Kuulkaa, pienet köyhät sisaret.. eikunmitenseoli

Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005

Kylläpä jäikin häiritsevästi häiritsemään, kun en ole aivan varma onko kyse valemuistosta vai ei. Meinaan, että kun tänä aamuna MTV3:n Huomenta Suomessa "mallimamma" Marja Sjöroos kertoi mallimaailmasta uskonnollisilla asioilla vahvasti maustaen, niin nyt kun tässä yön tullen kävin firman netti-tv:stä tarkistamassa, että mitä hän ihan siinä lopussa sanoikaan, niin olen aivan varma, että se leikkautuu juuri ennen erästä tiettyä kohtaa.

Olen ihan varppi, että hän sanoi siinä lopussa jotakuinkin siihen tapaan, kuin että "meidän pitää vain kärsiä sairautemme ja vaivamme elämämme loppuun asti ja olla iloinen jumalan armosta" tai jotain sellaista.

Siis.. muistelen hänen kertoneen juurikin samansisältöisesti kuin oli kerrottu Fransiskus Assisilaisen Sanat köyhille naisille -runossa (1225, suomentanut Seppo A. Teinonen 1981).

KUULKAA, PIENET KÖYHÄT SISARET, Herran kutsumat, jotka on koottu monilta paikoilta ja seuduilta. / Eläkää alati totuudessa, että kuolette kuuliaisuudessa. / Älkää katselko elämää tuolla ulkona, sillä parempaa on hengen elämä. / Pyydän teitä suuressa rakkaudessa, olemaan tarkkoja almuissa, sillä ne antaa teille Herra. / Sisaret, joita sairaus rasittaa ja joita vaiva näännyttää, se kantakaa kaikki rauhassa: se on teille sangen rakasta, / kun kukin teistä taivaassa saa kuningattaren kruunun yhdessä neitsyt Marian kanssa.

Seuraavat alla olevat poiminnot videoleikkeestä hän kyllä sanoi, mutta niistä puuttuu se tietty jokin, joka vielä aamulla sai minun havahtumaan siihen, että sanoin ääneen itselleni: "häh.. siis niinku what.. sanoko se tosiaan noin?" Hitsiläinen, että pitääkin tuon videopätkän tuolla lailla loppua kesken.

Mallimamma Marjo Sjöroos: Täydellisyys ei ole kauneutta (16.12.)

"jokainen niistä [malli]tytöistä jotka on tänä päivänä masentuneita"
"toivon että he enemmän turvautuisivat rukoukseen"
"minä olen heidän esirukoilijansa myöskin"
"kertokaa avoimesti kun teillä on pahalla olla"
"eikä aseta itselleen sitä täydellisen kuvaa"
"viime metreilläkin opitaan vielä jotain uutta"
"elämämme loppuun asti ollaan vajavaisia"
"me ei olla koskaan valmiita"

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat