Äänet tänne. Sanomalehdet/mainokset alas!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt oon kyllästynyt tähän touhuun. Minkä takia ihmisten pitää tehdä sanomalehtiä ja jakaa mainoksia jne. Joka päivä hakataan puita alas mitkä antaa meille happea ihan vaan sen takia. Sanokaa mielipiteenne äänestämällä. En usko että olen väärässä tässä.

Sivut

Kommentit (19)

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008

Kyllä sanomalehtiä vielä tarvitaan myös paperilla. Ei nämä nykyiset laitteet ja systeemit vielä taivu joka paikkaan ilman paperia.

Jos vaikkapa istuu aamulla vessassa torttua vääntämässä eikä halua sitäkään aikaa tuhlata, paperinen lehti on vielä digitaalista vaihtoehtoa parempi. Enkä nyt tarkoita pyyhkimistä.

Sen sijaan paperiset mainokset, joita tunkee postilaatikkoon pyytämättä ja jopa kielloista huolimatta ja joista pitää siinä makkarakilon hinnassa maksaa joka tapauksessa, pitäisi saada lopultakin pois.

Eipä siis löytynyt sopivaa vaihtoehtoa.

---

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

En huomannut äänestyksen väliviivaa aluksi, mutta olen samaa mieltä kuin Jägermeister (upseerien malja). Sanomalehdet ok, mutta mainokset aivan turhaa haaskausta markkinoinnin suhteen kohdallani. Viimeksi tänä aamuna iljetti kalliilla tehtyjen mainosten tulva postiluukusta. Tosin ei metsät siitä vähene tehokkaan metsätalouden ja metsänhoidon takia, päinvastoin, puut lisääntyvät tehokkaammin. Kosh on saanut, ainakin minulle, asian vakuutettua.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Sanomalehden palkkalistoilla seilaavana vastaus on ilmiselvä, eli kyllä niitä pitää vielä painaa. Mainosten turha levittely tosin voitaisiin lopettaa. Niitä kulkeutuu viikon aikana paperikassikaupalla paperinkeräykseen, ja harvaa niistä "luen" kantta enempää.

Pidän sanomalehdistä muutenkin, en vain työni vuoksi. On jotenkin rauhoittavaa paneutua lukemaan lehteä viikonloppuliitteineen kahvikupposen ja muutaman voileivän kanssa.

Vierailija

Samaa mieltä olen Desin kanssa tuosta paperisen tuotteen rauhoittavuudesta. Pätee kaikkiin painettuihin tuotteisiin. Kuka haluaisi lukea kirjansa ruudulta? Paperisen tuotteen kanssa toimiessa keskittyy itse sisältöön huomattavasti tehokkaammin.

Vertailua voisi tehdä vaikkapa MTV3:n nettisivusta ja paperisesta Hesarista -> kummasta mieluummin luet koko artikkelin? Maikkarilla se on melko mahdotonta, vaikka asiaosuus onkin minimissään. Muu härpäke vie huomion aina muualle.

Vierailija

Voi jumalauta VÄÄRÄ vastaus. Ei sen takia koska haluatte kun paskalla ootte niin sen takia puita tarvii hakkaa alas. Oikea vastaus ois ennemmin että sanomalehdet ja mainokset alas ja jonkin uuden sorttinen digitaalivihko esiin mikä päivittäytyisi päivittäin. Ja jos ihmiset nyt niin ahneita ois että haluavat puita kaataa sen takia että ois jotain lukemista ois ku paskalla ovat niin riittäis kun kerran tai korkeintaan pari kertaa viikossa se sanomalehti tulis. Ohhoh mitä idiotteja täällä.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008

Hmm. Pitänee printata tämä viestiketju paperille ja tutustua siihen oikein ajan kanssa.

Hauskaa, että olit sentään laittanut tuohon äänestykseen vääränkin vaihtoehdon. Olisit kuitenkin säästynyt paljolta mielipahalta ("voi jumalauta", "paskalla", "idiootteja" jne.) jos olisit jättänyt kakkosvaihtoehdon pois. Silloin 100 % äänistä olisi edustanut omaa kantaasi ja äänestäjien enemmistökin olisi ollut fiksua porukkaa. Eikö?

Eiköhän paperilehtien ilmestyminen lopu, kun niitä ei enää tilata. Jotain uuden sorttista digitaalivihkoa odotellessa...

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Ajattelin perustaa korkealuokkaisen ympäristö-orientuneen ilmaisjakelu-viikkolehden, joka painetaan syntymättömien Saimaannorppien kuuteista saadulle pergamentille ja rahoitetaan mainostuloilla.

Ihan puiden suojelemiseksi.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
nuubi
Voi jumalauta VÄÄRÄ vastaus. Ei sen takia koska haluatte kun paskalla ootte niin sen takia puita tarvii hakkaa alas. Oikea vastaus ois ennemmin että sanomalehdet ja mainokset alas ja jonkin uuden sorttinen digitaalivihko esiin mikä päivittäytyisi päivittäin. Ja jos ihmiset nyt niin ahneita ois että haluavat puita kaataa sen takia että ois jotain lukemista ois ku paskalla ovat niin riittäis kun kerran tai korkeintaan pari kertaa viikossa se sanomalehti tulis. Ohhoh mitä idiotteja täällä.

Joudun pyytämään nuubilta anteeksi.
Jos olisin tiennyt, että hän noin pahoittaa mielensä, olisin toki jättänyt kieltämättä hieman mauttoman esimerkin painetun lehden paremmuudesta verrattuna digitaalisiin pois.
Puolustaudun sillä, että hamassa lapsuudessani käytettiin ulkovessaa (-huussia) ja siellä toimituksen aikana tottui lukemaan painettuja lehtiä. Maaseudun Tulevaisuutta ja taisipa olla myös Kansan Tahtoa mukana.
Kotimaa oli muistaakseni kanssa hyvä. Vaikka ei välttämättä sisältönsä vaan lähinnä materiaalinsa puolesta.

Lierikki ehdottaa (suluissa) upseerien maljaa.
Itse en kyllä kuulu tuohon kunnioitettavaan kastiin. Palvelin aikoinaan ilmatorjuntajoukoissa autonkuljettajana. Siellä kyllä sanottiin, että IT:n autokuski vastaa jalkaväen majuria. Vähintään.
Joten taidanpa illemmalla avata kantikkaan pullon ja yhtyä maljaan.

---

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Mainoksia tulvii toki postiluukuista tyrmistyttävän paljon, usein sinänsä hyödyllisten ilmaisjakelulehtien välissä kylkiäisinä. Kerran punnitsin maksuttomaan aviisiin käärityn reklaamimateriaalin: puoli kiloa kiiltäväpintaista jätepaperia! Järkevä mainostaja voisi sijoittaa kaupalliset tiedotteet Internet-sivustolle, ja rummuttaa tietoa niistä muutamin palstamillimetrein ilmaisjakelulehdissä. Ken on kiinnostunut tietyistä tuotteista, vaivautuu yleensä poimimaan lisätiedot, kunhan tietää, mistä.

Vierailija

Minulle sopisi pikemminkin niin päin, että sanon mitä haluan ostaa, ja sitten joku tulee ja myy sen minulle. Tosin voin hakea lähikaupastakin, eli ei ihan kotiin asti tarvitse kiikuttaa, mutta pointti on, että minun ei tarvitse etsiä tavaroita.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Kyllä olen samaa mieltä. Sanomalehtien painallus voisi lopettaa. Netistäkin voi kattoa ne. Ei ne niin hyviä ne lehdet ole, että niistä kannattaisi maksaa.

Jotkut me naiset, nalle puh mikrobitti yms. on semmosia lehtiä mitä vielä lukee mielellään paperilta. Eipä taida noita ees voida lukea netistä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat