Madot ja immuniteetti

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, mietin sitä, kun esimerkiksi joissakin afrikanmaissa on niitä isoja matoja mitkä kasvaa metrien pitusiksi ja elelee ihmisessä, niin miksei ihmisen immuniteettijärjestelmä tuhoa sitä matoa? Tuhoaahan se immuniteetti monesti jonkun muun ihmisen antaman siirtoelimen, niin luulisi ny että jonkun madon tuhoaminen olisi helpompaa, kun se on kuitenkin paljon erilaisempi geeneiltään sun muuten mitä siirtoelin.

Täälläkin esimerkkinä lapamadot, että miksei immuniteetti niitä tuhoo? Entä jos tuhoo, nii voiko ihmiselle tulla immuniteettiä matoja vastaan?

Vai voiko immuniteetti järjestelmä tuhota vain bakteerinkokoluokkaa olevia eliöitä?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (7)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
DerMack
nuo madothan elelee jossain suolistossa, vai? ei kai immuunijärjestelmä sinne yllä...

Joo, lapamato taitaa ollakkin suolisto mato. Entäs se aivomato? Se elelee muuallakin. Entäs se afrikan se iso mato? Mun mielestä se eli kyllä muualla kuin suolistossa, kun kerta se lähtee tuskallisesti ihon läpi, kun se kasvaa tarpeeksi isoksi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
mensaani
TERÄS NALLEPUH
metrien pitusiksi ja elelee ihmisessä, niin miksei ihmisen immuniteettijärjestelmä tuhoa sitä matoa? Tuhoaahan se immuniteetti monesti jonkun

Sori, että tää linkki tuli nyt tähän kohtaan, mutta ei oo pakko katsoa:

http://urbanlegends.about.com/library/b ... larvae.htm

Emmää uskalla kattoa. Kummiski jotai ällökuvia madoista. Ainakin nimestä päätellen rinnat liittyy siihen.

Perskuleen tyhmät viherhippiäiset tuhoaa taas suomen. Ne syö raakaa kalaa ja sushia, nii lapamadot taas alkaa yleistymään suomessa..

Vierailija

Metrien mittaisen madon uskoisi tuhoutuvan pian, mutta ne ovat keksineet jonkin keinon huijata immuunijärjestelmää. Se on ainoa mahdollinen selitys niiden selviytymiselle.

Vierailija
mensaani
TERÄS NALLEPUH
metrien pitusiksi ja elelee ihmisessä, niin miksei ihmisen immuniteettijärjestelmä tuhoa sitä matoa? Tuhoaahan se immuniteetti monesti jonkun

Sori, että tää linkki tuli nyt tähän kohtaan, mutta ei oo pakko katsoa:

http://urbanlegends.about.com/library/b ... larvae.htm

Enpä usko todeksi. Ainakin ensimmmäinen kuva on muokattu. Ne "madot" ovat oikeasti lootus kukan siemeniä.

Uusimmat

Suosituimmat