Jeesus tuo helvetin harmi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miksi taas vietetään tuon kuvitteellisen hahmon synttäreitä? Mitään historiallista evidenssiä ko hahmosta eivät ole argeologit havainneet/löytäneet. Kyseessä on kirkon peruskivijalka ja Vatikaanin suuret toiveet jostain vapahtajasta.

Mielestäni kirkko on suuri hyväksytty, laillinen huijari: pakotetaan jo peruskoulusta asti uskomaan moiseen hölynpölyyn ja maksamaan valtionveroa kirkolle - miksi???. Kirkko ja kristinusko on suuri massamurhaaja, miekalla on vedetty nurin ja ihmisiä on jopa poltettu elävältä , suljettu vankilamaisiin luostareihin ja pakotettu järjettömiin tekoihin..

Miksi näin avaruusajan kynnyksellä vaaditaan tällaisen ultra primitiivisen uskon todistelua vatikaanista? Vatikaani tulee kaatumaan omaan typerään mahdottomuuteensa. Iso joukkio hattupäisiä homoja ja pedoja vaatimassa kuuliaisuutta.. eh.

Asiallaisia kommetteja?

Kommentit (4)

Vierailija

Mä oon agnostikko. Mihinkään jumalaan en osaa uskoa ja paljon on ollut elämässäni harmia yltiökristillisestä ideologiasta jehovantodistajaäidin takia.. tai sitten sen takia että äitini on autistinen?
En mä kuitenkaan jeesusmyyttiä osaa pitää huonona.

Valtaosa ihmisistä tajuaa ettei tarina ehkä ole totta ja valtaosa ihmisistä tajuaa myös sen, että jeesuksen tarinan kautta on ollut yksinkertaista kuvata pohja meidän nykyiselle sivistyksellemme.

Kaikki kansa oli verollepantava. Ei siitä ihan kaikki tykkää mutta melkein kaikki tykkää siitä että verovaroin kustannetaan infra ja ilman henkilökohtaista sosioekonomisesti mainiota asemaa ei tarvitse mennä kadulle kerjäämään, ei päädy kivitettäväksi, jne. Tarinahan kertoo jeesuksen olleen vapahtaja, jonka uhri antoi ihmisten synnit anteeksi. Sitä kautta vanhat asenteet syyllistää ja tuomita yksilöitä heidän pahoista teoistaan on laitettu uusisksi niin että on mahdollistunut tasa-arvoisempi oikeuden jakaminen.

Kaiketi aikoinaan kun on ollut lukutaidottomuutta, kun vain aniharvat sai koulutusta, silloin oli pakko käyttää symbolisia tarinoita apuna siihen että kyettiin luomaan yhtenäinen kulttuuri, tavat ja käytös ja niiden mukaiset säännöt ja lait.

Sosiaalisen kanssakäymisen broblematiikastahan kaikenkaikkiaan on kyse ja laki tavallaan turvaa heikompien oikeuksia, siitäkin huolimatta että öykkärimmät (heikkojahan nekin, surkeimpia) yrittää käyttää lakeja hyväkseen, että voisivat hyväksikäyttää muita.

Ihmiset pohjimmiltaan ei ole kuin ihmisiä.
Yksilöinä ollaan kuka mitenkin vajavaisia.
Yhdessä ihmiset voi olla enemmän oikeassa tai enemmän väärässä.
Mä tykkään jeesusmyytistä.
Sen avulla voidaan sivistystä jalostaa entisestään.

Jos joku pakottaa uskomaan jeesusmyyttiin, siinä pakottaminen on jo ristiriidassa opin kanssa. Ei siihen siis voida pakottaa. Harhaoppiahan se silloin olis jos olis pakko uskoa.

Vierailija

Ketjun aloittajaa suosittelisin tutkimaan joulun suorastaan naurettavaa historiaa enemmän.
Pönnin viesti kirkon osalta herätti ajatuksia. Itse olen vasta eronnut kirkosta, huomattuani etten ole koskaan heidän joukkoonsa kuulunutkaan, paitsi paperilla ja täsmällisen jäsenmaksuni osalta.

Uusimmat

Suosituimmat