Paras tyyny

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on paras tyyny?

Mulla on sellanen pitkulainen pyöreä tyyny.
Sen saa kivasti niskan koloon ja selällään nykkuu hyvin.
Taivuttaa päätä pikkasen takakenoon. Myös kyljellään on helppo nukkuu jos tyyny ei ole liian korkee.

Tyynyjähän on monenlaisia.

Mitkä on parhaat teidän mielestä muotoilun, materiaalien, terveelisyyden ja muiden ominaisuuksien kannalta?

Perinteistä höyhentyynyä ei juuri enää näe.
Mihinkähän ne on kadonneet?

Kiinassa erään kerran nukuin riisinjyvätyynyllä.
Oli erikoinen ja painava. Ihan hyvät unet siitä kuitenkin lähti.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Sellainen jossa on ihan normaalia pumpulia sisällä ja joka näyttää vähän paisuneelta purukumilta eli siis normaali tyyny

Vierailija

Höyhentyynyt vei allergiapelottelu. Nykyisin höyhenet käsitellään ennen tyynyntekoa niin, ettei tätä ongelmaa ole.

Aiemmin höyhentyynyn pesu tai oikeammin kunnollinen kuivatus oli ongelma. Huonosti tai hitaasti kuivanut tyyny haisi. Nyt tehokkaiden linkojen ja rumpukuivaajien ansiosta höyhentyyny on ihanaa ylellisyyttä. Riittävän ilmava, mutta turvallisen painava. Lisäksi se on helppo mytytä just siihen ainoaan oikeaan muotoon, jotta uni tulee. Huono tyyny tekee niskan kieroksi ja ihmisen kärttyisäksi.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itse tykkään sellaisesta melko matalasta tyynystä eli korkeutta saisi olla joku 5-7cm korkeintaan. Hieman unelmoin sitten uutena tyynynä sellaisesta, joka muotoutuu sopivasti siihen nukkujan kaulaan ja päähän.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Hevosen jouhilla täytetty melko paksu tyyny ja päällinen pellavaa.
Ergonomisesti järkevä tällaiselle kylkinukkujalle ja kokonaan luonnonmukaisista aineksista tehty.

Keinokuidut tuppaavat olemaan sähköisiä ja ainakin henkilökohtaisesti ne tuntuvat ahdistavilta ja tukalilta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Mummo
Huonosti tai hitaasti kuivanut tyyny haisi.

Eiku niihin tulee semmonen ominaistuoksu jonka takia on vieläkin ihanaa mennä mummon luo yöksi (Omani siis, ei sun.)

Paras tyyny on kaks tai kolme tyynyä.

Hämmentää.

Vierailija

Käytän suhteellisen pehmeää pientä tyynyä.
Tinnityksen vuoksi pidän siitä suurta osaa niskan alla. Olen huomannut, että kun pidän tyynyä kyljellä maatessani esimerkiksi korvan kohdalla, tinnitys alkaa voimistumaan takuuvarmasti. Siis pään asento ei saa olla jännittynyt, sen olen huomannut.

Vierailija

Sopakuramakura on tyynyn nimi.

Eksyin aikanaan Japaniin ja hotellin tyynyt olivat "murhaajatyynyjä". Semmoisia kun pään asettaa tyynyn keskelle, niin tyynyn polemmat puoliskot kääntyvät pään molemmin puolin tehden hengittämisen vaikeaksi.
Valitin asiasta ja sain tilalle sopakuramakuran.

Tyyny on perinteinen japanilainen tyyny joka on täytetty viljan siementen kuorilla.

Ostin parit tyynyt kaupasta ja kiikutin kotia. Ovat niskakivut loppuneet ja olen saanut hyvät kuuden vuoden yöunet hankinnan jälkeen.

Vierailija
qwerty
Sopakuramakura on tyynyn nimi.

Eksyin aikanaan Japaniin ja hotellin tyynyt olivat "murhaajatyynyjä". Semmoisia kun pään asettaa tyynyn keskelle, niin tyynyn polemmat puoliskot kääntyvät pään molemmin puolin tehden hengittämisen vaikeaksi.
Valitin asiasta ja sain tilalle sopakuramakuran.

Tyyny on perinteinen japanilainen tyyny joka on täytetty viljan siementen kuorilla.

Ostin parit tyynyt kaupasta ja kiikutin kotia. Ovat niskakivut loppuneet ja olen saanut hyvät kuuden vuoden yöunet hankinnan jälkeen.

Hyvä siinä oli nukkua eikä pää hiokoillut.
Pikkasen epäilyttää että pöliseekö se?

Sellasen vois jostakin hankkia ja kokeilla taas.

Vierailija

Paras tyyny ,joka on tullut vastaan on ollut kait liivatetäytteinen siilinnahkatyyny?
Jossakin päin maailmaa (Afrikka?) kehuvat jakinlantatäytteisiä lämmitettäviä comforttyynyjä.

Vierailija

Terve Maukka

Tyyny ei pölise, eikä ole vuosien varrella kauhtunut.

Toimii varmaan hyvin myös soi kaksikymppisellä =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat