kaksi aivan eri asiaa. Japanissakin itse animet eroavat merkittävästi alkuperäisistä sarjakuvista.

Nuuskamuikulla ja sen noita tyttö Alissan välillä saattoi ehkä olla jotain, en vaan muista kun on niin monta vuotta siitä kun viimeksi katsoin. Kustantaja taisi tässä puhua alkuperäisestä kirjasta eikä animesta.

Vierailija

Muumilaakson tarinoita on japanilais-suomalainen animoitu televisiosarja, joka kertoo Tove Janssonin luomien Muumien ja heidän ystäviensä seikkailuista Muumilaaksossa. Japanissa tuotettu sarja pohjautuu pääosin Tove Janssonin Muumi-kirjoihin sekä Tove ja Lars Janssonin Muumipeikko-sarjakuviin. Tove ja Lars Jansson toimivat läheisessä yhteistyössä sarjan japanilaisten käsikirjoittajien ja animaattoreiden kanssa, ja Tove kertoi myöhemmissä haastateluissa olleensa erittäin tyytyväinen sarjan lopputulokseen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Muumilaakson_tarinoita

Tove on ainakin wikipedian mukaan ollut itse 'validoimassa' animaatiota, joten tuskin se animekaan niin totaalisen erilainen on. Ehkä hiukan enemmän lapsille suunnattu, mutta varmaan pääpiirteittäin mennään samoilla linjoilla. Missä määrin menee ja missä ei, sitä en osaa sanoa, kun en ole kirjoja lukenut.

Ei ole myöskään tietoa siitä, onko muumipeikko edes vielä murrosiässä? Voihan hyvinkin olla, että nuuskamuikkunen on varhaismurrosikäinen poika, joka herättää ihailua lapsimaisessa muumipeikossa. Eli muumipeikko hakee ensin paikkaansa miehenä, ennen kuin kykenee tuntemaan kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen. Tulkinnat ovat aina tulkintoja.

Uusimmat

Suosituimmat