Metallin maalaaminen oikein

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mulla on tuossa nurkissa pyörinyt jo pitkän aikaa vanha dekottu? koristepyssy joka on halvalla niklattu ja kiiltää, naarmuilee ja lohkeilee vähän joka paikasta. Hiominen ei liene ongelma, senkun ottaa paperia käteen ja vetelee, mutta onnistuuko maalaaminen ihan tavallisella mustalla spraymaalilla? Tuleeko siitä siistin sileä ja pientä kulutustakin kestävä vai täytyykö keksiä jotakin kunnon maaleja tai pinnoitteita? Sinistys olisi tietty yksi vaihtoehto mutta se on kovin pitkäveteinen prosessi..

Kommentit (5)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Bushmaster
Mulla on tuossa nurkissa pyörinyt jo pitkän aikaa vanha dekottu? koristepyssy
...
mutta onnistuuko maalaaminen ihan tavallisella mustalla spraymaalilla? Tuleeko siitä siistin sileä ja pientä kulutustakin kestävä vai täytyykö keksiä jotakin kunnon maaleja tai pinnoitteita?

Miksi koristepyssyn pitää kestää kulutusta? Minulla ei ole erityisen hyviä kokemuksia noista halvoista spraymaaleista. Se voi tietysti kertoa enemmän maalaajan taidoista kuin maalien ominaisuuksista. Mutta toisaalta viitisentoista vuotta sitten konemaalilla (en muista mitä, jotain tinneriohenteista ammattimiesten kamaa se oli) maalaamani esineet ovat vielä ihan timmissä iskussa, mitä nyt väri on vuosien auringonpaisteen haalistamaa.

Vierailija

Nojoo olisihan tuon löytänyt jos olisi jaksanut etsiä. Parkerisoinnin periaatteet tiesin etukäteen, vaan en tuota sivua. Laiskanpulskeana ajattelin mennä taas sieltä mistä aita on matalin ja maalata pyssyn spraylla, mutta taitaapa tulla parkerisointikeikka..

Vierailija

cheminent.fi
carl-roth.de
jne.

Fosforihappoa saa rautakaupasta. Ainakin täältäpäin.

Apteekit kannattaa unohtaa kokonaan kemikaaliostoissa. Eivät muuta tee kuin leikkivät stasia ja laittavat kytät perään jos erehtyy kysymään jotakin natriumsilikaattia tujumpaa.

Uusimmat

Suosituimmat