Ilmoittaudu senkin trolli!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Trolli.
Ilmoittaudu vapaaehtoisesti totuuskomitealle.
Tapaustasi käsitellään välittömästi ja tuomiosi julkaistaan virallisessa lehdessä.
Trollauksesi arvio lasketaan asteikolla 1 - 5. (5 on suuri ja paha )

1) markent oma arvio 3

Totuuskomitean kokoonpano muodostuu kaikista palstalaisista.

Olisi kivaa jos pidättyisimme arvostelemaan vain niitä trolleja, jotka ilmoittautuvat totuuskomitealle.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Trollasin mä ennen ainakin nelosen eestä, mut ikinä en valehellu.
Mut onks se trollamista jos puhuu totta?

Nyt ei enää paljoo pisteitä heru. Voi rähmä.

Vierailija

Vatkain:
"Mä en kässää tätä ketjua. Mitä täällä pitää tehä?"

Tämä on leikkimielinen trolliketju.

Sellainen palstalainen, joka epäilee itseään jonkin asteen trolliksi, voi ilmoittautua palstalaisten muodostamalle "totuuskomitealle".
"Totuuskomitea" antaa lausunnon vastausviestien muodossa, sikäli mikäli antaa.
Tärkeää.
Vain ilmoittautuneita trolleja voi arvostella, vaikka asteikolla 1 -5. Arvostelun verbaalinen muoto myös hyväksytään.

Vierailija

Rasputin. Kyllä sinä aikaisemmin olit tosiaan nelosen arvoinen trolli. Nyt en oikein tiedä. No joo. Nykyisin 2

Vierailija

mä oon täällä koittanu pari kertaa trollia mutta en ole osannut. IT-palstoilla provojen heitto on helpompaa kun tiedän jotain ja väki on teinimpää.

Vierailija

Olli. Tämä tietenkin on minun yksityisomituinen arvio.
Nykyisin olet niin korreksti. Piste pois.
Pisteenpuolikas jätetään menneen kakkapuheenvuorojen hailakkaaksi muistoksi.

Vierailija

Trollaus on taitolaji. Mä en osaa, joten lopetin yrittämisen. Nykyään mulla on hirveä tarve päteä. Toisaalta mun viestien kohdalla sensuuri toimii, joten sekin tulee pitää aina mielessä.

Vierailija

Wikipedia:
"Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä, jonka tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa. Trolliksi voidaan kutsua myös henkilöä, joka kirjoittaa tälläisia viestejä.
Trollaus (suomennokseksi on ehdotettu peikkoilua ja troolaamista) on trollien kirjoittamista uutisryhmiin, keskustelupalstoille, irkkiin tai wikeihin. Vaikka trollaus saattaakin joskus kirvoittaa rakentavaa keskustelua, yleensä sitä pidetään lähinnä ärsyttävänä, joten sitä on parempi välttää. Termin alkuperä ei kuitenkaan ole skandinaavisten kielten peikkoa tarkoittava sana, vaan se juontuu vetouistelua merkitsevästä englannin sanasta trolling. Trollaava henkilö ikään kuin vetää viehettä saalisparven läpi toivoen, että joku tarttuu siihen. Myös viestejä, jotka näyttävät kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan postaamilta, on syytä epäillä, sillä tyhmää esittämällä trollaavia esiintyy varsinkin irkissä jatkuvasti. Trollaukseen voi liittyä myös massapostitusta, jolloin esimerkiksi trolli lisää foorumeille tahallaan useita samoja puheenvuoroja toisten keskustelijoiden ärsyttämiseksi.

Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena toisia kirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ollut ihmisten ärsyttäminen. Vaikka ärsyyntyminen olisikin lopputulos, trollista ei ole kyse, ellei se myös ollut kirjoittajan ainoa tavoite. Trolli on erotettavissa provosoivasta väittelijästä myös siitä, että trolli harvoin osallistuu itse keskusteluun."

Tummennos marketin.
Korjaan omaa trollaustasoa alaspäin.
Mielestäni trollaan tehokkuudella 1.

Vierailija
markent
Tummennos marketin.
Korjaan omaa trollaustasoa alaspäin.
Mielestäni trollaan tehokkuudella 1.
Mikä tummennos, trollaatko sinä?

(LVL 1)

Sivut

Uusimmat