Länsimaitten elintasonkorkeuden syy.

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Miksi juuri eurooppa ja muissa pohjois maissa on niin korkea elintaso? Täällä ei kuitenkaa hirveesti rikkauiksia ole, kun taas lähi-idässä ja afrikassa on paljon rikkauksia mutta silti on paljon köyhyyttä ja elintaso on ihan surkee.

Uskon että syy johtuu joulupukista. Lähi-idässä ja afrikassa ei joulupukkia näy niin ne on köyhiä. Länsimaissa taas joulupukki joka vuosi nostaa ihmisten elintasoa kun se antaa ilmaisia lahjoja ihmsille, mihinkä muuten olisi perheiltä mennyt rahaa, mutta nytten saavat ilmaiseksi kunhan muistaa olla kilttejä. Jos lähiidässäkin joulupukki kävisi, niin heidänkin elintaso nousisi ajan kanssa kun niille kertyisi ilmaista tavaraa, hyöty kapistuksia sekä huvikapistuksia jotka nostattaisivat ihmisten moraalia ja siten nostaisi työtehoa ja ihmisten hyvinvointia.

Eli usko joulupukkiin on mahdollistanut meidän korkean elintason! Muistakaa se kun juhlitte joulua. Kiittäkää myöskin joulupukkia.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (4)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Rikastaja
Tai sitten järjetön velaonotto ...

Sekin voi olla totta. On se kätevää kun ottaa lainaa, nii ei sitten tarvi maksaa takasi jos ei halua niin se on ilmasta elintasoa myöskin. Usan kohdalla ainakin voi pitää paikkansa, mutta suomen kohdalla en tiedä. Suomi on aina kiltisti maksanu velat takas.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Nii.

Itse olen sopinut suvun ja ystävien kesken, ettei mitään osteta. Minimoimme jouluisen kulutuksemme, joka on hallaa markkinataloudelle, joka on hallaa työllisyydelle, joka on hallaa verotukselle, joka on hallaa budjetille, joka on hallaa sosiaalisektorille, mutta kun yhteiskunnan on hoidettava - oletan - vähäosaiset niin kulutuksen minimoiminen balanssoi yhteiskuntaa ja kaikki ovat onnellisia, kun pukki ajaa ohi.

(Taustalla Verdiä.)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Paras joululahja on rauha sydämissämme ja ihmisten kesken. Samalla muistelemme Jeesus-lapsen syntymää. Hän syntyi viattomana pienokaisena aasintammojen ja karitsojen keskellä seimeen tallissa. Majataloissa ei ollut sijaa edes jumaläidille, joka viimeisillään paksuna odotti vapahtajaamme. Ainoina lahjoinaan tuo poloinen lapsiraukka sai itämaitten tietäjiltä kultaa, suitsukkeita ja mirhamia. Eipä juuri kuulunut joululaulujakaan, muutama enkeli vain ilmestyi paimenille, jotka kylmänä jouluyönäkin paimensivat katrastaan, niinkuin Jeesuskin paimentaa meitä tänäkin päivänä, laulamaan kauniita jouluhymnejä.

Ja tähti oli syttynyt taivaalle merkiksi ilotapahtumasta.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat