Ei pysty keksittymään.

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ei helkutti, kun ei nytten tuu mistää mitää. Mä en pysty edes tällä keskittymään kirjoitusten kirjoitukseen.

Mikä on siinä että välillä ei pysty keskittymään ollenkaan mihinkään? Mutta sitten kuiteskin usein pystyy keskittymään ihan hyvin, no ei hirveen hyvin mutta riippuen asiasta kuitenkin.

Tämän takia mulla koulukin meni huonosti, kun vaikka mää näennäisesti keskitynkin(seuraan opetusta ja oon kunnolla tunnilla), nii silti kuitenkin ajatukset hortoilee jokapaikassa enkä pysty keskittymään yhteen asiaan kunnolla.

Nyttenkin mun piti alottaa itsenäisesti opetella kieliä (venäjää ja sitten sen jälkee ku oppinu sitä nii espanjaa) ettei tämä työttömyysaika menis iha hukkaan, mutta ei keskittyminen vaa riitä. Vaikka olisi aikaa ja otan sanaston tassuuni, niin ei siitä lukemisesta tuu mitää. Heti ajatukset siirtyy muualle tai jotai vastaavaa kun rupee lukemaan niitä.
Mitenköhä mä saisin ajatukseni keskittymään yhteen asiaan? Ei varmaan mitenkää. Aika turhaa toikin opiskelu kun ei siitä tuu yhtää mitää.

Piirtelyäkin oon yritellyt ajan kanssa harjotella, mutta ei sekää luonnistu.

Ja mikä sen aiheuttaa että välillä tulee kuten juuri alussa mainitsin, nii semmonen olo ettei pysty keskittymään ollenkaa mihinkään oikeen?

Perseestä tämmöne. Varmaan tuon takia mää oonki työtön nytte, kun en oikein pysty niihin hakuihinkaan keskittymään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Sama onglema oli ylä-asteella. Olin innokas kitaran soittaja ja kitara kiinnosti aina enemmän ku kokeet tai mikään, tunneillakin vaan päässä pyöri kitarat ja sen aikaset ihastukset itse ainakaan saan keskityttä paremmin esim. kokeeseen lukuun kun kuuntelen musiikkia samalla

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
LonelyOne
Minulla on aikalailla sama ongelma... Olenkin alkanut epäillä, että minulla olisi ADD.

Nii voi olla. Mutta mulla ei voi olla ADDia, kun en käyttäydy häiriöisesti ja koulussakin kun kävin viimeksi nii käyttäydyin luokassa tosi hyvin. Mä vaan oon huonokeskittymään. Pitäisi keksiä jotai tekemistä mikä ei vaatisisi keskittymistä.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
LonelyOne
Minulla on aikalailla sama ongelma... Olenkin alkanut epäillä, että minulla olisi ADD.

Nii voi olla. Mutta mulla ei voi olla ADDia, kun en käyttäydy häiriöisesti ja koulussakin kun kävin viimeksi nii käyttäydyin luokassa tosi hyvin. Mä vaan oon huonokeskittymään. Pitäisi keksiä jotai tekemistä mikä ei vaatisisi keskittymistä.

Sitä se ADD tarkoittaakin. Jos on vielä hyperaktiivisuutta on ADHD.
Itellä sama ongelma. Ei pysty keskittymään asioihin, vaikka kuinka kiinnostaisi. Huolestuttavinta, että ongelma tullut vasta vanhemmiten.

Vierailija

Keskittymiskykyä voi harjoitella, esimerkiksi perinteiset budolajit pitkine liikesarjoineen on mitä mainiointa harjoittelua.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Sakarias
Keskittymiskykyä voi harjoitella, esimerkiksi perinteiset budolajit pitkine liikesarjoineen on mitä mainiointa harjoittelua.

Jotai mattopaini juttuja? Emmää semmosia pysty harrastamaan. Johtuen mun heikoista polvinivelistä ja sitten muutenkaan en oikein kestä noita heitto tärskyjä. Pää menee iha sekasi jo trampoliinissa hyppiessä kun yrittää laskeutua muuten kuin jalalteen.

kabus

Sitä se ADD tarkoittaakin. Jos on vielä hyperaktiivisuutta on ADHD.
Itellä sama ongelma. Ei pysty keskittymään asioihin, vaikka kuinka kiinnostaisi. Huolestuttavinta, että ongelma tullut vasta vanhemmiten.

Aijaa. No sitten mulla saattaa olla se. Ois hyvä jos sais ees joskus varattua psykalle ajan, mutta ei se helppoo ole. Ois pitäny mennä sinne psykologille, kun viimeksi koululääkäri ois tarjonnu sitä mahdollisuutta.

Kyllähän se on aika perseestä, kun se hidastaa selvästi tuotteliaisuutta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Suolanaksu
Sama onglema oli ylä-asteella. Olin innokas kitaran soittaja ja kitara kiinnosti aina enemmän ku kokeet tai mikään, tunneillakin vaan päässä pyöri kitarat ja sen aikaset ihastukset itse ainakaan saan keskityttä paremmin esim. kokeeseen lukuun kun kuuntelen musiikkia samalla

Joo, en minäkään yläasteella ollu erityisemmin kiinnostunna koulusta, mutta en mää kiinnostomuuden piikkiin tätä pistä mitä mulla, koska mielenkiintoisiinkin juttuihin perehtyminen ja keskittyminen voi tuottaa aika lailla ongelmia. Ja onhan sitä ikääkin tullu jo sen verran, että kyllä prioriteetit osaan pistää kohilleen. Kouluakin viimeksi kyllä kävin sillä asenteella että oppimaan mä sinne menin, enkä hengailemaan.

Vierailija

TERÄS NALLEPUH kirjoitti:

Jotai mattopaini juttuja?

Ei, vaan tyyliin Aikido, Iaido, jotkut Karatetyylisuunnat, Mugenryu Heiho ja niinpoispäin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Sakarias
Jotai mattopaini juttuja?

Ei, vaan tyyliin Aikido, Iaido, jotkut Karatetyylisuunnat, Mugenryu Heiho ja niinpoispäin.

Aijaa, tommosia ninja juttuja. Sepä se. Täällä ei taida olla kuin karate, joku muu, ja sitten potkunyrkkeily laji. Ja tietty judo mutta se ny ei oo mikää kunno laji.

Potkunyrkkeilyä mää aattelin joskus ruveta harrastamaan, no on siinäkin varmaan jotai liikesarjoja, en tiiä. Se vaan ois jo pitäny ilmottautua sinne kun se kausi on jo alkanu, että vuosi saa oottaa vähintään vielä että pääsee sinne taas.

Miten muka liikesarjojen tekeminen auttaa keskittymiseen?

Vierailija

Ja tietty judo mutta se ny ei oo mikää kunno laji...

Se on ihan hyvä laji (itse pari kuukautta harrastanut jo), mutta tähän tarkoitukseen ehkä jokin katapohjainen laji sopisi paremmin, kuten vaikkapa tuo karate.

Sitäpaitsi budolajeja voi harjoitella läpi elämän ja esimerkiksi leireillä näkee monesti väkeä vauvasta vaariin keskenään treenaamassa samoja tekniikoita.

Miten muka liikesarjojen tekeminen auttaa keskittymiseen?

Tähän ei mitään tieteellistä saa nyt muistista kaivettua, mutta esimerkiksi kataa tehdessä joutuu keskittymisen kanssa todella pinnistelemään, siis harjoittelemaan keskittymistä. Kun jotakin harjoitellaan, niin tavallisesti siinä tullaan paremmaksi ja tämä opittu taito voidaan lopulta siirtää kontekstin ulkopuolelle.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

kannattaa mennä lääkäriin ja selittää sielä että ei pysty keskittyyn voi päästä psykiatrille ja sieltä kautta psykologin testeisin missä se testailee.

Nallen kannattaa opetella ajattelemaan kokonaisuuksia eikä jäädä höylään yhtä kohtaa, että miten se menee.

Jos kirjassa lukee örörörör, niin ei sitä kannata miettiä miksi siinä niin lukee. Vaan yleensä riittää normaalissa maailmassa tieto siitä että sen on siihen joku kirjoittanut eikä se varmaan tarkoita mitään.

Vierailija

Kannattaa pitää lomaa tietokoneista, ja jos kuuntelet paljon musiikkia, siitäkin.

Mä ostin järeämmät poppivehkeet, nyt tulee jammailtua vaan vailla päämäärää.

On hyvä hakeutua johonkin harrastusporukkaan. Yksin harrastaessa motivaatio katoaa helposti.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olli V
Kannattaa pitää lomaa tietokoneista, ja jos kuuntelet paljon musiikkia, siitäkin.

Mä ostin järeämmät poppivehkeet, nyt tulee jammailtua vaan vailla päämäärää.

On hyvä hakeutua johonkin harrastusporukkaan. Yksin harrastaessa motivaatio katoaa helposti.

Mää en kuuntele paljoo musiikkia. En loppujen lopuksi siitä hirveesti välitä. Tietokoneista olin kyllä aika pitkälti erossa kun kävin koulua mutta eipä se auttanna.

Se vaan siinä etten pidä hirveesti seurasta. Mielummin itestää teen jotai.

tiäremiäs
kannattaa mennä lääkäriin ja selittää sielä että ei pysty keskittyyn voi päästä psykiatrille ja sieltä kautta psykologin testeisin missä se testailee.

Nallen kannattaa opetella ajattelemaan kokonaisuuksia eikä jäädä höylään yhtä kohtaa, että miten se menee.

Jos kirjassa lukee örörörör, niin ei sitä kannata miettiä miksi siinä niin lukee. Vaan yleensä riittää normaalissa maailmassa tieto siitä että sen on siihen joku kirjoittanut eikä se varmaan tarkoita mitään.

Aijaa. nii sitä voi lääkrinkin kautta mennä. Pitää varmaan kyllä soittaa heti maanantaina, tai tiistaina sinne keskukseen. Se vaan siinä että huoliikohan ne mua sinne, ku ei mulla muuta vaivaa oikein oo muutaku pientä?.

Nii, se on totta että pitäs oppia kokonaisuuksia ajattelemaan, mutta senkun vaan oppis. Piirtämisessäkin se on hyödyllinen taito.

tiäremiäs

Se on kyllä viisas neuvvo.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Sakarias

Tähän ei mitään tieteellistä saa nyt muistista kaivettua, mutta esimerkiksi kataa tehdessä joutuu keskittymisen kanssa todella pinnistelemään, siis harjoittelemaan keskittymistä. Kun jotakin harjoitellaan, niin tavallisesti siinä tullaan paremmaksi ja tämä opittu taito voidaan lopulta siirtää kontekstin ulkopuolelle.

Mutta eikös sitä ilmaa hakatessa siltikin pysty ajattelemaan muuta? että aika mahollista että sitä hakkaa sitten vaa ja sitten miettii jotai muuta. Aluksi sitä tietysti varmaan keskittyy, mutta sitten myöhemmin ei, kun alkaa se menemään rutiinilla ne lyönnit, nii sitten rupeeki ajatteleen muuta.

Wiljam Shakes beer
Eikös liiallisesta hunajansyönnistä tuu "sokerihumala"
kannattaisko vähentää?

Tulee siitä, mutta ei kannata vähentää. Se on tereydelle hyväksi.

Sakarias

Se on ihan hyvä laji (itse pari kuukautta harrastanut jo), mutta tähän tarkoitukseen ehkä jokin katapohjainen laji sopisi paremmin, kuten vaikkapa tuo karate.

Sitäpaitsi budolajeja voi harjoitella läpi elämän ja esimerkiksi leireillä näkee monesti väkeä vauvasta vaariin keskenään treenaamassa samoja tekniikoita.

Eikös karate ole lasten laji? Ainakin mitä kaveri kävi pari vuotta sitten karatessa, nii se oli hänen mielestään helkutin lapsellista, jotai ihmeen puoli kyykyssä kävelyä ja ei saanu nousta ku muute ninja tulee lyömään samuraimiekalla pään irti. Se oli pari viikkoa siellä, ku sitte se ei ollu enää ilmane. Ja eikä jaksanu enää sitä pentujen kanssa leikkimistä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat