ADSL 512 k

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Näkyy olevan kova vääntö saada 512k - käyttäjät vaihtamaan 1M-käyttäjiksi. Tämä operaattorini nosti 512k hinnan lähes samaksi kuin 1M. Lieneekö 5% ero enää hinnassa.

Vähän aikaa ne laskettivat minun tietovirtaani vahingossa 1M nopeudella. Nyt on sinne pantu jokin ohjelmallinen rajoitin, joka rajaa nopeuden tarkasti 508 k. Eli näkyy olevan vehkeet nopeampia kuin 512k, mutta kaikki eivät halua maksaa tuota 5% eroa. Olkoot niin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Kommentit (20)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Minun operaattori, Tele-Karelia hankki uudet laitteet, jotka käyttää Annex-M-laajennusta, jolloin ne voi samoihin kuparipiuhoihin sulloa enemmän nopeutta.

Ahneuksissaan sitten pudottivat kohtuuhintaiset nopeudet pois ja nyt jopa poistivat proxy-palvelun pois käytöstä. Nyt minäkin jouduin uusimaan modemin Annex-M-laajennuksella, jotta tuo upstreami olis luvattu 2Mb/sek.

Lisäksi tuon proxyn poistaminen on ongelma, muutamat (ihan lailliset) sivut ei avaudu ilman proxya. Kun muutaman kerran valitin tästä ongelmasta niin poistivat proxyn kokonaan käytöstä.

Itse olisin pärjännyt 2/1Mbit/sek nopeudella mainioisti. Se oli vielä kohtuuhintainen. Mutta ahneuksissaan poistivat tämän nopeusluokan ja maksan tästä 5/2-nopeudesta 40€/ kk.

Lisäksi tuon uuden tekniikan käyttöönoton jälkeen on ollut paljon häiriöitä ja katkoksia netin ja sähköpostin puolella.

Vaihtaisin liittymää, mutta kun täällä on vain Telekarelia ja Sonera, joka on vielä ahneempi. Kilpailua laajakaistaliittymien hinnoissa ei enää ole. Kilpailu loppui kuin seinään, kun nämä kytkykaupat tuli.

Pitänee ruveta jakamaan laajakaistaansa langattomasti naapureille ja jakaa kustannukset tasan, jotta nettiliittymä tulis kohtuuhintaiseksi. 40€/kk nettiin on paljon, vesimaksutkin taitaa olla vähemmän.

Tai pitäiskö ruveta roikkumaan nettitikun perässä (10€/kk) vai mobilisioida ISP:n asiakkaat joukkoirtisanomisiin, niin ehkä sieltä alkais löytyä kohtuuhintaisempia liittymiä. Monelle kotisurffaajalle ja sähköpostin kurkkijalle riittäis kyllä 512/512kb:n nopeus...

Vierailija

Olkaa vain hyvillänne sillä meiltä sonera karsii loputkin yhteydet pois ja tarjoaa hienoa langatonta helvetin kallista yhteyttä.Tarvitsee meillä ulko antennin ja toiminta on sittenkin ? Voe piip

Vierailija

Mun yhteys toimii keskimäärin 40000/30000 kilosena. Kuulostaa niin vitsiltä kun jossain vielä puhutaan noista parin megan yhteyksistä. Miten niitä jaksavat käyttää.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

[quote="ovolo"]

Pitänee ruveta jakamaan laajakaistaansa langattomasti naapureille ja jakaa kustannukset tasan, jotta nettiliittymä tulis kohtuuhintaiseksi. 40€/kk nettiin on paljon, vesimaksutkin taitaa olla vähemmän.
ottamasti jakakaa minun ja Köpösen kesken, niin ei onnistunut
Minullakin menee tuo 40e nykyisin. Miten sitä nettiä naapureille langattomasti jakaa, kun ei saa normaaliasunnonkaan sisällä toimimaan? Yritin sellaista toivottomasti yrittää minun ja Köpösen välillä, asumme vielä samassa huushollissa.

Hommasin sitten asiantuntijan paikalle, hän kokeili kolmea eri laitetta, eikä päässyt sen kummempiin tuloksiin. Lähetin olisi pitänyt asentaa keittiöön kaapelin päähän molempien koneista. Sitten rupesi ikiseen pelkkää paskaa: "Nämä seinät on maalattu sellaisella maalilla, ettei niistä singnaali mene läpi jne".

Vedin sitten suoran kaapeliyhteyden, jotka emäntä on näköjään taidokkaasti piilottanut, en edes tiedä mistä menevät. Kolme konetta on samassa verkossa, ja toimii.

Tämä kämppä on kyllä sellaisella paikalla, että ehkä pitäisi näkyä Yliopiston langaton verkkokin. Voi olla jokin VLAN. Mitä systeemeitä siihen tarvitaan, että pääsisi kokeileen. Parvekkeella olisi kyllä hyvä vastaanottoantennin paikka. Siihen ovat entiset muslimiasukkaat tehneet telineen lautasantennia varten. Tai sitten joku muu.

Lierikki Riikonen

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Kiitokset soneralle etten saa 512 kilosta nopeutta nostettua kun sattuu olemaan heidän kilpailijan liittymä. Nopeampi olisi yli 10 euroa halvempi. Mikäpäs tässä ennemin elisalle toimivasta enemmän kuin soneralle maksaa vioista.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

ooksää sinnipirtti varma ettei sonera kerää sinunkin lankoja pois ?En minäkään pysty nostamaan enää nopeutta vaikka olen soneran asiakas kun olen kannattamattomalla alueella vuoden alusta lähtien 512/512 49€ kuukausi.Riittääkö hurreille enää mikään

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Paul M
Näkyy olevan kova vääntö saada 512k - käyttäjät vaihtamaan 1M-käyttäjiksi. Tämä operaattorini nosti 512k hinnan lähes samaksi kuin 1M. Lieneekö 5% ero enää hinnassa.

Vähän aikaa ne laskettivat minun tietovirtaani vahingossa 1M nopeudella. Nyt on sinne pantu jokin ohjelmallinen rajoitin, joka rajaa nopeuden tarkasti 508 k. Eli näkyy olevan vehkeet nopeampia kuin 512k, mutta kaikki eivät halua maksaa tuota 5% eroa. Olkoot niin.

Soita niille uhkailupuhelu. Tee niiden toimet mahdollisimman vaikeaksi. Pistä pystyyn adressi. Tee sabotaasi-iskuja.

Vierailija

Tyhmähän se on joka kannattamatonta bisnestä tekee. Mitä tuolla hinnannostolla ajetaan takaa on se, että porukka siirtyisi langattomaan ratkaisuun - 450-verkossa 1M kaista maksaa 39,90e, tuohon tietysti tarvitsee modeemin ja antennin päälle mutta kerran se vain kirpaisee. Varmaan paremmin toimiikin kuin 50 vuotta sitten vedetyt kilometrien mittaiset piuhat.

Vierailija

Taajamien ulkopuolella langattomat varmasti toimivat erinomaisesti lankaliittymän korvaajana, mutta vähänkään suurempiin asuinalueille pitää kyllä kuituyhteyksiä alkaa rakennella. Jo ihan lähitulevaisuutta ajatellen. Ei parin megan yhteydet enään juurikaan ole tarkoitettu kuin peruskäyttäjille ja kuinkahan pitkään ne riittävät, kun yhteyksille alkaa tulla pikkuhiljaa muitakin palveluita kuin pelkkää netin käyttöä.

DSL-tekniikoita on tosin venytetty aina kymmeniin megoihin asti, mutta niitä ei pystytä tarjoamaan kovinkaan kauas operaatorin boksista, max. pari kilometriä tjsp.

Vierailija

Eiköhän tuo @450 ole ihan asiallinen akuuttiin webbipuutteeseen. Leffoja saa sitten vaikka kaverilta kovalevyllisen. Ja kyllä digiboksikin näyttää leffaa perustarpeeseen kun korttia siihen syöttää.

Vierailija
Lovemachine
Olli V
Leffoja saa sitten vaikka kaverilta kovalevyllisen.
Hyihyihyi, ei saa kopioida luvatta
En kehoita laittomuuksiin, vaan kehoitan lähtemään kaverin luo visiitille viihdettä mukana.

Vierailija
Olli V
Lovemachine
Olli V
Leffoja saa sitten vaikka kaverilta kovalevyllisen.
Hyihyihyi, ei saa kopioida luvatta
En kehoita laittomuuksiin, vaan kehoitan lähtemään kaverin luo visiitille viihdettä mukana.
Joo, näin vain kovalevyllisen leffoja ja heti paloi punaista silmissä Anteeksi, hätäistä suhaustani.

Vierailija
Lovemachine
Joo, näin vain kovalevyllisen leffoja ja heti paloi punaista silmissä Anteeksi, hätäistä suhaustani.
Kyllä muakin kärventää se, että suurin osa tutuista katsoo leffansa yksin omassa luolassaan. On enemmän iloa, jos nauttii leffat hyvässä seurassa hyvin eväin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat