Epäsosiaaliset ihmiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Viimeaikoina on mediassa puhuttu ja vatvottu, koulusurmia, nuorison pahaa oloa, kiusaamista kouluissa ja työpaikoilla.

Missä kulkee raja paljonko epäsosiaalisia ihmisiä pitää ymmärtää?

En kannata koulukiusaamista enkä muutakaan kiusaamista. Jokaista varmaan on joskus kiusattu ja usein on itsestä kiinni kuinka siitä selviää. Itselle on tullut jokunen kerta kohdalle ja niistä on selvitty, aina.

On ihmisiä jotka eivät mahdu joukkoon. He ovat kuin eri muotilla rakennettuja ja outoja. Outoja siinä mielessä että olemus työntää muita luoltaan. Voiko muita "pakottaa" tällaisen seuraan ja vaatia olemaan kaveri?

On ihmisiä jotka ovat älykkäitä ja erinomaisia. Omasta mielestään muitten yläpuolella. Arvostelevat, osoittavat sormella ja käyttäytyvät negatiivisesti. Onko väärin että tällainen ihminen on yksinäinen?

Miten suhtaudut ihmiseen joka inhottaa sinua?
Miten suhtaudut ihmiseen joka on arka ja pelokas?
Miten suhtaudut ihmiseen joka on yksinäinen mutta et halua häntä seuraasi?
Miten suhtaudut ihmiseen joka ulkomuodollaan tai käytöksellään ahdistaa sinua?
Miten suhtaudut ihmiseen jonka kanssa kukaan muukaan ei halua olla?

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Epäsosiaalisia pitää ymmärtää jokaisen ainakin sen verran, ettei kiusaa heitä esim. koulussa tai muussa julkisessa paikassa, johon on velvollisuus tulla.

Arka ja pelokas voi muuttua vähemmän araksi, jos puhuu hänen kanssaan.

Vierailija

Miten epäsosiaalisuus määritellään? Itse kykenen ainakin sietämään hyvin monenlaisia ihmisiä, mutta en aktiivisesti hakeudu toisten seuraan.
Täyttääkö tuo kriteerit?

Vierailija
Dark Shade
Miten epäsosiaalisuus määritellään? Itse kykenen ainakin sietämään hyvin monenlaisia ihmisiä, mutta en aktiivisesti hakeudu toisten seuraan.
Täyttääkö tuo kriteerit?

Jos sen takia joudut "kärvistelemään" niin mielestäni täyttää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Tulisi erottaa omasta halustaan syrjään vetäytyvät ja syystä tai toisesta syrjään jäävät. Monesti ne, jotka ovat olleet syrjään jääviä kääntävät sen homman niin päin että alkavat mainostaa kuinka he ovat yksinäisiä susia ja eivät edes halua/tarvitse ketään lähelleen. Se on paskapuhetta. Todelliset oman tiensä kulkijat eivät ole sitä muille toitottelemassa tai sitä korostamassa. He vain ovat ja öllöttävät tyytyväisinä kun saavat olla rauhassa. Nämä muut yrittävät päteä sen epäsosiaalisutensa korostamisen kautta.

Hämmentää.

Vierailija
Arvostelevat, osoittavat sormella ja käyttäytyvät negatiivisesti. Onko väärin että tällainen ihminen on yksinäinen?

Niin, ainakin sosiaaliset tälläiset ihmiset ovat niin pahaa jakavia tuomareita, että jos yksinäisyys muuttaa heitä ystävällisempään suuntaan, niin ei se väärin ole.
Heitä vain tuntuu riittävän, eivätkä tunnu tarpeeksi saavan yksinäisyyttä, ainakaan siis ns. alistettuja auttavaa.
Tuntuu että pätevin lääke heihin on lähinnä jokin auktoriteetti, joka kyseenalaistaa heidän touhunsa, eikä sekään aina taida kovin pitkälle riittää, kun sosiaalisuuden turvin uivat auktorittomattomimmille-vesille.

Nämähän ovat tietenkin hyvin yleisiä kysymyksiä, eli tilanne kohtaisia vääntöjä...eikä minulla ainakaan löydy näihin mitään yksipuolisia vastauksia, eli ihan laidasta laitaan suhtaudun...
...mutta pääsääntöisesti kuitenkin ns. hyljeksittyjen puolella.
...mutta kuitenkin oma mielenterveys on esim. jokin raja sille että kuinka kauan ja paljon voi sietää jotain ihmistä joka pilkkaa minua tai muuten ahdistaa yms. ...
...tässä törmääkin sitten siihen että kerralla ja nopeesti yrittää saattaa ei-pitämänsä yksinäisen/syrjityn seuralaisen/ihmisen ns. parempaan suuntaan, eli hommahan toimii niin että ensin ongelmat esiin ja kuntoon, sitten onnistumisia, siis itsetuntoa kyseiselle ihmiselle, ja sitten tehdään itsestä sellainen hänen ei pitämänsä ihminen...
...jotenkin näin sitten saat ystävä-vihamiehen...ja teet ns. hyvää...

Tähän kysymykseen voisin kyllä erikseen sanoa että,
kyllähän tulee tosi hyljeksitty ja vihainen olo, kun jotkut mummot sun muut lenkkeilijät tuolla hyppii ojaan mua pelästyen yms.
Että vaikka kyse on sitten pelosta niissä, niin kyllä mä tunnen sen vaan sellaisena yleistettynä syrjimisenä, ulkonäkö rasismina.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mä oon epäsosiaalinen kanssa. Tai mä taidan olla vähän sekotusta sitä. Toisaalta tykkään olla muitten kanssa, mutta toisaalta mä tykkään olla omissakin oloissa paljon. Minusta on juuri kivaa itestään ku saa tehä ihan mitä haluaa eikä tarvitse miettiä ja tehdä mitään muiden mieliksi. Eli voi tehdä illasta niin sinunlaisensa kuin olla ja voi.
En mää kyl tuu toimeenkaa oikee muitten kaa..vittu ku ei tiiä mitä niitten kaa pitäs puhua. Täällä on parempi kun voi puhua mitä vaan, niin aina on joku ainakin jota se juttu kiinnostaa, kun on paljon eri ihmisiä täällä.
Muutenkin on helpompi ajatella näin täältä kun ei unoha että mitä oli sanomassa kun näkee jatkuvasti että mitä tulee sanottua. Monesti jutellessa jonkunkanssa kanssa paikanpäällä, niin mää monesti unohan kesken lauseen että mitä mä olin sanomassa, niin se haittaa vähän keskustelua.

Vatkain
Tulisi erottaa omasta halustaan syrjään vetäytyvät ja syystä tai toisesta syrjään jäävät. Monesti ne, jotka ovat olleet syrjään jääviä kääntävät sen homman niin päin että alkavat mainostaa kuinka he ovat yksinäisiä susia ja eivät edes halua/tarvitse ketään lähelleen. Se on paskapuhetta. Todelliset oman tiensä kulkijat eivät ole sitä muille toitottelemassa tai sitä korostamassa. He vain ovat ja öllöttävät tyytyväisinä kun saavat olla rauhassa. Nämä muut yrittävät päteä sen epäsosiaalisutensa korostamisen kautta.

Niin totta kuin olla ja voi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Rasputin
Missä kulkee raja paljonko epäsosiaalisia ihmisiä pitää ymmärtää?

On ihmisiä jotka eivät mahdu joukkoon. He ovat kuin eri muotilla rakennettuja ja outoja. Outoja siinä mielessä että olemus työntää muita luoltaan. Voiko muita "pakottaa" tällaisen seuraan ja vaatia olemaan kaveri?

On ihmisiä jotka ovat älykkäitä ja erinomaisia. Omasta mielestään muitten yläpuolella. Arvostelevat, osoittavat sormella ja käyttäytyvät negatiivisesti. Onko väärin että tällainen ihminen on yksinäinen?

Liikaa kysymyksiä. Alkaa ahdistamaan.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
anomalia
Liikaa kysymyksiä. Alkaa ahdistamaan.

Tartteeks sua nyt ymmärtää eikä saa pilkata? Pitääks sut nyt ottaa joukkoon mukaan?

Hämmentää.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Rasputin

1.Miten suhtaudut ihmiseen joka inhottaa sinua?
2.Miten suhtaudut ihmiseen joka on arka ja pelokas?
3.Miten suhtaudut ihmiseen joka on yksinäinen mutta et halua häntä seuraasi?
4.Miten suhtaudut ihmiseen joka ulkomuodollaan tai käytöksellään ahdistaa sinua?
5.Miten suhtaudut ihmiseen jonka kanssa kukaan muukaan ei halua olla?

Numeroin kyssärit, että ois helpompi vastata.
1. No välttelen sitä.
2. Noh mahdollisesti yritän tulla jutustella sille. Seuraan eka vähä tilannetta ja sitten mä yritän hakeutua sen luokse jos se vaikuttaa moiselta. Tosin jos se on tyttö. Pojat mää jätän omaan rauhaan.
3.Ei mitenkään erikoisesti.
4.välttelen, tai sitten vastaan asian mukaisella tavalla takaisin, mitä ärsyttävemmin se käyttäytyy sitä kovemmin vastaan siihen. Ekaksi kuitenkin sitä ennen, yritän jättää huomiotta kyseiset häiriskelyt.
5.Riippuu tyypistä, mahdollisesti jos on häirikkö ja kukaan ei pidä siitä sen takia, nii unohan sen kokonaan. Ei mulla ole tapana murehtia tommosia vältettäviä ihmisiä. Mä oon missä oon, ei jaksa liikkua muualle jos moiset tulee viereen. Eipä mun tarvi tosin muutenkaan pelätä häiriökäyttäytyjiä, eipä kukaan uskalla mulle suoraan tulla uhittelemaan.

Eli toi välttely mitä mä sanoin monessa sanon, niin on etten mää vaan kiinnitä siihen huomiota.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005
Rasputin
On ihmisiä jotka eivät mahdu joukkoon. He ovat kuin eri muotilla rakennettuja ja outoja. Outoja siinä mielessä että olemus työntää muita luoltaan.

Jatkumo (tai jana), jonka toisessa päässä on vaikutelma ja toisessa päässä olemus voisi tässä toimia vertauksena sille kuinka hyvä "peruste" luotaantyöntävyydelle olisi. Sitä mukaa kun henkilöstä enemmän saa tuntumaa, edetään kohti olemuksen hahmottamista ja sitä vakaammaksi tuntuma jostain henkilöstä käy.

Tämä ei tarkoita sitä, että siirtymästä muodostuisi itsestään, pelkästään havainnoimalla, eksakti ja objektiivinen tuntuma, vaan mitä todennäköisemmin se on jotenkin värittynyt tai vääristynyt.

Ei ole ollenkaan epätavallista, että jotakuta henkilö pitkäänkin havainnoituaan ja ehkä toisinaan kuullen hänen puhuvankin jotain, tuntuma henkilöstä alkaa vaikuttaa stabiililta; tuntuu siltä kuin olisi saavutettu jonkinlainen varmuus, mutta siitäkin huolimatta mielikuvat voivat pyörähtää katolleen jossain toisessa tilanneyhteydessä, jolloin tuntuman rakentaminen joudutaan aloittamaan alusta. Juurikin tässä mielessä on pöhköä edes käyttää sanaa "epäsosiaalinen", koska tyypillisesti sellaista sanaa käytetään kuin joku oli jotain koko ajan. Kysykää vaikka Teräs Nallepuhilta, hän tietää nää jutut.

Vatkain
Monesti ne, jotka ovat olleet syrjään jääviä kääntävät sen homman niin päin että alkavat mainostaa kuinka he ovat yksinäisiä susia ja eivät edes halua/tarvitse ketään lähelleen.

Miksi joku toitottelisi sellaista? Voi voisiko tässä olla kyse muna/kana -ongelmasta eli mahdollisesti ensin olikin joku tai jokin muu, joka triggeroi häntä sellaiseen? Millä frekvenssillä tälläistä itsensä mainostamista tyypillisesti tapahtuu ja kuinka se tunnistetaan? Jos jostain henkilöstä on jäänyt pysyvämmässäkin määrin moinen vaikutelma, kuinka hän voisi karistaa sen pois yltään? Vai onko sillä niin väliäkään? "Sehän on ihan outo. Ei tullu ees hakemaan selkäänsä, vaikka oisin antanu. Painukoon duudeliin."

Vierailija

Rasputin kirjoitti:

1. Miten suhtaudut ihmiseen joka inhottaa sinua?
2. Miten suhtaudut ihmiseen joka on arka ja pelokas?
3. Miten suhtaudut ihmiseen joka on yksinäinen mutta et halua häntä seuraasi?
4. Miten suhtaudut ihmiseen joka ulkomuodollaan tai käytöksellään ahdistaa sinua?
5. Miten suhtaudut ihmiseen jonka kanssa kukaan muukaan ei halua olla?[/quote]

1. Jätän hänet huomiotta.
2. Lähestyn varoen.
3. Teen asiantilan kohteliaasti selväksi.
4. Jätän hänet huomiotta, jos hän pysyttelee etäämmällä. Jos hän tulee lähelle, teen kohteliaasti selväksi, etten kaipaa hänen seuraansa. Jos hän ei kuuntele... joudun tekemään jotain radikaalimpaa saadakseni viestini perille.
5. Käännytän hänet ajattelemaan asioista minun tavallani.

Vierailija

Ei epäsosiaalisuus ole mikään sairaus, ennemminkin luonteenpiirre.
Epäsosiaalinen ihminen voi olla "sosiaalisesti" erittäin hyvä.
Kaikkia ihmisiä ei vain yksinkertaisesti saa manipuloitua tyylikkäiksi EU ihmisiksi, joilla mitään sanomaton "small talk" tulvii kuin Tonava tulva-aikana.
Paskanpuhumisenkin taakse voi "piiloutua", niin että todelliset ajatukset jäävät huomaamatta.
Todellinen sosiaalisuus ilmenee tekoina - tapahtuvat ne sitten harvemmin tai useammin.
Voi olla mieluummin härmäläinen perusjuntti kuin sliipattu tyyppi, jolla on ruskea kieli.
Kyllä se ihmisen perusominaisuus tulee kaiken takaa, niin suomalaisilla kuin kaikilla muillakin.
Ei elämää voi näytellä.

Vierailija

Starman kirjoitti:

Ei elämää voi näytellä.

Koko elämä on näytelmä, ja me olemme näyttelijöitä.
Kaikki vetävät jotain roolia, yleensä sen mukaan, mitä uskovat muiden heiltä odottavan.

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005
Starman
Kaikkia ihmisiä ei vain yksinkertaisesti saa manipuloitua tyylikkäiksi EU ihmisiksi, joilla mitään sanomaton "small talk" tulvii kuin Tonava tulva-aikana.
Paskanpuhumisenkin taakse voi "piiloutua", niin että todelliset ajatukset jäävät huomaamatta.

Alexander Stubb sanoi uutisissa heti ETYJ-kokouksen jälkeen, saavutuksien jäätyä järjestön kannalta heikonlaisiksi, että siitä selviää parilla tuopilla olutta. Lasketaankohan se tyylikkääksi small-talkiksi, jota hän kävi lyhyesti katsojen kanssa? Tai ehkä se oli vai eräs tapa antaa olueen menevän katsojan ymmärtää, että Alex on [tähän jokin selitys]?

Itse en juo alkoholia, joten mitähän nappuloita hän on minussa painanut, kun ainakin hänen itseilmaisukykynsä on tehnyt minuun vaikutuksen? Ehkä hän on vain niin hyvä siinä, kuten Esko Aho tai Tom Cruise?

Vierailija
Rasputin

Vastaus jokaiseen kysymykseen:

Jos hän on nainen, niin ehdotan seksiä ja panen häntä

Jokainen ihminen haluaa olla intohimoisen rakkauden kohde.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat