Kokoomus vain lihoo

Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Taitaa olla demareilla edessä vielä ainakin seitsemän laihaa vuotta, koska uutta Moosesta ole vielä näkyvillä ja porvarit yleensä pärjäävät huonoina aikoina vasemmistoa paremmin. Tuleekohan tuore demarijohtaja sanomaan vielä kerran "tahdon kiittää kaikkia" ennen poistumistaan näyttämöltä. Haluaisinkin avata keskutelun mitä keinoja olisi käytettävissä demarien pelastamiseksi, koska maahan pitäisi saada toimiva oppositio. Tällainen menestys ei voi olla nousematta kokoomusjohdon päähän, eikä se ole ollenkaan hyvä asia kansanvallan kannalta. Sana on vapaa.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija
sigfrid
Taitaa olla demareilla edessä vielä ainakin seitsemän laihaa vuotta, koska uutta Moosesta ole vielä näkyvillä ja porvarit yleensä pärjäävät huonoina aikoina vasemmistoa paremmin. Tuleekohan tuore demarijohtaja sanomaan vielä kerran "tahdon kiittää kaikkia" ennen poistumistaan näyttämöltä. Haluaisinkin avata keskutelun mitä keinoja olisi käytettävissä demarien pelastamiseksi, koska maahan pitäisi saada toimiva oppositio. Tällainen menestys ei voi olla nousematta kokoomusjohdon päähän, eikä se ole ollenkaan hyvä asia kansanvallan kannalta. Sana on vapaa.

Kyllähän tämä joulunseutu asettaa tietyt vaaransa kokoomuksen lihomiseen. Jos pöydässä on kystä kyllin niin tuleehan sitä ahnehdittua... ja sen päälle närpitään alvariiinsa jouluksi tapettua sikaa. Sitähän tulee einehdittyä myös tuplaleivän välilihana ohikulkieissa. Jouluntausviikolla sitten sydäninfarktien vaara pesii juuri kokoomuslaisissa piireissä.

Vierailija

No minä luulen, että Urpilaisesta huolimatta Demarit nousevat suurimmaksi puolueeksi jos taantuma/lama/harmageddon paisuu niihin mittoihin kuin pahimmat ennusteet näyttävät. Ainakin Ahon hallituksen jälkeen 1995 Demarit nousivat valtaan ja heikosti meni silloinkin.

Vierailija

Kokoomus vain lihoo

Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa
Porsailla silloin on herkut suussa, se lihoo
se kasvaa se vahvistuu.
Ja sitten kun koittaa marraskuu
niin lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Kokoomus, se kuulan kalloon saa
Kokoomus, sen setä teurastaa
Kokoomus, ja setä verta juo
Kokoomus, se joulumielen tuo

Minä läävässä lojuvaa karjua katsoin
Kärsivin ilmein, vellovin vatsoin
Jouluna kokoomusa mä muista en
Vain kinkkua vahtaan himoiten
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Kokoomus, kun sitä suolataan
Kokoomus, yhdessä kuolataan
Kokoomus, ja isi mielellään
Kokoomus, on vesi kielellään

Jouluruuhkassa ihminen sokkona ryntää
Kadulla adventti sohjoa kyntää
Joku ihmistä katsoo, kääntää pään
Kun ihminen rypee läävässään
Ja lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Kokoomus, se kohta paistetaan
Kokoomus, sen perää maistetaan
Kokoomus, on sähköuunissa
Kokoomus, on mutsi duunissa

Kato äiti on laittanut kystäkyllä
Sinappi huntu on sialla yllä
Isoveli veistänsä terottaa
Ja luistansa porsaan erottaa
Lapset laulaa: jouluntähti on ehdoton

Kokoomus, lopulta tappoi sen
Kokoomus, ympäristö vatsanhappoisen
Kokoomus, voi kuinka isi syö
Kokoomus, isiltä loppuu vyö

Joulu täynnä on kinkkua ,kylkeä, potkaa,
läskiä, niskaa ja tietenkin votkaa
Kun loppuu aatto ja alkaa yö
Ihminen on sitä mitä hän syö

Kokoomus, lalllaallaaa-aa
Kokoomus, trallallaa-aa
Kokoomus, trallallaa-aa
Kokoomus, trallaallaaalla-aa

Tommostako tarkoitat. Erästä aikaan sopivaa laulua lainaten.

Vierailija

Soini on enempi jouluporsahtava kuin Katainen

Kokoomuslaista tai ei, parhaat jouluahjat voi syödä, jouda tai sitten ne voivat muuten vaan kuihtua. Minä pidän joulukukista ja kynttilöistä. Leipomishullu käly tekee meille piparit ja jouluhullu sisar laittaa laatikot. Minä ostan niille viiniä. Kaikki on tuhottu Tapaninpäivään mennessä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Jos demareista ei ole toimivaksi oppositioksi on muiden puolueiden otettava se rooli. Soininkin mollaus alkanut todella nyt kun PS:et nousivat varteenotettavaksi pienpuolueeksi joka kasvattaa asemiaan. Demarit on tässä maassa saaneet sekoilla jo ihan tarpeeksi, annetaan muidenkin välillä nolata itsensä.

Hämmentää.

Vierailija

Demarit ovat kuitenkin tarpeeksi iso ollakseen vaihtoehto hallitukseen kepu-kok riidan syntyessä.
Kuvioista on ehkä putoamassa RKP. Su 21.2 julkistetuissa luvuissa yksi merkittävä nytkähdys on vastakkainen liike persun ja RKP:n luvuissa, ehkä eräänlainen Thors-efekti.
Jos RKP samaistuu Thorsin toimintaan sen on liittouduttava . Ehkä parin vaalikauden sisällä nähdään ruotsalais-somalilainen kieli- ja etnopuolue joka laajemmalla pohjallaan on taas tarpeeksi iso hallitukseen.
Persun hajottaminen sisältä tuskin onnistuu, vaan Soini hätistelee varsinaiset öykkärit matkoihinsa.

Vierailija

Mun ennustukseni..
Kokoomuksen kannatuksen nousuhan perustuu siihen, että hyvinvoinnin aikana on ihmiset vaurastuneet. Ovat myös tyytyväisiä olevaan. Harvemmilla on ollut aikoihin mitään suurempia syitä valittaa kun on ollut sitä kystä kyllin niin arkena kuin juhlana.

Työttömyyden vähentyminen ja se että nuoret on jonkinaikaa työllistyneet suoraan koulunpenkiltä, se on vähentänyt vasemmiston kannatusta.

Nousukauden ilmiöhän tuo oikeistolaistuminen on.
Samahan se oli kahdesankytluvulla. Olin itte nuorisopuolen piirisihteerikkönä SDNL:ssa tuolloin ja se oli aika turhauttavaa. Mä sitten en jäänyt pitämään sen duunin jakkaraa lämpimänä, en osannut olla vaan siltävaralta jos satuttais tarviimaan ja sitä vekoa on tainneet monet muutkin kaikota järjestötoiminnasta. Eihän siinä edes ole mitään järkeä ajaa joidenkin etuja, joita ei ees oo.

Kun ihmiset on tyytyväisiä, Kokoomuksen kannatus nousee. Niin tietenkin.

Lama tietenkin muuttaa kaiken.
Ongelmaihmisten etuja on aina ajaneet vasemmistolaiset ja oikeistolaisuus on hyväosaisten etujen turvaamista. Niin tietenkin.

Kokoomuksen idea parantaa hyvinvointia työn teon kautta on tietenkin just sitä mitä pitää, mutta nyt kun irtisanomisten määrä kiihtyy eikä olekkaan sit uutta työtä tilalle, se edellyttää sitä että ongelmiin ajautuneilla ihmisillä on oma eturyhmänsä.

Oletan että Demarit saa uttaa verta työttömyyden lisääntyessä kun lama syvenee. Olis outoa jos niin ei kävis.

Vierailija

Demareilla voisi mennä paremmin, jos eivät olisi takertuneet menneiden aikojen barrikadeihinsa. Kyllä normaalituloinen nykytyöläinen kiroaa veroprosenttiaan ja sille on aivan sama jos rikkaammankin prosentti putoaa, kunhan itselleen jää enemmän käteen. Nykytyöläinen ei ole valmis maksamaan siitä että rikas saisi vähän vähemmän.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Pönni
Mun ennustukseni..
Kokoomuksen kannatuksen nousuhan perustuu siihen, että hyvinvoinnin aikana on ihmiset vaurastuneet. Ovat myös tyytyväisiä olevaan. Harvemmilla on ollut aikoihin mitään suurempia syitä valittaa kun on ollut sitä kystä kyllin niin arkena kuin juhlana.

Päinvastoin, Kokoomuksen kannatus on noussut selvästi syksyn huonojen talousuutisten aikana. Syy on siinä, että nousukauden aikana vasemmisto voi löysää rahaa jakamalla ostaa ääniä. Laskusuhdanteen aikana kansa huomaa ettei raha kasva puussa muilla kuin metsänomistajilla.

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija
sigfrid
Pönni
Mun ennustukseni..

Päinvastoin, Kokoomuksen kannatus on noussut selvästi syksyn huonojen talousuutisten aikana. Syy on siinä, että nousukauden aikana vasemmisto voi löysää rahaa jakamalla ostaa ääniä. Laskusuhdanteen aikana kansa huomaa ettei raha kasva puussa muilla kuin metsänomistajilla.

Ok.. Ja hyväkin toisaalta tuo. Itseasiassa oikeinkin hyvä.
Mä voin olla aika jälkijättöinen ajttelultani joskus. Tässä iässä niin helposti kalkkeutuu ajattelemaan asioita vanhoissa raameissaan.

Kokoomuslaisuuden sisältö on uudistunut aika paljon minun elinikänäni. Tietenkin niin, että siihenkin porukkaan mahtuu vaikka ketä ja on takuulla ihan toisilleen päinvastaisiakin mielipiteitä.
Kokoomuksella on kuitenkin oma historiansa myös kaikenlaisten onnenonkijoiden tyyssijana. Pyrkyreitten, jotka velkarahoilla ja keplottelemalla yrittää. Tietenkin vain osa on tuollaisia. Joka porukkaan mahtuu mätämunansa.

Mulla Kokoomus assosioituu yhä ehkä liiaksi sellaiseen että käytetään muita hyväkseen oman vaurastumisen innossa. Sille mä tokko enään mitään mahdan tässä iässä.
Mä en osaa liittää humaaniutta porvareihin, mutta en tiä pitäiskö opetella? Olen saanut karvaasti välillä maksaa hyväuskoisuudestani.

Mutta sitä mä en kyllä usko että Kokoomus "lihois". Vaikka kannatus nousis niin vallassa olo on myös vastuussa oloa. Eikä kuitenkaan ole mitään reaalivarallisuutta kekkuloida mielinmäärin. Suomalaisia ei oo kuin se rapiat viismiljoonaa. Pieni kansa. Hyvin erikoinen kieliryhmä täällä, missä luonnonvaroja ei toisaalta ole, toisaalta on upeaa puhdasta luontoa, jopa erämaa-alueita.

Kaikilla täällä aatteesta huolimatta on aika tiukasti suitset suussa. Vaikka imago olis ulospäin nousukasmainen niin ei oo yrittäminen sitä että ostetaan se pieni punainen Borshe ja pyyhälletään sillä nuoruuden innolla. Ne, jotka luulee että pelkkä aate olis noste niin erehtyvät rajusti.
Suomessa ei mitään isorikkaitakaan oo paljoa, joten.. aika samalla viivallahan täällä on niin demarit kuin kokoomuslaiset.
KEPU:n taholla niitä mettänomistajia sitten jokusia on mutta eipä oo kadehtimista heissäkään.

Vasemmistoa kyllä tarvittais.
On ihmisiä jotka ihan aidosti tarvii sen "ilmaisen rahansa". Vanhukset, sairaat, vammaiset, työttömät, syrjäytyneet.. ei ihmisiä voi jaotella arvojärjestykseen, jossa osasta ei välitettäis ja niin on käymässä, jos kukaan ei pidä puolia. Eipä oo oikeistoa kiinnostanut, tosin ei oo tainnut kiinnostaa perusdemareitakaan? Lipposlaiset on menneet oikealta ohi ja siinä kait se suurin syy miks kannatus on laskenut. Ihmiset sanoo usein että on ihan se ja sama ketä äänestää kun kaikki on ajaneet vaan hyväosaisten etuja.

Vierailija
Vatkain
Kokoomus ei ole ainoastaan "porvaripuolue" vaan vahvasti yksityisyrittäjien puolue ja heidän asiallaan ollut perinteisesti.

Pienyrittäjien ja ammatinharjoittajien asema on kuitenkin ollut suomessa surkea.
Mistä se kertoo?
Kokoomuksen kyvyttömyydestä, vaiko siitä että ovat olleet oppositiossa? Kepu on ajanut isotilallisten etuja ja pönkittänyt suurteollisuutta.

Tietenkin ihan hyvä että on intoa tuohon. Työpaikat tietää vaurautta. Siltikin.. enemmän pitäis panostaa siihen että vajaakuntoisillakin olis mahdollisuus työllistää ittensä vaikka yrittäjinä, ei pelkästään niin että pääsee vaan johonkin hanttihommiin tai notkuu kotona tyhjänpanttina. Vajaakuntoisuushan ei tarkoita etteikö vois olla jossakin primus ja päteä osittain.

Nyt on tietenkin tilanne missä mennään matalalla profiililla ja koitetaan selviytyä mahdollisimman vähin vahingoin. Tsemppiä vaan kaikille politikoille kautta linjan uurastukseen!

Oikeistolaisten eduksi pitää muistuttaa tietenkin siitä että AY puolella on oltu kans välillä niin ahneita että suomalaisen työn hinta on kivunnut liian korkeelle. Meitä kun täällä kuitenkin on niin pirun vähän. Ei olla mikään maailman metropoli, kaukana siitä ja joillakuilla ei oikein näytä hahmottuvan se että maassakin pitäis olla maan tavalla. Keskinäistä solidaarisuuttakaan ei ole löytynyt AY-liikkeen sisällä. Siis just siellä missä on etupäässä Demareita.
Eipä oo mitään pulmusia ketkään.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Pönni
Siltikin.. enemmän pitäis panostaa siihen että vajaakuntoisillakin olis mahdollisuus työllistää ittensä vaikka yrittäjinä, ei pelkästään niin että pääsee vaan johonkin hanttihommiin tai notkuu kotona tyhjänpanttina. Vajaakuntoisuushan ei tarkoita etteikö vois olla jossakin primus ja päteä osittain.

Kun nyt saatas duunipaikka ees niille "täysillä käyville..." Mutta joo, oon ite aatellu että jos mulla joskus on yritys niin mä palkkaan sinne yhen tyypin oppisopimuksella, yhen "vammasen" ja yhen jonka ansioluettelo on aivan mahtava!

Ei puutu enää ku liikeidea

Hämmentää.

Vierailija
sigfrid

Eikös se kokoomuksen kannatus noussut ennen huonoja aikoja sekä ennen 1990-luvun alun lamaa kuten nytkin? Muistaakseni kokoomuksen Viinanen joutui laman syntipukiksi yhdessä keskustan Ahon kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Iiro_Viinanen

Iiro Viinanen (s. 27. syyskuuta 1944 Kuopio) on suomalainen poliitikko. Hän oli kokoomuksen kansanedustaja vuosina 1983–1996 ja valtionvarainministeri vuosina 1991–1996.

Viinasen kauteen ministerinä osui itsenäisen Suomen historian pahin lama. Esko Ahon hallituksen valtionvarainministerinä Viinanen johti voimakkaita valtion menojen leikkauksia. Viinasen mukaan leikkauksia tarvittiin, jotta ulkomailta saataisiin ylipäätään jatkossa lainaa. Hänen toimensa ja persoonansa herättivät voimakkaita tunteita, ja toiset pitivät häntä hyvinvointivaltion romuttajana ja toiset taas valtiontalouden pelastajana.

Ennen tuota lamaa minäkin kannatin kokoomusta. Nyt olen vanhempi, ja toivottavasti myös viisaampi.

Vierailija
sigfrid

Eikös se kokoomuksen kannatus noussut ennen huonoja aikoja sekä ennen 1990-luvun alun lamaa kuten nytkin? Muistaakseni kokoomuksen Viinanen joutui laman syntipukiksi yhdessä keskustan Ahon kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Iiro_Viinanen

Iiro Viinanen (s. 27. syyskuuta 1944 Kuopio) on suomalainen poliitikko. Hän oli kokoomuksen kansanedustaja vuosina 1983–1996 ja valtionvarainministeri vuosina 1991–1996.

Viinasen kauteen ministerinä osui itsenäisen Suomen historian pahin lama. Esko Ahon hallituksen valtionvarainministerinä Viinanen johti voimakkaita valtion menojen leikkauksia. Viinasen mukaan leikkauksia tarvittiin, jotta ulkomailta saataisiin ylipäätään jatkossa lainaa. Hänen toimensa ja persoonansa herättivät voimakkaita tunteita, ja toiset pitivät häntä hyvinvointivaltion romuttajana ja toiset taas valtiontalouden pelastajana.

Ennen tuota lamaa minäkin kannatin kokoomusta. Nyt olen vanhempi, ja toivottavasti myös viisaampi. 1990-luvun lama kohteli minua(kin) sen verran kaltoin, että olen vieläkin allerginen kokoomukselle, vaikka tuskin se lama täysin heidän syytään oli, kuten ei mahdollisesti tulevakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat