Matoja kurkussa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tietääkö joku mitä lisukkeita noi on, www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/Kurkku ... via/116810

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija
Poison dart frog
En tiedä, mutta yök kuitenkin. Kuvottavampaa saa hakea.

Varmaan jotain loisia tai geenimanipulaation avulla houkuttelevaksi tehty ateria.
Onko joku kasvattanut kurkkuja, voisiko olla ituja?

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

Kurkkuja ollaan kasvatettu jo aika tovi mutta koskaan ei ole tuommoisia ilmestynyt.

jotain aika spesiaalia taitavat olla ku ei Evirastakaan osattu kertoa mitä ne on. (aamulehden mukaan)

Juro Vonkaaja
Seuraa 
Viestejä274
Liittynyt8.9.2006

Pitkien tieteellisten tulosten perusteella on todistettu, että kasvissyöjät länsimaissa kärsivät proteiinien ja tärkeiden hivenaineiden puutteessa. Tiedemiehiä ihmetytti pitkään, että miksi Britanniaan Intiasta muuttaneet intialaiset kärsivät puutostaudeista vaikka he Intiassa samanlaista ravintoa syödessään eivät niistä kärsineet.

Selitys löytyi kasvisten hygieenisyydestä. Intiassa ruuaksi käytettyjen kasvisten, vilja ja vihannekset, joukossa oli paljon pieneliöitä, ripsiäisiä, kuoriasten ja kärpästen toukkia ja niiden loisia ja munia. Nämä eläinperäiset lisukkeet tekivät kasvisravinnoista täysipainoista evästä, joka sisälsi sopivassa suhteessa hiilihydraatteja, proteiineja ja eläinperäisiä vitamiineja ja muita hivenaineita. Britannian teollisen käsittelyn läpikäyneistä kasviksista nämä terveelliset ja välttämättömät lisukkeet oli poistettu ja mamut sairastuivat.

Tämä uusi toukkia vilisevä kurkku on ratkaisu tähän ongelmaan. Ihanteellinen ja eriittäin egologinen täysravinnepakkaus kasvissyöjille. Ensimmäinen kaupallinen tuote tätä lajia, lisää on tulossa.

Joitakin ennakkoluuloisia kuluttajia (voi niitä nimittäin syödä aivan tavallinen hetero liahansyöjämieskin) tällaiset toukkakurkut etovat. Tuotekehitys kurkkujen tekemiseksi houkuttelevammiksi on hektisessä vaihheessa. Kaverini pilkkitoukkafarmillakin USAlaisten elintarvikejättien nurkissa hiippailevat teollisuusvakoojat ovat kuulemma jokapäiväinen riesa. Heitä kiinnostaa kovin se, että kuinka tavallinen kärpäsentoukka saadaan värjättyä mitä mielikuvituksellisimmin neonvärein. Kaveriakin on yritetty suurella rahalla ostaa heidän konsultikseen. Mutta ei ole kiinnostunut kun USA:ssa ei pääse pilkkimään affenia. Bassit ei kaverille maistu ja farminsa knowhouta ei kuulemma myy vaikka mitä maksaisivat.

Vierailija

Suosi suomalaista, potki espanjalaista (kurkkua)

Hyi, helv...... en osta mitään espanjalaista, enää ikinä.

Siellä kurkutkin on eläväisiä, ja huutavat jääkaapista HOLA!

Vierailija

Yäk, oli minunkin primitiivireaktioni ja siihen luotan enemmän kuin mihinkään selityksiin siitä että "ruoho olis aina vihreempää" Suomen tai länsimaisen kulttuurin ulkopuolella.

Aamulehden jutussa sanottiin että kurkun ostanut ja siitä raportoinut ihminen oli nyppässyt ulokkeita irti ja niissä oli ollut jokin rihmasto tai juuristohapsu. Olkoot kasveja tai jotain loiseläimiä, kurkkupunkkeja, ihan sama. Loppui ulkomaisten vihannesten sekin vähä ostaminen mun osalta, johon oon joskus sortunut.

Syökööt muualla vaikka *skaa ja saakoot toksiininsa ihan mistä lystäävät, mun elimistölle minkään eläimen ulosteet ei sovi. Eikä mulle sovi mätäntyneet ja muutenkaan pilaantuneet sapuskat. Mä saan ruokamyrkytyksen ja sairastun ehkä vakavasti pilaantuneesta ruuasta.

Kurkut kurkkuina, sienet sieninä, toukat toukkina ja Pönni mahdollisimman terveenä.

Vierailija

Pentuna minulle neuvottiin keino saada toukat pois vatuista sokerin avulla. Ne kuulemma nousee pintaan ja voi noukkia pois. Tulos on etten piittaa vähääkään, onko niissä toukkia kun rymyän vattupuskissa syömässä niitä. En paljon siitäkään minkä toukan kolo ompussa on jos se muuten on hyvää.

Vierailija

Toukka on eläin ja eläimen sisällä voi olla paljon kakkaa. Kakan syöminen on epäterveellistä.
Mä en syö sardiinejakaan, joita ei ole perattu ennen säilömistä.
Joistain vattumadoista ei lie saa liian suuria määriä toksiineja elimistöönsä mutta kaikki minitoukkia isommat pitää suolistaa.

Noista kurkun loisista ei sitäpaitsi voi tietää ovatko vaikka myrkyllisiä muuten. Kun ei oo empiiristä tietoa eikä löydy tutkimustietoakaan vielä niin paree varoo!
Sieni voi olla tappavan myrkyllinen.

Vierailija

Miten kurkku lisääntyy? Onko se alkanut vaan itämään?

Mulla perunat ehtii usein alkaa sarveutumaan kylmäkaapissa.

Vierailija
Olli V
Miten kurkku lisääntyy? Onko se alkanut vaan itämään?

Mulla perunat ehtii usein alkaa sarveutumaan kylmäkaapissa.

Katso edellisestä viestistäni linkki, ne on jotain sieniä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat