Huonontaako tietokoneen käyttö näköä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Huonontaako tietokoneen käyttö näköä. Joskus sanottiin että huonontaa ja sitten on sanottu että ei huononna.

Kommentit (6)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8906
Liittynyt18.8.2008
tiäremiäs
Huonontaako tietokoneen käyttö näköä. Joskus sanottiin että huonontaa ja sitten on sanottu että ei huononna.

Olen kyllä nähnyt joitain hyvin huonon näköisiä tietokoneen käyttäjiä. Risuparta, näppylät ja silleen. Ilman tarkempaa tutkimusta en voi sanoa onko näön syy tietokone.

Jos kysymys tarkoitti näköä, en tiedä. Mun näkö oli huono jo ennen tietokoneita. Oisko syynä se, että erehdyin katkomaan tv-sarja Peyton Place:n ekan osan melkein kokonaan.

Kuuloa on voinut huonontaa Iltatuulen viesti. Sitä ei voinut olla kuulematta, vaikka yrittikin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ei huononna. Sillä olen kyllä kattonut tietokonekuvaruutuja jo 1 luokasta asti, ja mulla on silti hyvä näkö. Viimeksi näin jokaisen kirjaimen siitä näkötestistä ja sitten väritestistäkin sain kaikki oikein. Sekä pelaan pimeässä ja oon netissäkin yleensä huone pimeässä, joten huone pimeessä pelaaminen ei huononna näköä, eikä myöskään lukeminen. Naurettavia väitteitä. Pimeässä lukeminenhan loogisesti pitäisi parantaa näköä ja todennäköisesti parantaakin, kun pienenä en tunnistanu kaikkia kirjaimia näkötestistä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Koska onanointi tunnetusti huonontaa näköä niin totta kai tietokoneen käyttö myös ja erityisesti. Ja aiheuttaa näppylöitä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Ei huononna.

Huuhaata koko kommentti. Itse en vieläkään näe näyttöpäätteen takaista seinää. Eilen siellä oli hämähäkki.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Jos se aiheuttaa, se ei johdu varsinaisesti tietokoneilusta, vaan siitä että katsoo lähelle ja pitää katseen pitkiä aikoja samalla etäisyydellä.

Ainakin tuon kaiken tiedon loputtoman lähteen, Wikipedian mukaan, asiaa on tutkittu, ja on todettu että toistuva ja pitkäaikainen lähelle katsominen (lukeminen, piirtäminen, tietokonetyö, tms) saattaa kasvattaa likinäköisyyden riskiä, mutta se vaatii myös muita tekijöitä. Esimerkiksi perinnöllisiä sellaisia.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Ei huononna.

Kyseessä on samanlainen urbaani -legenda, kuin se, että vääränlaisia silmälaseja käytettäessä näkö huononisi.

Olen kysynyt näitä molempia siskoltani, hän on optikko.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Uusimmat

Suosituimmat