Kaupan hyllyillä on kaikenlaista...

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Suoremmat kurkut, punaisemmat tomaatit, vastustuskykyisempi maissi, kivettömät rypäleet (ihmiskunnan suurin keksintö!!!), jne... Tarvitaanko ja halutaanko näitä tuotteita todella? Esim. EU:n surullisen kuuluisa kurkkudirektiivi ollaan kumoamassa.

Lättytaikinaa pullossa, valmiiksi rikottuja kananmunia pullossa, valmiiksi kuutioitua sipulia pakastealtaasta, juoksevaa margariiniä... Uusavuttomien turhakkeita vai arjen helpottajia? Mihin älyttömyyksiin olet kaupassa törmännyt? Onko tarjolla tuotteita joiden käyttäjiä säälit päätäsi puistellen?

Mitä seuraavaksi? Mitä kuluttajana haluaisit? Minä ostaisin (kivettömien viinirypäleiden lisäksi) mandariineja, joihin ei jää niitä rihmoja kuorimisen jälkeen. Ostaisin mielelläni myös kokonaisia kanoja, mutta ne tuntuvat kadonneen kaupoista. Onko syynä se että kuluttajille ei kelpaa kuin pitkälle jalostetut kanan kappaleet?

Kertokaa jo olemassa olevista tuotteista tai visioikaa oma tulevaisuuden lemppariraaka-aineenne!

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija
Vatkain
Lättytaikinaa pullossa, valmiiksi rikottuja kananmunia pullossa, valmiiksi kuutioitua sipulia pakastealtaasta, juoksevaa margariiniä... Uusavuttomien turhakkeita vai arjen helpottajia? Mihin älyttömyyksiin olet kaupassa törmännyt? Onko tarjolla tuotteita joiden käyttäjiä säälit päätäsi puistellen?

Kyse on osittain ihmisten laiskuudesta ja myös oikeasta uusavuttomuudesta. On yhä suurenava joukko nuoria ihmisiä, joilta puuttuvat normaalit käytännön taidot keittiössä. Valmispizzan lämmitys mikrossa onnistuu. Siinä kaikki. Kaikkein avuttomimmat kuolisivat leivän äärellä nälkään, jos leipää ei ole valmiiksi viipaloitu.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
anomalia
Kaikkein avuttomimmat kuolisivat leivän äärellä nälkään, jos leipää ei ole valmiiksi viipaloitu.

Tästä tuli muuten mieleen, että minä suosin valmiiksi viipaloitua leipää siksi kun jos itse leikkaan niin niistä paloista tulee sellaisia lenkuroita. Kunnioitan ihmisiä, jotka osaavat leikata leivästä siistejä siivuja niin kuin esim. minun mummo.

Hämmentää.

Vierailija
anomalia
On yhä suurenava joukko nuoria ihmisiä, joilta puuttuvat normaalit käytännön taidot keittiössä.

On myös hämmästyttävän suuri joukko keski-ikäisiä ja vanhoja miehiä, jotka ovat uusavuttomia(?) keittiöhommissa. Itsekin tunnen useamman häiskän, jotka ovat ikänsä syöneet ensin äidin ja sittemmin vaimojen sapuskoja, eivätkä itse osaa kuin korkeintaan mikrossa eineksiä lämmittää. Surkuttaa miten heidän käy, jos vaimo kuukahtaa ensin. Vanhainkotiin tai sitten loppuelämä mikropizzaa?

En muuten henkilökohtaisesti tunne ainoatakaan nuorta, joka ei osaisi ruokaa laittaa.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Olen
anomalia
On yhä suurenava joukko nuoria ihmisiä, joilta puuttuvat normaalit käytännön taidot keittiössä.

On myös hämmästyttävän suuri joukko keski-ikäisiä ja vanhoja miehiä, jotka ovat uusavuttomia(?) keittiöhommissa. Itsekin tunnen useamman häiskän, jotka ovat ikänsä syöneet ensin äidin ja sittemmin vaimojen sapuskoja, eivätkä itse osaa kuin korkeintaan mikrossa eineksiä lämmittää. Surkuttaa miten heidän käy, jos vaimo kuukahtaa ensin. Vanhainkotiin tai sitten loppuelämä mikropizzaa?

En muuten henkilökohtaisesti tunne ainoatakaan nuorta, joka ei osaisi ruokaa laittaa.

Sama juttu. Toisaalta anomalia ei muistaakseni sanonut mitään ihmisten iästä? /pilkunkröhöm

Valmiiksi pilkottu sipuli on kyllä luojansa lahja ihmiselle, jonka silmät vuotavat kuin kyynelkaasun jäljiltä jos sipulia joutuu kuorimaan. Ylimalkaan pakastetut puolikäsitellyt vihannekset ovat mahdottoman käteviä, jos ei ole hyviä säilytystiloja kokonaisille vihanneksille. Tai kompostia pihalla; jo keskikokoisesta lantusta tulee valtavasti kuorta.

Uusavuttomuus keittiössä on toisaalta monipiippuinen juttu. Juuri kuulin, että tuttavan vanha äiti, joka asuu palvelukodissa, ei tule saamaan viiteen päivään lämmintä ruokaa joulunpyhinä. Palvelu"kodin" keittiö on kiinni, ja kotipalvelu pitäisi erikseen tilata joko tuomaan ruuat tai lämmittämään ne mikrossa. Mummo itse ei osaa käyttää mikroa.

Ja ennen kuin nauratte, ajatelkaas että kyseinen rouva on nuoruudessaan tottunut laittamaan ruokansa puuhellalla ja nyt, yli kahdeksankymppisenä ja lievästi dementoituneena, ei osaa edes mieltää keittiön nurkassa olevaa pientä laatikkoa uuniksi.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Monilla ns. uusavuttomilla on myös se että ne ei vaan kehtaa. Veljeni oli aivan käsijärvinen keittiössä ennen kuin muutti omaan kämppäänsä. Kummasti alkoi ruoanlaitto kiinnostaa kun oli ensin pari kuukautta järsinyt ranskalaisia kotonaan. Tänään söin juuri hänen laittamaansa kinkkukiusausta. Oli hyvää.

Hämmentää.

Vierailija

Mä syön ravintolassa 1-2 kertaa päivässä.

Lounasaikaan noutopöytä teettää ongelmia. Tulee kasattua hirveästi ruokaa lautaselle, eikä edes pysty syömään niin paljon. Todella paljon menisi ruoanjämiä, pakkauksia ja energiaa hukkaan, jos valmistaisin vastaavat ateriat kotona.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Vatkain
Monilla ns. uusavuttomilla on myös se että ne ei vaan kehtaa. Veljeni oli aivan käsijärvinen keittiössä ennen kuin muutti omaan kämppäänsä. Kummasti alkoi ruoanlaitto kiinnostaa kun oli ensin pari kuukautta järsinyt ranskalaisia kotonaan. Tänään söin juuri hänen laittamaansa kinkkukiusausta. Oli hyvää.

*reps*
Voi äiti ja äidin täti, että osui hyvään saumaan tuo sana. *pyyhkii silmiä*

Täysin OT: oletko sattumalta itäsuomalainen? Murrealueesta vain päättelin. Kehdata=viitsiä, kehdata=rohjeta yleensä määrittelee murrealueen hyvin.

Totta kyllä, yleensä tarve opettaa. Enimmäkseen kuitenkin vain nuoria. En tunne kovinkaan monta keskiäkäistä miestä, jotka olisivat viitsineet opetella kokkaamista vaimon kuoltua/jätettyä, yleensä on helpompi löytää uusi ruuanlaittaja.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Mitä pidemmälle eines on tehty valmiiksi, sitä

- vähemmän kuluttaja saa itse päättää mitä aineksia ruoka pitää sisällään

- enemmän ruoassa todennäköisesti myös on kaikenlaisia säilöntäaineita

Mielelläni söisin välillä maustamatonta kanaa, mutta minkä peevelin takia siitä pitää maksaa enemmän kuin maustetusta? Sipulit saan kyllä itsekin vielä viipaleiksi, jos tulee itku niin sitten vain pitää huuhtoa silmät (ja rillit). Vaikken kauheasti ruoan valmistuksesta sinänsä piittaakaan, tahi mikään gourmetkokki ole, niin en todellakaan halua syödä aina sitä yhtä ja samaa jonka olomuodon puolestani päätti valmisruokateollisuus.

Siinähän turtuu jo makuaistikin kun on aina ne yhdet ja samat marinadit sun muut. Joihinkin valmisruokiin kannattaakin lisätä esim. juustoa tahi valkosipulia niin saa vähän mielenkiintoisempaa ruokaa.

Ällötys numero yksi olisi varmaankin valmis kermavaahto, koska se todennäköisesti on makuuni liian makeaa. Ja ettäkö valmiiksi rikottuja kananmunia? Huh. Munahan on luonnon paras paketointimuoto mitä olla voi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Vatkain

Muakin kiinnostaa ruuan laitto. Ostin tänään 400 gramman sipsipussin iltapalaksi täksi ja huomiseksi päiväksi. Ei jaksa tehä kunnon ruokaa. Menee hermot siinä keitellessä kun joutuu oottaan. Ranskikset mä vielä jaksan tehdä, mutta sipsit on siitä hyviä kun ei tarvitse paistaakkaan niitä, kun senkun vaan rupee popsimaan niitä suoraan.

Mulla menee paistetuissa perunoissakin hermot. Ja tossa muutama kuukausi takaperin poltin teevedet kattilan pohjaankin. Sen takia en pidä ruuan laitosta kun aina ne unohtuu sit jos menee muualle ja muutenkin aikaa vievää puuhaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Pikku Gen
Täysin OT: oletko sattumalta itäsuomalainen? Murrealueesta vain päättelin. Kehdata=viitsiä, kehdata=rohjeta yleensä määrittelee murrealueen hyvin.

Totta kyllä, yleensä tarve opettaa. Enimmäkseen kuitenkin vain nuoria. En tunne kovinkaan monta keskiäkäistä miestä, jotka olisivat viitsineet opetella kokkaamista vaimon kuoltua/jätettyä, yleensä on helpompi löytää uusi ruuanlaittaja.

Jeba! Kaenuu jyrää
Mietin nuita ukonkutaleita, että onko niillä tosiaankin makuhermot puusta kun menuussa tuntuu monesti olevan maksalaatikkoa tai lenkkiä. Eikö ne muuta syö? Tosin tykkään molemmista itsekin, mutta että joka päivä...

Qadesha
Mielelläni söisin välillä maustamatonta kanaa, mutta minkä peevelin takia siitä pitää maksaa enemmän kuin maustetusta?
...
Siinähän turtuu jo makuaistikin kun on aina ne yhdet ja samat marinadit sun muut. Joihinkin valmisruokiin kannattaakin lisätä esim. juustoa tahi valkosipulia niin saa vähän mielenkiintoisempaa ruokaa.

Joo tämä kanahomma minuakin ihmetyttää. Ja ne marinadit mitä kaupoissa on maistuvat AINA ihan samalta, oli se sitten hunajamarinadi tai grillimarinadi... Hermo menee. Mutta sitten toisaalta budjetti ei salli useinkaan muuta kuin tarjouspossunsuikaleita tai niitä iän ikuisia kananjalkoja. Olisi todella mukavaa saada samaan hintaan maustamattomia, tai vaikka marinadin erillisessä annospussukassa, jos se siihen on pakko mukaan tunkea.

Qadesha
Ällötys numero yksi olisi varmaankin valmis kermavaahto, koska se todennäköisesti on makuuni liian makeaa.

Se on aika makeaa mutta toisaalta säilyy kauan. Itse kyllä tykkään vispata omat vaahtoni, koska kaupan vaahto on aika kovaa. Tykkään hieman löysemmästä versiosta. Sekin on kummaa, että sitä ylipäätään on... Onko tyypit tosiaan niin laiskoja?

TERÄS NALLEPUH
Menee hermot siinä keitellessä kun joutuu oottaan. Ranskikset mä vielä jaksan tehdä, mutta sipsit on siitä hyviä kun ei tarvitse paistaakkaan niitä, kun senkun vaan rupee popsimaan niitä suoraan.

Mulla menee paistetuissa perunoissakin hermot. Ja tossa muutama kuukausi takaperin poltin teevedet kattilan pohjaankin. Sen takia en pidä ruuan laitosta kun aina ne unohtuu sit jos menee muualle ja muutenkin aikaa vievää puuhaa.

Onhan sitä muutakin uunissa laitettavia ruokia kuin ranskanpotut. Paa sinne vaikka kalaa, lenkkiä johon tomaattimurksaa ja juustoraastetta tai riisiä ja kanaa. Aikaa menee puolesta tunnista tuntiin ja eväät on siitä helppoja että ne kypsyy siellä itsekseen. Ei tarvii värkätä muuta kuin kumoaa systeemit vuokaan ja lykkää uuniin. Itse ajoitan ruuanlaiton aina ennen jotain kivaa ohjelmaa jonka alkuun mennessä eväs on valmis. Sitte kiva vahata telkkaa ja syödä hyvin Unohtamisongelmassa hyvä apu on herätyskello tai kännykän herätin. Panee sen vaan piippaan niin ei unohdu.

Sipsit on kyllä syntisen hyviä! Mulla on juustonaksuja. Tietääkö kukaan miten ne tehdään? Siis juustosuikerot. Kun nehän tehään maissista eikä perunasta. Siinä on kyllä tappiin asti jalostettu "ruoka." Vielä pidemälle käsitelty kuin sipsit... Vaan on ne hyviä! Kerran viikossa...

Hämmentää.

Vierailija

Maidolle ja mehuille omat päälärit ja lihatiskit takaisin,lihat ja kalat sanomalehteen käärittynä.Erittyy painomustemarinadit jos ehtii.
Sipsit ja naksut maistuu meikäläisen todellisuudessa nykyään lähes yököttävälle eikä esanssiviinaa voi juoda ollenkaan ainakaan selvinpäin,on senverran kehittynyt maku.

Teininä sipsipussi meni hotkimalla,silloin ne varmasti oli parempia muutenkin,niinkuin kaikki muukin.

Ei ihme että amerikan jenkit himoitsee öljyä,kun maitokin pakataan gallonan muovitötsiin,kai ne kehittää synteettisen vaihtoehdon että saavat valkeaa sugarpuffien päälle.

Mä syön tonnikalaa koska se vähentää delfiinikantaa,ne on kusipäisiä elukoita ja eilen luin taas d-vitamiinista,se on steroidia aivolle eikä aivon tarpeita voi jättää huomiotta,mihin me jouduttaisiin ilman aivoja?

Ihan tosi,nää matkailijakokit näyttää maailman,Anthony Bourdain on mun suosikki,missä natiivit käyttää ainoastaan tuoreita raaka-aineita tai muuten luomusti preservoituja matskuja,mehän voitais mennä vähän takaisin entisaikoja kohden.

Joku saatanan ad on tärkeä ihminen,jumankikkeli mä vihaan mainoksia,se syö mun gourmeeannokset ahnaaseen suuhunsa eikä välitä,mä en osaa mainostaa itseäni.

Sori,moi

Vierailija
Vatkain

Qadesha
Ällötys numero yksi olisi varmaankin valmis kermavaahto, koska se todennäköisesti on makuuni liian makeaa.

Se on aika makeaa mutta toisaalta säilyy kauan. Itse kyllä tykkään vispata omat vaahtoni, koska kaupan vaahto on aika kovaa. Tykkään hieman löysemmästä versiosta. Sekin on kummaa, että sitä ylipäätään on... Onko tyypit tosiaan niin laiskoja?

Sifoni + N2O kapseli (+kerma) = kermavaahtoa?

Vierailija

Monet ihmettelee miksi maustamaton kana on kalliimpaa ku maustettu. Mä veikkaisin sen takia että maustettu kana säilyy paljon paremmin ku maustamaton.

Vierailija

Noon köyhii joillei oo rahaa...
Ei ole rahaa ja viinatkin loppuu kesken,tai ainakin ennen maksavauriopsykoosia.

Kaupan hyllyllä on kaikenlaista,unelmaksi jää.

Lipes pikkasen,sorry.Pakko laulaa vaikka kaverit kaikkoo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat