YLE takkuilee - miksi? Ja tiivistetään talo!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ylen sivustolla törmään nykyään aina tähän. Tää on kuin kielimuuri.

Jos jokunen parempaa tietoa viitsis suomentaa, että mitä tapahtuu ja miksi? Sekä että mitä voi tehdä korjatakseen pikku ongelman?

Kiitos

Ai niin nyt on aamu; ett huomenta

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Eikö kukaan muka tiedä?
Ilmeisesti parempaa tietoa ei ole juuri nyt paikalla.

Tämäkään antanut muokata enää tuota lähetettyä. Siin olisi pitänyt olla otsikossa, että YLE takkuilee.
Mullakin lähetys siis.

Johtuu varmaan siitä, että tänään on per per perjantai. Sen kunniaksi, kaikki tietoviisaat. Hjälp!

Ps. Toisekseen pitäisi tietää, miksi keittön ikkunan viereiset kaapit on ihan kylmänä. Lisää jääkaappitilaa tieten, kiva kiva, mutta mutta asia ei ihan kovasti lämmitä, kun talvi on vasta tulossa. .
Tiivisteet toki täytyy vaihtaa ikkunaan. Jos johtunee siitä.
Mutta onko mahdollista, että kylmyys tulisi läpi seinien tai jotenkin niiden raosta.

Ja onko urbaani legenda, ettei tiivisteitä voi vaihtaa kuin kesällä?

Tää taas olis tietenkin sopinut paremmin tekniikka osioon, mut olkoon nyt tässä. Modet voi sit siirtää.

Jaha. Päivälääkeaika.

Vierailija

Minulla käy noin useasti, kun koetan katsoa/kuunnella Yle Areenaa tai Arkistoa. Niillä on liikaa käyttäjiä siellä, sanoi NörrdeMukula. Koettaa vaan sitkeesti myöhemmin.

Vierailija

Tanks to Phony.

No näin mäkin ajattelin, että liikaa käyttäjiä. Äkkiseltään kuvittelisi, että lisättäis sitä liikkumatilaa käyttäjämäärän mukaan. Mutta ei, se niinko pahenee vaan, ruuhka.

Miten netissä voi käyttää kyynerpäitä?

Vierailija

Mä en tiedä mutta siirtyminen analogisesta dikitaaliseen on tehty vauhdilla ja siinä on paljon puutteita.

Mulla takkuilee kuitenkin kait pelkästään omien laitteiden takia niin telkkari kuin tietokone. Telkan anttenni ei oikein pelitä ja mun tietokoneen muistikapasiteetti kuin muukin täällä on ihan antiikkia ja niin minimalisistista ettei oo yksinkertaisesti tehoja.

Saan pikapuoliin paremmat tietsikkavehkeet ja sitten voinkin vertailla ja tietää arvuuttelun sijaan. Nykyinen infrani tarjoaa mulla kosolti arvuuttelua..

Vierailija

Aika paha.

Entäs keittiön kaapit. Mihin ne on laitettu.

Ajateltiin, että täytyy käydä tarvikekaupoilla. Toiset lyö seiniin Kupiaista. Me kai sitten styroksia.

Joo nyt hymyilyttää, mutta entä talvella. Toi vihree on liian vihree ollakseen sininen. Kylmässä muuttuu siniseksi.

Vierailija

Helmee.

Täällähän toimii systeemi kuin ajatus. Kiitos!
Mitä jos vaihdetaan otsikko vielä kerran, että tiivistetään talo.

Kerrostaloasunto vuodelta kuuskyt ja risat.
Kaikki ehdotukset baldagiinista lähtien otetaan vastaan. Tosin sellaista ei viitti laittaa keittiöön.
Mut makkariin.

Miehellä on väliin yötyö.
Oon ajatellu varamiespalvelua niille kylmille öille.
Silloin kun mies on yöt kotona, niin tarkenee paremmin.

Ihan oikeita ehdotuksia talven tarkenemiseen siis...

Kiitos

Vierailija
Phony
Kaneli

Mitä jos vaihdetaan otsikko vielä kerran, että tiivistetään talo.

Anything goes!

Näemmä!

Kiitos - Nyt tää ei huku tänne uraanin sekaan.

Vierailija

Tiivisteet vaihtoon talvella. Miten on?

Tai mikä talvi tää nyt on. Viisi astetta lämmintä.
Pakkaset tulee, oletko vamis?

En.

Käyn laittamassa villahousut ja palaan myöhemmin paikalle.
Kirjoitinkos mä ett' kaikki ehdotukset. Juuh.
Kaikki ei käy. Polyuretaani. Se ei käy. En tiedä edes mitä se on, mutta silti.

Vierailija
Kaneli
Kaikki ei käy. Polyuretaani. Se ei käy. En tiedä edes mitä se on, mutta silti.

Sitä sanotaan humpuukiks.

Ja.. jopas on asiaa.. Putosin kyllä kärryiltä ja perusteellisesti.
Aika samuttaa kone ja lähtee tekeen jotain muuta järkevää välillä.

Vierailija
Kaneli
Kerrostaloasunto vuodelta kuuskyt ja risat.
Kaikki ehdotukset baldagiinista lähtien otetaan vastaan. Tosin sellaista ei viitti laittaa keittiöön.

Olisko joku sun keittiökaapeista tehty ns kylmäkaapiksi, niin kuin vanhaan aikaan oli tapana? Eli yleensä siellä on rööri kaapista suoraan ulos, johon rööriin saa sitten itte laittaa fylliä, tarpeen mukaan. Tosin en tiedä tehtiinkö tuota enää 60-luvulla, kun jääkaapi jo alkoivat yleistymään?

Vierailija

Jaas Kanelilaan ei taida Pirkka-lehti tulla? Ratkaisu ongelmaan on sukkahousut.

Miedän entisessä asunnossa oli sama ongelma. Kaapista blosas ineen niin, että sukat pyöri jalassa, vaikka olisi Syrjän veljesten naamaa kattellu.

Kaneli on nyt hyvä ja ottaa kipot kupit alakaapista ja ryömii sisään. Siellä on tod.näk. putki, joka johtaa suoraan ulos. Ottaa kaapista parit rikkinäiset sukkahousut ja myttyää ne. Survoo nmytyt putkeen ja kiinnittää parilla maalarinteipin pätkällä.

Sukkahousut ovat ilmava, mutta hyvin lämpöeristävä tiiviste. Kevään tullen on sitten helppo poistaa myteröt ja maalarinteipit kaapista ja kevättuulonen henkäilee somasti kalujen ympär.

Vierailija
Kaneli
Aika paha.

Entäs keittiön kaapit. Mihin ne on laitettu.

Ajateltiin, että täytyy käydä tarvikekaupoilla. Toiset lyö seiniin Kupiaista. Me kai sitten styroksia.

Joo nyt hymyilyttää, mutta entä talvella. Toi vihree on liian vihree ollakseen sininen. Kylmässä muuttuu siniseksi.

Teippasin ulkoseinän puoleisen keittiönkaapin oven kiinni maalarinteipillä yhdessä asunnossa, kämpän lämpötila nousi ainakin parilla asteella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat