Liikaa jouluvaloja!

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Joulu tulla jollottaa... Jee jee.

Paljonko on liikaa jouluvaloja? Laskin äsken, että naapurin omakotitalon pihalla on 8 eri kokonaisuutta jouluvaloja! Se on perkele liikaa! Kertokaa tässä ketjussa älyttömimmät jouluvaloviritykset mitä olette nähneet. Kuka bongaa yhdeltä pihalta eniten?

Laskuperusteena on että valojen tulee olla toisistaan erillisiä kokonaisuuksia. Jollakin voi olla 7 metriä pikä pihakuusi jossa on 3 tonnia valosarjoja. Se lasketaan silti vaan yhdeksi. Samoin symmetriset hommat, kuten meijän äetin laittamat kuistin molemmin puolta olevat valohökötykset. Meillä on mamma laittanu nyt pihalle kolme valohökötystä ja yksi tulee kuulemma vielä.

Onhan se kivaa että on jouluvaloja, mutta 8 erillistä ja eriväristä panee jo vituttaan...

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (20)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Meillä on vaan kaksi. Yksi etupihalla ja yksi takapihalla. Yksi ehkä tulee lisää etupihalle jos jaksaa joku laittaa.

Kynttilöitä tulee kanssa poltettua ulkona aina talvella.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Ei tuo vielä mitään. Edellisessä kämpässä pidimme räikeitä jouluvaloja vuoden putkeen päällä, kukaan meistä ei jaksanut ottaa niitä pois. Naapurit olivat varmaan hermoraunion partaalla.

Jotkut opiskelijat valittivat niistä jopa luennolla.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Mites muuten: Minkälaisia jouluvaloja (piipittävien liikennevalojen lisäksi) voisi tarjota näkövammaisille? Ovatko näkövammaiset ainoa ihmisryhmä joka on suojassa jouluvaloilta? Tää on selvästi epäreilua!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

En tiedä mistä johtuu, mutta minulle noista värikkäistä omakotitalojouluvaloista tulee bordelli mieleen.

Tänään näin erään omakotitalon pihalla vaahteran ympärille käärityn kirkkaan sinisen valonauhan. Siis autio piha ja siinä pihan keskellä vaahtera ja sen ympärillä sininen värinauha. Ihan oikeesti pysähdyin sitä katsomaan. Mietteeni yrittivät peilata jotain ajatusta siitä. Kaikkea kans' , ajattelin ja poistuin omin askelin.

Vierailija

En pidä jouluvaloista yhtään. Aivan turhaa hommaa.

Toki sellainen simppeli normaali valosarja pihapuussa/ikkunassa on ihan "kiva". Samoin joku hillitty kynttelikkö ikkunassa. Itse en laita ikinä yhtään mitään, vanhemmillani vanhassa kotipaikassani on yleensä pari kynttelikköä ja pihavalo, se on mielestäni riittävästi ja tuo senverran tunnelmaa kuin tarviikaan. Liiat valot pikemminkin pilaavat minunmielestäni tunnelman. Valokaapelit, vai miksi niitä kammotuksia monivärisiä pötköjä kutsutaankin, ovat aivan kamalia.

"Amerikkalaistyylinen" valaistus tuntuu suomessakin pikkuhiljaa lisääntyvän. Ei voi ymmärtää miksi joku haluaa talonsa ja pihan loistavan kuin supernova. Jos haluaa huomioa ja jättimäistä valaistusta, niin ainahan voi tuikata talonsa tuleen. Saa varmasti huomioa ja päteä, pääsee vielä paikallislehteenkin!

Vierailija

Koristellessa tulisi herättää huomio siihen, millaisen tunnelma valot ja varjot luovat. Tyypillisesti puhutaan vain valolaitteista itsestään.

Suurin osa jouluvaloista on väreiltään kirkkaita perussävyjä, joilla ei oikeastaan mitenkään voi luoda muuta kuin halpaa tunnelmaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Saa nähä, viime jouluna tällä omakotitaloaluueella pönötti semmonen valaistu muovijoulupukkikin á la ameriikka... Sen vois uutena vuotena räjäyttää

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Devil
Joo, tälläsiin viritelmiin ei sitte lähetä (>.<)
http://www.youtube.com/watch?v=IK90Ys2LhSo

Aah! Klassikko! Mulla on tuo oikeen kovalevyllä tallessa . Mulla on semmonen kiva viissakarainen joulutähti, aika iso, jotain puoli metriä korkee. Se on punottu jostain vitsaksista ja maalattu kultamaalilla. Annoin sen velipojalle lainaan niin sillä on nyt parina jouluna ollu se ovessa kärki alaspäin . Ei oo (vielä) naapurit valittanu, vissiin niissä rivareissa ei asu LSD-positiivisia...

Hämmentää.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Ajelin juuri töistä kotiin puolensataa kilometriä pieniä teitä. On pimeää , märkää, synkkää. Kyllä täytyy sanoa että mieltä ilahduttavat nuo värikkäät valot talojen pihoissa ja ikkunoissa!

Omaan pihaan en kuitenkaan niitä halua. Yksi kynttelikkö on ja vessan ikkunassa kirjava lamppunauha. Kiva mennä yöllä vessaan. Ei tarvi pistää valoa.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
CE-hyväksytty
Arvatkaa minkälaiset jouluvalot mä rakennan tukikohtani ikkunalle joulun pyhiksi kun lähden itse pois?

No? Sydämmen muotoset?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat