Tekniikaltaan hyvät ja huonot autot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katsastusasemillahan nämä erottuvat
http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitte ... s_2008.pdf
Tässä ei ole mitattu autojen muita ominaisuuksia. Miellyttävyyttä, hiljaisuutta, polttoaineen kulutusta ym.

Kommentit (5)

Vierailija

Mutta "päästöt" tuntuvat olevan yleisin "vika".

Asia, jolla ei ole pa**an merkitystä auton hyvyyden kanssa. Suomessa ollaan vain tiukkapipoja henkilöautojen päästöjen kanssa ja mittarit on liian tiukalla samalla kun maata tuhotaan ja saastutetaan biopolttoaineen tuotannolla ja muilla hömpotyksillä.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Mikä mahtaa olla tuo OBD joka on joka toisen auton yleisin vika?

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Vierailija
odyseus
Mutta "päästöt" tuntuvat olevan yleisin "vika".

Asia, jolla ei ole pa**an merkitystä auton hyvyyden kanssa. Suomessa ollaan vain tiukkapipoja henkilöautojen päästöjen kanssa ja mittarit on liian tiukalla samalla kun maata tuhotaan ja saastutetaan biopolttoaineen tuotannolla ja muilla hömpotyksillä.


Mitä on auton hyvyys? Hyvää tekniikkaa ja miellyttävää ajoa? Kyllä Toytan ja Hondan tekniikka on selvästi luotettavampaa. 10 vuotta vanhassa ja 200 tuhatta ajetussa ei yleensä tarvitse tehdä muuta huoltoa, kuin vaihtaa öljyt ja automaateissa jarrupaloja. Tämän ikäisessä Hiacessa on ollut kolme vikaa. Jarruletkun vaurio, laturin ankkuri otti kiinni magneettiin ja takapyörien jarruventtiili jumiutui. Korjauskulut kaikkiaan alle 300 euroa. Saman ikäinen Avensis 1,8 ei mitään korjauksia.
Saman ikäisessä Ford Taunuksessa olivat männät halki, venttiili paloi, lämmityslaitteen kenno vuosi, jäähdyttäjä vuosi, jarruvikoja, vaihdekeppi katkesi, äänimerkki alkoi soida, bensiiniletku irtosi kaasuttimesta, vaihteistovivut kuluivat, sähkövikoja jne.

Vierailija
odyseus
Mutta "päästöt" tuntuvat olevan yleisin "vika".

Asia, jolla ei ole pa**an merkitystä auton hyvyyden kanssa. Suomessa ollaan vain tiukkapipoja henkilöautojen päästöjen kanssa ja mittarit on liian tiukalla samalla kun maata tuhotaan ja saastutetaan biopolttoaineen tuotannolla ja muilla hömpotyksillä.




Joopa. Idea ei kai olekaan mitään muuta kuin saada lisää uusia autoja kaupaksi, kun päästömittauksien keinoin laitetaan vanhoja käyttökelpoisia paalausjonoon. Bisnes pitää pyöriä ja raha virrata. Jos ei muuten autokauppa maita, niin laitetaanpa niin tiukat päästömääräykset ja mittaukset, että et prkl aja sillä vanhalla autollasi, kun et saa sitä "katsastuksesta" läpi

Mie ajelin aika pitkään ja kauas viritetyllä Ladalla. Kaamea homma ja säätäminen saada se päästömittauksesta läpi. Normaaliliikenteessä se kuitenkin kulutti vähemmän kuin vakio vastaava ---> vähemmän päästöjä, kun kone käy puhtaasti ja tehokkaasti. Nykyään ajelen katalysaattorilla varustetulla jenkillä, joka hörppäsee lahjakkaasti enemmän bensaa kuin se laatokka. Vaan eipä ole päästöongelmia katsastusmittarilla.

Onko vähän outo juttu ja jollakulla pykälänikkarilla mietittävää?

Uusimmat

Suosituimmat