Kengänpohjan näyttäminen ja Islam.

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

On kohtalaisen tunnettua että Islamilaiseen kulttuuriin kuuluu olla näyttämättä arvossaan pitämäänsä henkilöä kohti kenkäänsä.

Suomessa kun ollaan muslimit ovat pieni mutta äänekäs vähemmistö, johon ollaan mielestäni liiaksi kallellaan samalla kun pyllistetään länsimaisten ihanteiden, kuten sekularismin suvaitsevaisuuden alttarille.

Suvaitsevainen tulee olla, mutta mielestäni vain tiettyyn rajaan asti. Esimerkiksi minulla ei ole mitään sitä vastaan jos uskonnolliset ihmiset harjoittavat uskontoaan rauhanomaisesti pyhätöissään ja kodeissaan mutta jos julkisilla paikoilla käyttäytymistä ruvetaan rajoittamaan vähemmistöä paapoaksemme ollaan menty jo aivan liian pitkälle enemmistön mielipiteet laiminyöden.

Itse olen vakaasti päättänyt istua Espoolaisissa busseissa toista jalkaa käytävän puoleisen polven päällä lepuuttaen siitäkin huolimatta jos käytävän toisella puolella istuu pääsiäisnoita, barbababa, helluntailainen tai muslimi.

Nyt kysynkin arvon lukijat, kunniotteko Islamia niin paljon että suitsitte jalkaa joka viettelee teitä vai leikkaatteko sen pois? Sillä on parempi mennä jalkapuolena taivaaseen kuin kärsiä ikuisuus helvetin lieskoissa?

-

Kommentit (4)

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Mooses ja kymmenen kaskua
Ovatko turhien äänestysten aiheet käymässä vähiin, kun selvästikin kaavit jo tynnyrin pohjaa?

Kyse on tendessistä joka voi 100 vuoden päästä olla jo totisinta totta. Tarkoitan islamisoitumista ja maallisuuden ihanteesta luopumista.

Serkkuni isä joka aikoinaan työskenteli Saudi-Arabiassa keikkatyössä oli perin hämmentynyt ohjeistuksesta mitä tulee vaatetukseen, siellä ei saanut pitää sian nahasta tehtyjä vöitä tai lompakoita.

-

Vierailija

Ongelma on todellinen, mutta ei suuri ellei muslimeilla ole sitten jokin psykologinen ongelma kengänpohjia vastaan. Kuitenkin täytyy sanoa, että itseäni ärsyttää hyvin monenkinlaiset asiat. Ihmiset osaavat kyllä ärsyttämisen taidon, vaikka kulttuurissa ei olisikaan mitään virallista käyttäytymiskoodistoa. Toisaalta jos bussissa istuu lähinnä muslimeja ja minä, olisi ihan kiva muistaa ohje olla näyttämättä kengänpohjaa, jos ei jaksa sinä päivänä käydä asian tiimoilta mahdollisesti syntyvää enemmän tai vähemmän ystävällismielistä sanan vaihtoa.

Vierailija

Tässä aloittaja sekoittaa nyt iloisesti tapakulttuurin ja uskonnon.

Kengänpohjan näyttäminen esim Kreikan perinteessä kertoo syvästä halveksunnasta vastapuolta kohtaan.

Turistibussin kuljettaja läheltäpiti-tilanteessa kaiken huudon ja sättimisen jälkeen vieläpä keinotteli jalkansa sivuikkunasta toisen auton kuljettajaa kohti.

Uusimmat

Suosituimmat