Ympäristöneuvottelut ovat turhan suolistokaasun jauhausta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Päätän jälleen ottaa kantaa ajankohtaiseen aiheeseen;

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7755502.stm

Eli miksi kansainvälistä ilmastosopimusta ei ikinä synny.

Ensinnäkin;ilmasto on vain tekosyy. Näissä neuvotteluissa ei tosiasiassa ole niinkään kyse ilmastosta, vaan niinkuin monet ei enää niinkään "piilo" rasistiset Eurooppalaiset viherfasistit sen toteavat "kestämättömästä kehityksestä"

Ensinnäkin, mikään poliittinen ilmiö ei tapahtu tynnyrissä tai tyhjiössä, ja luonnollisesti näin ei myöskään ole kansainvälisten ilmastosopimusten laita.

Nämä sopimukset ja konferenssit ovat tyypillistä "kylmän sodan jälkeisen" maailman sanahelinää. Sodan jota ei teknisesti ottaen ikinä käyty, ja josta ei ole jäljellä minkäänlaista kansainvälistä konferenssia tai sitovaa raunansopimusta.

Se että USA pikku nukkensa YK:n välityksellä taas jälleen tekee aloitteen ei ole mikään yllätys. Eikä ole yllätys että Eurooppa, siis käytännössä USA:n Nato liittolaiset tukevat esitystä. Eli ensimmäinen lähtökohta on, että me olemme nyt kerta kaikkiaan "kestämättömässä kehityksessä" Maapallon luonto on kokemassa ennenäkemättömän rasituksen;6-miljardia kuluttavaa ja saastuttavaa ihmistä!

Tämän voisi myös tiivistää näin;Doha kaatui pari kuukautta sitten, ja hyvin suudella todennäköisyydellä kaatuu myös seuraava epätoivoinen yritys pelastaa kauppakierros, jonka ainoa tarkoitus on "kehitysmaiden" tullien yksipuolinen poistaminen. Maailman suuret valtiot ovat myös totaalisesti epäonnistuneet viimeisen kahden sukupolven ajan millään oleellisella tavalla rajoittaamaan sekä ydinaseiden valmistusta että leviämistä. Tätä ei USA:n ns "kylmä sota voitto" muuttanut miksikään!

Eli jos globaali "maailmanyhteisö" ei kykene pääsemään yhteisymmärykseen globaalista kaupasta ja ydinaseiden leviämisestä, kuinka se ikinä voisi päästä yhteisymmärykseen saastepilvien leviämisestä, olkootpa kuinka tuhoisia tahansa?

Tietenkään luonnollisesti se ei voi! Ei muuten ole edes olemassa mitään "Globaalia maailmanyhteisöä" vaikkakin USA ja Natomaat käyttävät usein itsestään tätä harhaanjohtavaa nimitystä. Noin 100-vuotta sitten joka kolmannes maailman kansalainen oli vitivalkoinen Eurooppalainen. Nyt jo suunnilleen 10%

He kutsuvat itseään "maailmanyhteissöksi" mutta tosiasiassa eivät sitä ole! Ei enää sen enempää väestöllisesti, taloudellisesti kuin edes sotilaallisestikaan.

Tämä on utopia, aivan kuten kaikki muutkin heidän YK:, IMF ja WTO tyyliset järjestönsä, jossa he kutsuvat koolle isoja kansainvälisiä konferensseja, väittäen että "globaali maailmanyhteisö vaatti kipeitä toimia" Siis HE vaativat milloin mitäkin!

Ja suoraan sanoen sillä, mitä Eurot ovat mieltä mieltä planeetan tilasta ei enää ole kärpäsen paskan verran merkitystä! Nämä "luonnon ystävät" tappoivat tuhansien vuosien saatossa kaikki Euroopan muinaiset eläimet kuten mammutit ja sapelihammaskissat sukupuuttoon, ja käytännössä tyystin raiskasivat maanosan ikimetsät, siirtyen sitten tekemään samaa muissa maanosissa. ns "vihreä liike" alkoi kukoistaa vasta sen jälkeen kun heidät oltiin ajettu pois mm Afrikasta. Vasta sen jälkeen he alkoivat nostaa suuren älläkän kuinka Afrikan gorillat ja norsut olivat vaarassa joutua paikallisten "villien" metsästämäksi ja sukupuuttoon. Omasta luonnostaan he eivät tosiasiassa ole ikinä kyenneet pitämään huolta. Ja keiden valaanpyyntialuksia vallataan ja kannelle heitetään happoa? Niin, ne pahat, verenhimoiset valaidenmurhaaja paskiaisJapsit ! Vaan Atlantilla Norja ja Islanti jatkavat valastusta aivan entiseen malliin, aivan niinkuin ovat tehneet satoja vuosia. Normaalia liiketoimintaa, eikä heidän aluksiaan vallata tai miehistön päälle heitetä happoa. Ainoat jotka siellä joutuvat härnäyksen kohteeksi ovat Grönlannin inuutit, joitten valastusta ei saisi sallia kun se on muuttunut liian "kaupalliseksi"

Muu maailma saisi lähteä näistä neuvotteluista läksimään aivan kuten Intia menestyksekkäästi lähti Dohasta. Antaa pelkuri Eurojen jäädä motkottamaan ympäristöstä. Eivät ne kumminkaan uskalla muuta kuin hyökätä Afghanistanin ja Iraqin kaltaisiin köyhiin ja jo muutenkin sodan ja talouspakotteiden runtelemiin valtioihin. Kiinalle, Iranille ja Intialle te rasistiset pikku "Maan ystävät" ette voi muuta kuin urputtaa. Ottaa vaan päähän kun muualla sekä talous ja väestö kasvaa päinvastoin kuin teillä, LUUSERIT ! Vihreä liike on kuin ydinaseettoman maailman kannattajat sekä Venäjällä että USA:ssa. Muutosta tarvitaan, kunhan vastapuoli vaan tekisi aloitteen

Kommentit (7)

Vierailija

Oli miten oli, mutta jos luonnon suojelu ei onnistu ja kestävä kehitys ei lähde käyntiin, niin toivoa ei ole enää missään.

Vierailija

Mielenkiintoisen avauksen voisi kirjoittaa vähän selkeämmin. Yksi kohta siinä jäi mieleen

Noin 100-vuotta sitten joka kolmannes maailman kansalainen oli vitivalkoinen Eurooppalainen. Nyt jo suunnilleen 10%

Tämä on merkittävä asia, johon voisi lisätä
Länsimaisen kulttuurin hallinnassa oli vuonna 1900 90% maapallon maa-alasta. Vuonna 1950 vielä joka toinen sotilas oli länsimaalainen. Miten on nyt? Länsimainen kulttuuri sammuu noin 100 vuoden kuluessa, vauhti on sellainen.

Vierailija
Rikastaja
Kiinalle, Iranille ja Intialle te rasistiset pikku "Maan ystävät" ette voi muuta kuin urputtaa. Ottaa vaan päähän kun muualla sekä talous ja väestö kasvaa päinvastoin kuin teillä, LUUSERIT ! Vihreä liike on kuin ydinaseettoman maailman kannattajat sekä Venäjällä että USA:ssa. Muutosta tarvitaan, kunhan vastapuoli vaan tekisi aloitteen

?

Olipas vuodatus! Huh..

Psykologiasta tuttua että ihminen voi ahdistuneena kokea irrationaalisuutta ja syyttäen hyökätä jonnekin. Toki se helpottaa.. ainakin pikku hetken mutta sitten ahdistus palautuu jos sen syyhyn ei löydy helpotusta.

"Tieto lisää tuskaa".. mutta kyllä se niinkin on että ihmisen oma mielikuvitus ihmistä myös fuskaa. Osa uskoo ihan tosissaan että on ollut, tai vois olla jonkinmoinen paratiisi maan päällä. Siis kait niinkin että koko planeetalla olis jotenkin hm.. "oikeudenmukaisesti" tasaisesti kaikkialla ihmiselle otolliset olosuhteet.
Tove Jansson on yrittänyt mielestäni Muumien kautta kertoa kaikenlaisesta poikkeavuudesta ja siitäkin miten Muumit pelkäsivät että taivas putoaa niskaan, että Pyrstötähti tulee ja tuhoaa kaiken.
Muumeilla kaikesta arkisesta eripurasta ja kärhämästä huolimatta oli.. siis on tapana kuitenkin hädän hetkellä liittoutua yhteen ja koittaa tehdä voitavansa.

Mä nyt olen kylläkin vaan tällainen "melonipää" vihreilijä. Oon kiinnostunut nuorena tyttönä sosiaalipolittikasta ja miettinyt asioita aina suhteessa siihen miten ihmiset voi hyvin, miten ihmiset voi henkisesti. Psykologiakin alkoin kiinnostaa.

Koko elämisestä ja olemisestakin vois sanoa että se on vaan kuin pieru. Ei tarvita muuta kuin riittävästi kyynisyyttä, jonka voi sivellä nihilismillä. Jotenkin kait pitää olla orientoitunut psyykkisesti niin että muut ihmiset tuntuu mänteiltä. Tuttu fiilis. Mulla on taipumusta neurostaukseni ja ties minkä vinoon kasvaneen persoonallisuuteni takia milloin neuroottisuuteen, milloin psykoottisuuteen. Etenkin nuorena ajattelin usein ja paljon sitä' että muut ihmiset on niin *tun tyhmiä, minä en.

Minähän osaan ajatella kaiken niin selkeästi.. tai sitten.. ääh.. ee--ee-een ja hitto kun alkaakin taas ahistaa.

Ihmisenä olemisen paradoksi. "Ollako vai eikö olla, kas siinä pulma." Nähdäkkö luusereita, häviäjiä, vaiko voittajia? Vaiko opetella vaan elämään ja tekemään asioita niin että puntaroi niiden haitta-astetta, valita se parempi, josta tiedetään ettei se kuormita luontoa, jne.

Länsimaissahan on päästy jo todella pitkälle siinä että yksilöillä on todellakin sitä vastuuta ja mahdollisuus vaikuttaa ja vaikuttaa nimenomaan oman kulutuksensa kautta siihen miten luonto voi.

Saasteet ei tunne rajoja. Siks ei kantsikkaan ostaa mitään, jonka valmistuksessa tulee oheistuotteena saasteita. Ihminen tulee loppujenlopuksi toimeen aika vähällä eikä ostaminen sen kummempaa oo kuin keräileminen luonnosta. Siihenhän shoppailu perustuu että on hoksattu ihmisen primitiivinen luonne, taipumukset keräillä ja metsästää.

Toivon sulle hyvää päivänjatkoa!
Koita jotenkin fiilistellä ittes pois tuosta.
Mä oon hoksannut että yhdellä ihmisellä on vaan yhden ihmisen vastuu. Älä suotta haaskaa aikaas ja energiaas huutamalla tuuleen, huitomalla kuin Don Quijote tuulimyllyä vastaan.. ei ole mitään "vihreitä" enää, jotka yksin kävis ympäristöneuvotteluja. Siitä on jo niin kauan ja paljon on tapahtunut lyhyellä aikavälillä. Nyt kaikki puolueet, ainakin täällä suomessa vihertää.

Älä ole lohduton..

Vierailija
Dredex
Oli miten oli, mutta jos luonnon suojelu ei onnistu ja kestävä kehitys ei lähde käyntiin, niin toivoa ei ole enää missään.

Jessus mitä paatosta!

Minäpäs teen tunnustuksen. Mua hävettää vieläkin.. *'ööh*.. mä olin nuori, mä olin tyhmä. Olen tietysti vieläkin mutta tuolloin ja ehkä erityisesti siks, että mun äitini purki masennustaan uskontoon naamioituna, hän puhui maailmanlopusta jatkuvasti. Nooh.. hänen äitinsä oli paasannut sitä ja ehkä hänen äitinsä.. Minä olin ikäänkuin nielaissut syötin ja koukun siinä mukana ja kaiketi oireilin mielenterveydeltäni, kun tein jotakin niin anteeksiantamatonta, että pikkulasten kerho-ohjaajana, ollessani jotain 21-22v paasasin pioneerikerhossa lapsille ydinsodan uhasta.

Voi hyvänen.. voi pahanen.. Voi ihmispoloja mielenterveyksineen. Nyt yli viiskymmpisenä, kaiketi sitten ees jotenkin tolkuissani puntaroin puheitani, mietin miten mun oma asenne vaikuttaa muihin ja etenkin lapsiin.

Aikoinani asennoiduin todella epäluottavaisesti muihin ihmisiin ja pidin itseäni sellaisena kuin ihmisen pitääkin. En tiä oonko ikäni myötä mitään muuta oikeastaan oppinut pois tai tilalle kuin erilaista asenetta elämään. Lapsena kyselin hirveesti. Sitten vartuin ja muutuin tylsäksi aikuiseksi, joka oli tietävinään kaiken. Onneks nyt oon alkanut lapsellistua jälleen ja kysellä.

Itteltään voi aina kysyä että tietääköhän sitä kuitenkaan kaikkea, tai että mitä pitää tietää että parhaiten osais valita?

Toivoa on niinkauan kun on elämää.
Mitä ihminen toivoo.. kaiken.. minkä kaiken.. hm..

Hitto kun on pimeetä.. nyt on kaamosaika ja pimeetä, synkkää, ankeeta.. Se vaikuttaa psyykkeeseen. Synkistely vaikuttaa asenteeseen.. jne..

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Itse jaksoin lukea rikastajan tekstiä vain pari riviä, paskan jauhamista se minusta oli.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Pönni
Dredex

Jessus mitä paatosta! - -

Ei vaan täyttä totta. Jos luonto tuhotaan, se tuhoutuu. Logiikka on hyvin yksinkertainen.

Uusimmat

Suosituimmat