Onko Sexi aina parempaa kuin runkkaaminen?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Yhdyntöjen määrä viikossa vaihtelee 4-5:en välillä riippuen kummalta sukupuolelta kysytään.*

Nyt esiteltävässä tutkimuksessa haastateltiin 34:ää erittäin kokenutta seksuaalilääketieteen tai seksologian asiantuntijaa Yhdysvalloissa ja Kanadassa. He olivat toimineet alalla keskimäärin 25 vuotta ja heidän käsityksensä perustuvat yhteensä useisiin tuhansiin potilaskontakteihin monen vuosikymmenen ajalta.

Asiantuntijoita pyydettiin antamaa kokemukseen perustuva ammattimainen minuuttimääräinen arvio siitä mikä on, liian lyhyt, riittävä, toivottava ja liian pitkä yhdyntä (eli aika sisäänmenosta siemensyöksyyn).

Tulokset olivat seuraavat minuutteina (mediaani ja ns .interkvartiilivälit 25th ja 75th)

mediaani vaihteluväli
1.liian lyhyt 1 1-2
2.riittävä 5 3-7
3.toivottava 8 7-13
4.liian pitkä 20 10-30**

Minua kiinnostaisi tietää kummasta saa varmemmin paremman orgasmin, runkkaamalla tahi yhtymällä?

*http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Kotimaa/seksi%C3%A4_noin_k...
**http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/index.php?option=com_content&view...

-

Kommentit (5)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Runkkaamalla saa paremman orgasmin ja varmemmin, mutta muuten yhdyntä on mukavempaa kuin runkkaaminen. Sitten ihmettelen myös tätä ihmisten omituista pakkomiellettä orgasmia kohtaan. Mikä siinä orgasmissa on niiiiin hienoa, siis onhan se hieno hetki, mutta se on niin lyhyt ja siihen koko homma päättyy. Sitten harmittaa. Minä nautin enemmän siitä itse seksistä, kuin orgasmista. Orgasmi ei merkitse minulle mitään, oikeastaan vain harvinaisen ärsyttävä juttu.

くそっ!

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Ronron
Mikä siinä orgasmissa on niiiiin hienoa, siis onhan se hieno hetki, mutta se on niin lyhyt ja siihen koko homma päättyy. Sitten harmittaa. Minä nautin enemmän siitä itse seksistä, kuin orgasmista. Orgasmi ei merkitse minulle mitään, oikeastaan vain harvinaisen ärsyttävä juttu.

Kuka sanoo, että koko homman pitäisi päättyä orgasmiin? Vähän kuin inhoaisit askelta siksi, että se loputtuaan päättää matkanteon.

Orgasmi (eritoten miehen) on kuitenkin käytännössä elämän edellytys. Vaikka nykyään onkin kaikenlaisia lääketieteellisiä hätäapumenetelmiä, niin eiköhän meistäkin jokainen silti liene yksittäisen orgasmin jälkikaikuja.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Itsetyydytyksellä toki saa aika varmasti tyydytyksen silloin kun itse haluaa. Eikä siihen tule ryhdyttyä jos ei ole voimakas halu tyydyttyä. Yhdynnässä on aina (vähintään) kaksi osapuolta ja kaiken todennäköisyyden valossa aina ei onnistu molemmilta. Lisäksi kun puhutaan kahden kaupasta, niin ilmassa voi olla kompromissinkin hajua, jolloin itsekkään oman tyydytyksen maksimoinnin sijaan pyrkiikin miellyttämään toista osapuolta. Tästä loogisesti seuraa että varmempi tyydytys syntyy itsetyydytyksestä, jos pelkkää (miehellä ejakulaatio) laukeamista ajatellaan.

Henkinen tyydyttyminen voikin sitten olla jo ihan eri asia. Puolison tyydyttäminen, nautinnon toiselle antaminen, on paljon isompi juttu kuin simppeli sperman ruikkaiseminen, johon nyt yleensä pystyy mennen tullen, monesti turhankin helposti.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

En oo koskaan saanut orkkua yhdynnässä mutta en silti sano suoralta käeltä että itsetyydytys olis parempi seksin muoto. Mä tartten ainakin kumpaakin eikä niitä mun mielestä voi verrata keskenään.

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat