Jumalan apu, hallelujaa

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Olen monen uskovan kuullut kertovan kokemuksiaan siitä, kuinka rukous tai jumala muutenkin on auttanut ihan konkreettisesti heidän elämässään. En nyt tarkoita mitään yleishyödyllisyyttä, tai hyödyttömyyttä, vaan ihan todellisia tapahtumia.

Kuten vaikkapa vahvassa uskossa oleva ystäväni Helena soitti keskellä yötä, kuten tavallisestikin ja kertoi kuinka jumalan olemassaolo on nyt taas kerran tullut todistettua. Oli maha ollut niin kipeä, että vierailulla ollut entinen miesystävä oli jo ollut soittamassa ambulanssia, niin Helena oli rukoillut ettei tarvitsisi lääkäriin lähteä. Mahakipu oli samantien hävinnyt. Oli sitten pettynyt, kun ilmoitin: "Ettei tuo oikein riitä tieteelliseksi evidenssiksi jumalan olemassaolosta."

Onko näitä kokemuksia muilla? En epäile, etteivätkö ne olisi subjektiivisesti todellisia.

Oikeaan tunnelmaan pääsemiseksi kannattaa katsoa ensin tämä video loppuun, vauhti paranee hengen laskeutuessa.

http://www.youtube.com/watch?v=BhDxtRd3RUA

Lierikki Riikonen

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Lapsena eksyin metsään, hätäännyin ja heittäydyin kannon päälle rukoilemaan, rauhotuin ja muutamassa minuutissa löysin polun pois.

Ei taida tuokaan todisteeksi riittää.

Vierailija

Olin kerran vanhalla Cortinallani tulossa tupaantuliaisista, kun näin poliisit ratsioimassa sadan metrin päässä. Olin juonut pari lasia halpaa punaviiniä, josta myös mainitsin erikseen isännälle ja pelkäsin, että promillet menee yli sallitun rajan, jos joutuu hönkäisemään.

Siinä ähkäyksessä tulin ajatelleeksi, että "voi hyvä jumala ja kaikki profeetat... kunhan nyt ei kävisi käry..." ja sattui niin hienosti, että kysyivät vain ajokorttia ja rekisteriotetta; tässä järjestyksessä.

Se kesti muutaman minuutin, jonka ajan pidätin hengitystäni.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Met sudet eivät usko, mutta:

Kauan sitten kun pyrin Tekuun ja tenttitilaisuus oli melkoisen vaikea ja haastava, eikä hommasta oikein tullut mitään!
Mutta kokeen puolivälissä alkoi kaavat ja polynomit oudosti aueta ja tuntui kuin "ulkoinen voima" olisi ohjannut tapahtumaa.

Pääsin sisään kouluun ja pisteeni ylsivät pronssitilaan niitten satojen joukosta!

Vasta vuosia myöhemmin kuulin eräältä tutultani, että hänen tätinsä oli oli rukoillut puolestani silloin (tämä tuttu oli samaisena päivänä kertonut asiasta tädilleen epäillen että ei se Susi sinne pääse!)

Joten apuja on saatu.

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Kerran me yhen väärtin kans tulimma ,vai olimmako menossa ?
En mie tarkoin muista, hirvenpyyntiä se vishin oli ?

Olimma kumpiki melko tuiskhessa, ko pirkele oli ratsia mettätiellä ! Keskellä korpea.
Mejän eessä oli pari tai kolme autoa, riippuu siittä monetkko
niistä näjin kahtena.
Hetkessä kuitenki tuli autoja joka suunnasta , ja keskellä korpea oli liikenneruuhka, ko manneheimintiellä.
Killa siinä vattanpohjaa kourasi, että nykköse kortti sitte meni?

Kerkes siinä yläkerthanki pienen toivomuksen lähettää..
Mutta onneksi se tilanne selvis, poliisit tutkit ratsaamisen liian kovaksi hommaksi, ja päästit kaikki menemhän.

Helpotuksen huokaus pääsi, ja päälle pitkät huikat ko olthin päästy mutkantaka.
Niin että kiitos vain sinne ylös vieläki.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Eipä tule niiden vastauksia, jotka kristinuskoa niin kovin kehuvat muissa ketjuissa. Taitaakin syynä olevan enemmän toisen, yhtä lailla ainoaan jumalaan uskovien vastustaminen ja kriminalisointi, kuin henkilökohtaiset kokemukset. Toki Allahin auttaneeksi tulleiden kokemuksiakin lukisin. Ja myös kaikkien muiden jumalien.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Kävin tossa tunti sitten pelaamassa velipojan kanssa biljardia ja kahden ottelun voittoputkeni oli katkeamassa. Lausuin notta "jos Isä Jumala rakastat minua niin anna hänen epäonnistua lyönnissään." Ja näin kävi kun valkoinen sujahti pussiin mustan perässä.

Olen ollut ateisti viimeiset 20 vuotta mutta nyt tulin toisiin aatoksiin. Kiitos Isä!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Jumalalta on löytynyt apu rattijuoppouteen ja biljardin pelaamiseen ainakin. Tutkimattomat ovat Herran tiet. Minäkin tarvitsisin nyt rahaa vähän enemmän, kun avon vuoralainen ja ystäväni kuoli, niin se pieni lisätulo jää saamatta. Rukoilenko uutta asunnontarvitsijaa, vai ravivoittoa? Tämän kämpän kustannukset sen kun nousee, siihen on turha apua pyytää. Vuorankorotuksista ilmeisesti päättävät ateistiset tahot.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Eräs tuttavani kertoi kuinka oli rukoillut eräänä jouluna, ettei tarvitsisi mennä aattona töihin, työvuoroon kun oli merkitty. Niinpä sitten työmatkalla hän oli liukastunut ja katkaissut kätensä eikä ollut tarvinnut mennä töihin.

Ehkä kannattaa miettiä mitä pyytää. Eli "tapahtukoon Sinun tahtosi ei minun". Sitten vielä pitäisi löytyä noyryyttä hyväksyä mikä tapahtuu, olipa se mitä hyvänsä.

Vierailija

Jos jonkun vanha naisystävä soittaa keskellä yötä, että on maha kipeä, niin silloin on syytä tsekata muutama asia.

Vanhan naisystävän luona on miesvieras, keskiyöllä. Naisella tulee maha kipeäksi, hän päättää soitta ex-miesystävälleen.

Joskus on pää kipeä, joskus maha. Rukous auttaa eikä tarvitse soittaa ambulanssia, ja taas on yksi ihme tapahtunut.

En pidä asiaa ihmeenä.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Wolf
Met sudet eivät usko, mutta:

Kauan sitten kun pyrin Tekuun ja tenttitilaisuus oli melkoisen vaikea ja haastava, eikä hommasta oikein tullut mitään!
Mutta kokeen puolivälissä alkoi kaavat ja polynomit oudosti aueta ja tuntui kuin "ulkoinen voima" olisi ohjannut tapahtumaa.

Pääsin sisään kouluun ja pisteeni ylsivät pronssitilaan niitten satojen joukosta!

Vasta vuosia myöhemmin kuulin eräältä tutultani, että hänen tätinsä oli oli rukoillut puolestani silloin (tämä tuttu oli samaisena päivänä kertonut asiasta tädilleen epäillen että ei se Susi sinne pääse!)

Joten apuja on saatu.

Minulla tapahtui sama ilmiö, olin ensin tutkinut matikan koetta ja todennut että en vain osaa ainoatakaan laskua. Olin luovuttamassa. Mietin jo palauttaa tyhjän kokeen. Sitten vaan epätoivoisena katsoin ensimmäistä tehtävää ja lopulta yhtäkkiä tajusin miten se menee. Samoin kävi toisen, ja kolmannen tehtävän kanssa. Lopulta olin tehnyt kaikki vaadittavat, oliko se kuusi tehtävää, ja olin ihan ihmeissäni että mistä tämä tuli, miten näin saattoi käydä. En aluksi ollut osannut yhtään mitään, mutta sitten kuitenkin kaiken. Olin varma että saan kympin. Sainkin siitä matikanhistoriani huonoimman numeron, vähän petyin..

くそっ!

Vierailija

Jumala auttakoon että mieltäisin tämän huumoriksi

http://www.pelulamu.net/sacharias/ihmissuku.html

mutta jos se on huumoria, niin huonoa sellaista. (Vähänkin jos ajattelee suvereenisti myönteistä k-uskovaisista, niin sitten tulee aina näitä mätiä hedelmiä vastaan...)

Ko. sivuston esitteli joku Lääketiede-palstalla saunaa käsittelevässä ketjussa. Tämän jälkeen olen ollut hyvin ahdistunut ja poissa tolaltani.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Uskomatonta, nyt minäkin alan uskoa!! Nimittäin, rukoilin että Ylempi Käsi ohjaisi minun kättäni kun täytän lottokuponkia. Ja mitä tapahtui, se oli aivan uskomatonta kuten taisin jo sanoa, nimittäin: Lotossa oli kolme oikein ja lisänumero, ei tällaista koskaan ennen ollut tapahtunut! Eikä tässä kaikki: Kerran rukoilin että ehtisin vessaan ennenkuin menee housuun, tilanne oli erittäin hankala, pelkäsin silloin tosi paljon. No, heti rukouksen jälkeen mieleni valtasi suuri helpotus, ei ollut enää kiire minnekkään.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Pyytäkääs silloin apua kun olette katollaan olevassa rutistuneessa autossa kolarin jälkeen ja se palaa Joo mieleen muistuu se kun pikkupoikana oltiin jtn hippaa tjsp yritin kiivetä sellasen ison rehupaalin päälle mutta en onnistunut, sitten ajattelin jtn "jumala auta yms" kiipesin paalin päälle leikiten

Vierailija

Rukoilin kerran, että eräs tyttö soittaisi minulle kun olin siihen kohtuullisen ihastunut... ja kappas, se soitti kesken rukouksen ...

Sattumaa vai todiste jostain telepatiasta?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat