Mistä motivaatio e-kirjan lukemiseen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Luetteko e-kirjoja? Jos, niin millä vehkeellä?

Mä en jaksa keskittyä lukemaan ruudulta kirjaa. Miten näitä oppisi lukemaan?

Kommentit (14)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

En lue. On täyttä tuskaa lukea notepadilla tai wordilla jotakin 200 sivusta kirjaa. Surkeita noi e-kirjat. Tietokoneen humina ja näytön taustaväritkin häiritsevät kovasti lukemista.

Toisaalta yksi hyvä tapa lukea semmosta kirjaa, on aina poistaa tekstiä sitä mukaa kun lukee sitä, niin on helppo sitten jatkaa.

Entäs onnistuisikohan jos syöttäisi sen tekstin jollekkin "avatarille" joka puhuisi sen tekstin? Se olisi kätevää kun taustalla se kuuluisi kokoajan typerällä äänellä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Äänikirjat on tosi mukavia. Jos ihan ihmisen lukemia ovat, mukava niitä on kuunnella. Synteettistä ääntä ei jaksa kuunnella.

Mulla näyttövalikoimaa piisaa, mutta millään niistä en löydä miellyttävää asentoa lukemiseen. Jos on kuvia, niin isoin näyttö tietysti on paras.

Vierailija

Tulostin <3

Tosin hyvin tehty PDF-kirja on miellyttävä lukea ihan koneen äärelläkin, tähän mennessä isoin lienee ~400 sivuinen tekele.

Vierailija

Ei tuon Kindlen hinta mikään mahdoton ole. Mutta suora PDF-tuki puuttuu. Muuten vaikuttaa pätevältä ja sopivammalta kuin kilon miniläppäri. Jos oikeasti toimii PDF-konvertointi luettavaan muotoon, tuohon on pätevä peli. Suurin ongelma mulla on miniläppärin kanssa ollut liian isot PDF-sivut. Pitää skrollailla ympäriinsä.

Voisi tollaista pohtia, vaikka pitääkin ameriikan kaverin kautta järjestää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Olli V

Mistä niitä ees saa? Olisin kiinnostunut kun aina ei oo kirjasto auki. Sais olla 24/7 niinku joku ABC! Lisää verovaroja kirjastoille!!! Tai kertokaa mistä saa e-kirjoja

Hämmentää.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ruudulta lukeminen on ihan suolistosta. Jos töissä pitää lukea jotain pitempää dokumenttia niin aina printtaan paperille. Mun pöydälläni on eniten paperia. Niistä voi sitten vielä askarrella kaikkea ja käyttää piirustuspaperina.

Vierailija

On tullut luettua monen monta kirjaa näytöltä, mm. tenttejä varten. Ei toki ole yhtä rentoa kuin tavallisen kirjan lukeminen, mutta siinäkin on puolensa. Esim. pitkien tekstipätkien suora kopiointi. Myös monituhatsivuiset jättihakuteokset (joita ei ole tarkoituskaan lukea kokonaan) kuuluvat ehdottomasti sähköiseen muotoon.

Saako muuten millään PDA:lla pdf:iä auki? Jos saa, niin menee ostoslistalle.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8910
Liittynyt18.8.2008
Vatkain
Olli V

Mistä niitä ees saa? Olisin kiinnostunut kun aina ei oo kirjasto auki. Sais olla 24/7 niinku joku ABC! Lisää verovaroja kirjastoille!!! Tai kertokaa mistä saa e-kirjoja

Kokeile osoitteesta "http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page". Eivät maksa mitään.

Siellä niitä on vähän helkutisti. Tosin ovat vähän iäkkäitä ja toimitettu muodossa, jota - siedettävyyden lisäämiseksi - joutuu hiukan muokkaamaan.

Siellä on jopa suomenkielistä vanhempaa kirjallisuutta.

Eipä silti. Vaikka ovatkin ilmaisia, ei tuosta ruudulta lukemisesta tule oikein mitään.

Vierailija

Gutenbergista saa näppärästi .txt -tiedostoina vaikka Aleksis Kiveä. Sillä voi kokeilla, kiinnostaako E-kirjan luku. Voi säätää fonttia ja kaikkea mitä tekstille ylipäätään voi tehdä. Suurin kauppa E-kirjoille on vissiin Amazon.

Mulla on työpaikan tunnus amerikkalaiseen palveluun, jossa saadaan lukea alan kirjallisuutta. Ei tarvi enää hankkia ympäriinsä kasaantuvia tiiliskiviä, vaan kaikilla on aina uusin painos ruudulla saatavilla.

E-versio löytyy harvasta kirjasta. Mutta syyn arvaa. Yksi ostaa kirjan ja loput kopioi. Jossain tiedostoissa on DRM-tekniikkaa vastaavaa häiriötekijää...

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Motivaatiota e-kirjan lukemiseen saadaan aivan samalla tavalla kuin tavallisen kirjan lukemiseen, eli pitää olla vain mielenkiintoinen kirja. Mää luen nytten yhtä mielenkiintosta kirjaa netissä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat