Syitä miesvihamielisyyteen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuntuu, että tiedefoorumilla ja Suomessa yleensäkin vihataan miehiä. Mistä tämä voisi johtua?

Sivut

Kommentit (182)

Vierailija
Joker
Tuntuu, että tiedefoorumilla ja Suomessa yleensäkin vihataan miehiä. Mistä tämä voisi johtua?

Feminismi on todellakin mennyt välillä äärimmäisyyteen, mikä johtaa miesvihaan.

Vierailija
Joker

Tunteesta varmaan

Vierailija

Vuosituhantisen matriarkaaisen perinteen takia nainen luulee itsellään olevan ehdottoman oikeuden olla miestä ylempi olento. Hyvä mies on ollut sellainen, joka käy töissä ja tienaa hyvin. On kuitenkin ollut sopimatonta, jos mies on vaimoaan älykkäämpi, sillä se kyseenalaistaisi vaimon paikan perheen päänä.

Tästä syystä koulutettuja miehiä usein vieroksutaan. Moni nainen ei vapaaehtoisesti tapaile esimerkiksi tilastotieteilijää tai hiukkasfyysikkoa. Tiedepiireissä (kuten tällä foorumilla) tämä näkyy usein siten, että tiedenaiset sulkevat miespuoliset tiedenaiset yhteisön ulkopuolelle.

Vierailija
Joker

Syitä lienee moniakin mutta huomionarvoista on se että viha on miesten keskinäistä. Ainakin täällä kun ei naisia juurikaan edes ole.

Ja pelkkää trollaustahan tämä aloitus on. Vastaveto sille kun minä mummon kanssa päätin yrittää pohdinnot miks täällä ei ole naisia ja miks täältä naiset lähtee pois.
Oletettavasti tästä ketjusta tullenee oivallinen esimerkkien vyöry..
Kiitos jo etukäteen.
Mun ei tarvii erikseen nipsiä ja etsiä.
Vauvat tuo itte kakkavaipat äiskälle. Niin sitä pitää. Hyvä pojat.

Vierailija

Voisin kyllä väittää, että näillä sivuilla pyörii ainakin yksi vakiutunut miesvihaaja joka pyrkii varmasti keksimään pahaa sanottavaa. Ei voi olla varma itkeäkö vai nauraa kun samassa viestissä tukeudutaan sheriffin kanssa tehtyyn sopimukseen ja sitten koetetaan solvata miehiä, vaikkei sen enempää asiaa olisikaan.

Toivottavasti Pönni ei tule nyt kateelliseksi kun hänen vaippansa ei saakaan yksinomaan kaikkea huomiota :\

Tytöt on tyttöjä ja pojat on poikia, jokaisella on oma mielipiteensä ja oikeus siihen. Ai niin, mutta sehän on telaketjufeminismin idea että yritetään hakata se homma päähän huutamalla ja valittamalla kun joku onkin sitä mieltä, että miehet kykenee suurempiin saavutuksiin joillain tasolla.

Henkilökohtaisestihan luulen, että Pönni haluaisi vain olla mies ja hehkuttaa siten patoutuneisuuttaan. Motiiveja tuolle älinälle mielisi kyllä kuulla. Kaipa jotkut ajattelevat että asiat muuttuvat riitaa haastamalla.

Vierailija
Pönni
Syitä lienee moniakin mutta huomionarvoista on se että viha on miesten keskinäistä. Ainakin täällä kun ei naisia juurikaan edes ole.

Suomessa on monia miesvihamielisiä feministisiä rakenteita ja osa heijastuu tälle foorumillekin (luonnollisesti).

Muutamia mainitakseni:

- Naisten väkivallasta miestä ja lapsia kohtaan ei puhuta
- Miehen on vaikea saada lapsen huoltajuutta
- Media on lähtökohtaisesti miesvihamielinen
- Miehet syrjäytyvät useammin kuin naiset
- Naisten elinikä on keskimäärin pitempi

Ja pelkkää trollaustahan tämä aloitus on. Vastaveto sille kun minä mummon kanssa päätin yrittää pohdinnot miks täällä ei ole naisia ja miks täältä naiset lähtee pois.
Kiitos jo etukäteen.
Mun ei tarvii erikseen nipsiä ja etsiä.

Miesten oikeuksista puhuminen on trollausta. Niin sitä Laasasellekkin sanottiin. Sitten oli Moilasen kampanja "tulta munille". Haluaako myös Pönni lyödä miehiä munille kuvainnollisesti/konkreettisesti?

Vauvat tuo itte kakkavaipat äiskälle. Niin sitä pitää. Hyvä pojat.

Tuo on niin tyypillinen feministinen diskurssi. Yrität olla toisen keskustelijan yläpuolella vertaamalla itseäsi äitiin. Miehen oikeuksia ja mieheyttä pidät paskana. Näin sitä pitää!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
ville-v
Vuosituhantisen matriarkaaisen perinteen takia nainen luulee itsellään olevan ehdottoman oikeuden olla miestä ylempi olento. Hyvä mies on ollut sellainen, joka käy töissä ja tienaa hyvin. On kuitenkin ollut sopimatonta, jos mies on vaimoaan älykkäämpi, sillä se kyseenalaistaisi vaimon paikan perheen päänä.

Tästä syystä koulutettuja miehiä usein vieroksutaan. Moni nainen ei vapaaehtoisesti tapaile esimerkiksi tilastotieteilijää tai hiukkasfyysikkoa. Tiedepiireissä (kuten tällä foorumilla) tämä näkyy usein siten, että tiedenaiset sulkevat miespuoliset tiedenaiset yhteisön ulkopuolelle.

Vuosituhantisen patriarkaaisen perinteen takia mies luulee itsellään olevan ehdottoman oikeuden olla naista ylempi olento. Hyvä nainen on ollut sellainen, joka odottaa kotona ja hoitaa kodin. On kuitenkin ollut sopimatonta, jos nainen on miestään älykkäämpi, sillä se kyseenalaistaisi miehen paikan perheen päänä.

Tästä syystä koulutettuja naisia usein vieroksutaan. Moni mies ei vapaaehtoisesti tapaile esimerkiksi tilastotieteilijää tai hiukkasfyysikkoa. Tiedepiireissä (kuten tällä foorumilla) tämä näkyy usein siten, että tiedemiehet sulkevat naispuoliset tiedenaiset yhteisön ulkopuolelle.

Kattokaa!!! Meikä mursi koodin \o/

Mulla nousee miesviha silloin kun huomaan jonkun miehen väheksyvän ja mitätöivän minua sukupuoleni vuoksi tai silloin kun miehet eivät pysty pitämään tunteitaan erossa asiallisesta keskustelusta vaan pitää alkaa "rääkymään" ja "polkemaan jalkaa" ja kiukuttelemaan. Silloin minua alkaa naurattamaan. Tällä palstalla olen hämmästynyt miesten tunnepitoista otetta kirjoituksiinsa, mutta ehkä se johtuu siitä että miehillä on yleensä suurempi pätemisen tarve jolloin eriävän mielipiteen esittäminen heidän teksteistään koetaan henkilökohtaisena loukkauksena.

Hämmentää.

Vierailija

Pönni kirjoitti:

Vastaveto sille kun minä mummon kanssa päätin yrittää pohdinnot miks täällä ei ole naisia ja miks täältä naiset lähtee pois.

Ettei vain muistisi tee tepposia. Pohdintosi koskivat lähinnä palstan oletettua naisvihamielisyyttä, joka vallitsevan evidenssin nojalla osoittautui vain subjektiiviseksi virhetulkinnaksesi.

Joker kirjoitti:

Tuntuu, että tiedefoorumilla ja Suomessa yleensäkin vihataan miehiä.

Palstan miesviha näyttäytyy esimerkiksi naismoderaattorien suorittamana miespuolisten postaamien viestien sensuroimisena. Tästä mainittakoon nimimerkki Henryn postaama määritelmä "naisvihamielisyydelle", vaikka määrittely oli hyvin keskeistä kyseiselle keskustelulle - jostakin kumman syystä keskustelun aloittajalta jäi tämä määrittely tekemättä.

Vierailija
Vatkain
Vuosituhantisen patriarkaaisen perinteen takia mies luulee itsellään olevan ehdottoman oikeuden olla naista ylempi olento. Hyvä nainen on ollut sellainen, joka odottaa kotona ja hoitaa kodin. On kuitenkin ollut sopimatonta, jos nainen on miestään älykkäämpi, sillä se kyseenalaistaisi miehen paikan perheen päänä.

Yleensä tasa-arvoinen "kiltti mies" jää ilman naista. Nainen etsii seksikumppanikseen vähemmän tasa-arvoisen miehen, mutta hankkii elättäjäksi kiltimmän. Näin miehen "sikageenit" leviävät. Perinne jatkuu.

Tästä syystä koulutettuja naisia usein vieroksutaan. Moni mies ei vapaaehtoisesti tapaile esimerkiksi tilastotieteilijää tai hiukkasfyysikkoa. Tiedepiireissä (kuten tällä foorumilla) tämä näkyy usein siten, että tiedemiehet sulkevat naispuoliset tiedenaiset yhteisön ulkopuolelle.

Shakkikerholaisilla on yleensä vähemmän tyttöystäviä kuin
Helvetin Enkeleillä.

Mulla nousee miesviha silloin kun huomaan jonkun miehen väheksyvän ja mitätöivän minua sukupuoleni vuoksi tai silloin kun miehet eivät pysty pitämään tunteitaan erossa asiallisesta keskustelusta vaan pitää alkaa "rääkymään" ja "polkemaan jalkaa" ja kiukuttelemaan. Silloin minua alkaa naurattamaan. Tällä palstalla olen hämmästynyt miesten tunnepitoista otetta kirjoituksiinsa, mutta ehkä se johtuu siitä että miehillä on yleensä suurempi pätemisen tarve jolloin eriävän mielipiteen esittäminen heidän teksteistään koetaan henkilökohtaisena loukkauksena.

Sanot ensin miesvihan nousevan itsellesi pintaan ja sitten valitat kun miehet käyvät tunteikkaiksi? No onpas tosiaan.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Pönni

Ei ole. Sun mielestä kaikki missä pohditaan syitä miesten syrjintään tai alistukseen on trollausta koska sää nautit miesten alistamisesta.

Aijaa, mää en oo naisten nähnykkään lähtevän täältä pois. Oisko sulle antaa esimerkkejä että ketkä naiset olisi lähtenyt täältä juuri siitä naisvihamielisyyden takia?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Aijaa, mää en oo naisten nähnykkään lähtevän täältä pois. Oisko sulle antaa esimerkkejä että ketkä naiset olisi lähtenyt täältä juuri siitä naisvihamielisyyden takia?

Ayla.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Joker

Ayla.

Ayla lähti sen takia kun mummosta tuli moderaattori. Se ei pidä mummosta, nii se pillastu ja lähti. Ei se naisvihamielisyyden takia lähteny.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

TERÄS NALLEPUH kirjoitti:

Oisko sulle antaa esimerkkejä että ketkä naiset olisi lähtenyt täältä juuri siitä naisvihamielisyyden takia?

Jos naisvihamielisyys käsitetään naisten harjoittamaksi vihamielisyydeksi, niin lähihistoriastahan löytyy yksi surullinen esimerkki - Jokerkin taisi mainita jotakin asiasta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Joker

Sanot ensin miesvihan nousevan itsellesi pintaan ja sitten valitat kun miehet käyvät tunteikkaiksi? No onpas tosiaan.

Mä yritän olla näyttämättä sitä miesvihaani. Tai ehkä se ei ole vihaa vaan voimakasta turhautumista. Samaa olen kyllä tuntenut paria naiskirjoittajaakin kohtaan. Kirjoittaessani koetan olla neutraali ja pitäytyä asiatekstissä. En harrasta hyökkäämistä ensimmäisenä, mutta alan pikku hiljaa oppia puolustamaan itseäni ja oikeuksiani naisena, ihmisenä ja nettikirjoittajana.

Onhan sitä joitain naisia jotka ei miehistä tykkää tai näkevät helpostikin heidät huonot puolensa. Se on minusta ihan ymmärrettävää, naisille on tullut paljon paskaa niskaan miesten taholta. Joku tuossa kyseli, että miksi naisten miesten kohdistamasta väkivallasta ei puhuta. Ehkä se johtuu siitä, että miehet eivät halua aiheesta puhua koska he kokevat nolona myöntää heikkouksiaan noin ylipäätäänkin. Itse olen valmis keskustelemaan vaikkapa siitä aiheesta. Toisaalta epäilen että siellä on taustalla ne samat syyt kuin pahoinpitelevien miestenkin, niin tehdään koska voidaan ja on jotenkin jääty kehityksessä sellaiselle tasolle jossa katsotaan fyysisen vallan avulla hyväksytyksi alistaa toista. Keskustelutaitoja ei ole, koska ne eivät ole kehittyneet.

Luulisin, että näitä yhteentörmäyksiä miesten ja naisten välillä tapahtuu siksi niin paljon nykyään, että naiset ovat alkaneet vaatia oikeuksiaan. On menossa se vaihe, jolloin jokainen "etu" pitää saavuttaa, eikä kumpikaan osapuoli ole vielä huomannut että se toisen saama "etuus" ei ole toiselta sukupuolelta tai hänen oikeuksistaan pois. Itse en ainakaan keksi mitään sellaista jossa naisen etu olisi mieheltä pois ja päinvastoin. Ne harvat instituutiot, joissa naista vielä "suositaan" ovat harvenemassa (lasten huoltajuuskiistat) kiitos niiden aktiivisten pioneeri-isien, jotka tekevät asian eteen töitä. Tässäkin mennään toivottavasti siihen suuntaan, että lapsen etu todellakin olisis se määräävä tekijä ja isät saisivat paremmat oikeudet lapsiinsa. Mutta kai miesten on se etu ja oikeus itselleen taisteltava niin kuin ne lukuisat pioneerinaiset ovat aikoinaan naisten edut itselleen taistelleet (työ, koulutus, kansalaisoikeudet, jne.) Nyt on ehkä pikku hiljaa miesten aika kokea vastaava murros ja löydettävä oma paikkansa uudelleen vapautuneiden ja tasa-arvoisten naisten joukossa.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Joker

Shakkikerholaisilla on yleensä vähemmän tyttöystäviä kuin
Helvetin Enkeleillä.

So? Mites tää liittyy asiaan? Se/ne saa naisia/miehiä kellä on parhaat sosiaaliset taidot. Sehän on oikeen tieteessäkin todistettu. Vissiin niillä Saatanan Perkeleillä on sitte paremmat sos. taidot (pokauskyky) kuin shakkikerholaisilla jos näin todellakin on. En tosin ole niin varma tästä... Onkos sulla mitään lähteitä tai muuta taustamatskuu aiheesta?

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat