Kannettava mäkki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Terv!

Onko täällä immeisiä, jolla on kokemusta kannettavista maceista?

Meinasin hommata työkoneeksi mahdollisesti macbook pro:n, mutta kun ei ole aikaisempaa kokemusta noista kannettavista, niin haluisin vähän asiantuntija apua sellaiselta joka on aikaisemmin käyttänyt.

-Lähinnä kysyisin, että onko 15 tuuman näyttö tarpeeksi suuri työhommiin yleensä, jos käyttää esim photoshoppia?

-Minkä verran kannattaa maksaa kannettavasta?

Kommentit (13)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
ronko7eus

-Lähinnä kysyisin, että onko 15 tuuman näyttö tarpeeksi suuri työhommiin yleensä, jos käyttää esim photoshoppia?

Ei ole. Osta erillinen näyttö graafisia töitä varten.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
ronko7eus

Ei ole. Osta erillinen näyttö graafisia töitä varten.

Saako kannettavan macin liitettyä mihin näyttöön hyvänsä, vaai pitääkö siihen olla joku erillinen mactyypattu näyttö?

Vierailija

löysin hyvän sivun kannettavista tietokoneista, muillekin joita kiinnostaa

http://www.kannettavatietokone.fi/

17" macbook pro maksaa rapiat 2800 euroa...

Se on aika paljon tällaiselle vastavalmistuneelle freelancer ehdokkaalle.

Sit on kuitenkin kait turha ostaa 15 tuumastakaan.

pitääkö tässä nyt sitten tyytyä johonkin microsoft viritykseen?

Vierailija

Kannattaa hommata mäkki. Olin 15 vuotta pc mies ja vaihdoin Mac Book Pro:hon. Kaikki toimii ihan eri sulavuudella.
Hommaa näytöksi joku samsungin hyvä iso flattinäyttö isompia töitä varten.
Näytöt voi kyllä calibroida ja netistä löytyy colorschemejä pro-käyttöönkin.
Itse teen käytän eniten Logic Studiota musiikin tekemiseen, äänittämiseen ja miksaamiseen ja photaria taittohommiin.

Asensin kylläkin Windows Xp:n BootCampilla mäkkiin pelaamista ja ajoittaisia Masterointi hommia varten.

Plus Os X on loistava käyttis!

Vierailija
Aweb
Älä osta kannettavaa. Osta iMac.

Sepä siinä onkin, että kun matkustan aika paljon, niin ois hyvä olla kone mukana aina kun luulee tarvitsevansa...

Munkkisaaren keisari:

Saako sen kannettavan liitettyä tarvittaessa ihan perus näyttöön, joka mulla itelläni nyt on (19 tuumainen viewsonicin E92f+)?

Onks sulla 15 tuumanen vai 17 tuumainen kannettava?

Kun pitäis alkuun päästä jotenkin...

Vierailija

Riippuu paljon mitä graafista työtä tekee, mutta riittävän hyvä näyttö kannettavan kaveriksi maksaa helposti puolet kannettavan koneen hinnasta.

Itse en ainakaan kelpuuttaisin erilaisia "samsungin hyvä iso flattinäyttö" tyyppisiä vehkeitä, koska TN paneelin kalibroiminen sille tarkoitetuilla vehkeilläkin on lähinnä hyödytöntä: se ei näytä oikein mistään kulmasta värejä oikein. Samsung on enemmänkin halvalla halpaa kitupiikeille -tyyppinen valmistaja.

LG, Eizo ja HP käyttävät S-IPS paneeleita tietyissä malleissa. Esim. http://nordic.lge.com/fi/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelC...

Vierailija

Hankin itse alumiinisen MacBook:n ja täytyy kyllä kehua. Ainoa ongelma jonka olen löytänyt on juuri ulkoistennäyttöjen kanssa. Mini displayport->DVI-D adapteri ei tahdo toimia 1920x1200 resoluutiolla. Pienemmillä resoluutiolla se toimii ihan ok. Tuosta adapterista on (tulossa) dual-link versio ja toivottavasti se ratkoo nämä ongelmat. Tämän pitäisi myös mahdollistaa 2560 x 1600 resoluution .

Vierailija

Alle 17'' näytöllä graafinen työ on kidutusta.

Työkalujen laadussa ei kannata pihistellä. Korvaushan kerätään asiakkailta.

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008
Kaltsu
Niin ja itse ostaisin uuden MacBook 13" ja säästyneillä rahoilla ostaisin Dell UltraSharp 2709W-näytön.

Valitettavasti uusissa MacBookeissa on ollut pientä häikkää ulkoisen näytön kanssa. Muuten on tämä hieno peli. Ja taoivomme että ongelma on softa (ajuri) pohjainen jolloin Applelta ollee tulossa korjaus, muuten menee takuuhommiksi.

Tilannetta voinee seurata: http://www.hopeinenomena.net/viewforum.php?f=67

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008

Näistä uusista Mac-kannettavista vielä, tämä hiirenkorvike eli trac-pad on kyllä fantastinen näissä uusissa MacBookeissa. Ei voi muuta sanoa. Vasen alakulma toimii vasempana hiiren nappina ja oikea alakulma oikeana hiiren näppina. Kahdella sormella kun vetelee niin voi vierittää ikkunoiden sisältöä (esim. nettisivut) sekä ylös-alas että vasemmalle-oikealle. Kolmella sormella kun pyyhkäisee vasemmalle niin selain menee takaisin ja oikealle niin menee edellä vieraillulle sivulle. Sivun fonttikokoa voi muuttaa ohjauslevystä "venyttämällä" eli kaksi sormea levylle ja sitten liu'uttaa soria erilleen toisistaan. Expośe paljastaa kaikki ikkunat kun pyyhkäisee neljällä sormella alaspäin, kun pyyhkäisee ylöspäin menee kaikki ikkunat piiloon ja paljastaa työpöydän. Kun pyyhkäisee neljällä sormella sivusuuntaan niin tulee esiin vaakasuora ohjelmavalitsin missä näkyy ja voi valita kaikki päällä olevista ohjelmista. Jä kaikki tämä oiekeasti toimii moitteetta.

Uusimmat

Suosituimmat