Uusi läppärini..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Välillä kevyempää puhetta.
Sain jälkikasvultani käytetyn, mulle uuden läppärin. Ennen mulla oli iso monitori, näppis, hiirulainen, se keskusyksikköpömpeli ja lisäksi aikoinaan saamani scanneri ja tulostin, joka oli aika kookas, sellainen toimistomalli. Nyt on niitenkin tilalla uutta ja ihan upo-uutta. Canonin kopio, tulostin ja scanneri yhdistelmä.

Mun piti ensin muka odotella erään miestutun apua joskus joulun jälkeen mutta niin alkoi kynnet syyhytä näihin vrkkihin, että aloin itte räpeltää täällä ja nyt nää siis toimii. Kaameesti en ees riehunut täällä viritellessäni. Oli siis aika helppoa. Värkkien yhdistysjohtoa ostaessani valitin ettei modeemin johto sovi ja sain tiedon ettei siinä voi olla kuin kaks vaihtoehtoa ja molemmat käy kun molemmille on oma reikä. Kiiruhdin sitten kotiin kokeilemaan ja niinhän se töpseli solahti ja naksahti pistokkeeseen somasti ja kone kertoi että yhteys löytynyt.

Ommaar tää nyt ollut kivaa ja tämä mun harrastusnurkkauskin siistiytyi huimasti. Tilaa on nyt kivasti.
Oon aatellut hommailla mokkulan? Se vapauttas enempi. Asia on harkinnassa. Jälkikasvulla on mokkula ja muillakin tutuilla niitä on ja ihan ok. ne pelittää tällaisessa harrastelunetinkäytössä.

Se mikä välillä tässä nyppii on laitteen herkkyys. Meinaan hommata adapterin, jolla saan käyttöön vanhan hiiren ja näppiksen. Tässä kun on toi hipasuhommeli niin se on ihan älyttömän herkkä .. tai stten mulla on vikaavikaa motoriikassa? Sen mä tiän että mulla ei synkkaa molemmat kädet yhtaikaa. En oo oppinut kitaraakaan soittamaan kun oon niin tumpelo. Silti, vaikka ompelijana olenkin näppärä. Konekirjoituskaan ei luonnu.
Välillä kun koitan skrollailla, kun lähestyn scrollia.. "hiivin", vaanin sitä kuin saalista, käykin niin että avautuu joku ärsyttävä mainos, tjms. toiminto käynnistyy, mitä en tasan oo tarkoittanut.

Ja välillä näkymä lähtee "pyörimään kuin hullun m****u mielettömän p*********ssä. Ja minä täällä viuhdon että ei ei ei..

Kivaa tää kuitenkin on ja totuttelun kautta kait tätäkin oppii käyttämään.. Oon mä välillä tuttujen luona läppäreitten kanssa värkkäillyt. Ei tää ihan neitseellistä oo..

Tällaista nykyisin, .. jokusia vuosia sitten olin vannoutunut tietokoneiden vihaaja.. hah.

Kys.. En ole onnistunut saamaan näyttöön lisäkirkautta. Tässä acer:ssa on oikeanpuoleisessa nuolinäppäimessä "aurinko"kuva ja F6:ssa on kans, mutta en oo saanut niistä mitään irti. Hiukan hämärä näkymä on nyt. Rillejäkin joudun nt käyttämään, joita en tarvinnut ison moniorin kanssa. Kirjainresoluutiota oon lisäänyt mutta valoisuus parantais näkyvyyttä..

Uudet suosikitkin pitäis kaivella ja rustata.. en oo vielä viittinyt.
Muistitikku mulla on mutta en mä sitä saanut pelittämään vanhassa masinassa. Kameran ohjelmaa en oo saanut ladattua, mutta sekin aikanaan kun saan sen apuihmisen tänne. Hänellä on kaikenlaisia apuohjelmiakin sit..

Kommentit (14)

Vierailija
Rasputin
Paina sitä Fn sinistä näppäintä siinä alavasemmalla samaan aikaan ni kirkastuu.

Oi Kiitos!

Sua kuuluu vissiin pussata? *smac*

Kylläpäs kirkastui.. Jee!

Vierailija
Olli V
Suosittelen tuttavallisen hiiren käyttöä. Siihen hinkkauslaattaan palaa päreet nopeasti.

Esitän vastalauseen. Siihen hinkkauslaattaan kun tottuu, niin hyvin se toimii. Ennen oli ranne ja kyynärvarsi kipeänä, nyt enää etusormi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Olen
Olli V
Suosittelen tuttavallisen hiiren käyttöä. Siihen hinkkauslaattaan palaa päreet nopeasti.

Esitän vastalauseen. Siihen hinkkauslaattaan kun tottuu, niin hyvin se toimii. Ennen oli ranne ja kyynärvarsi kipeänä, nyt enää etusormi.

Mää en osaa käyttää sitä hinkkauslaattaa. Hitto ku aina mää painan tai se tekee muuta mitä mää haluaisisin. Hiiri tekee aina mitä käskee ja tarkasti.

Ei mulla käsi mee koskaan kipeeksi vaikka käyttäisinkin hiirät aamusta iltaan.

Mää en ees osaa avata läppäreitä. Ne hajoo kun yrittää avata.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Olen
Esitän vastalauseen.
Riippuu toki hiirestä. Museohiiri saattaa tuntua kurjalta mutta moderni hiiri lisää surffausnautintoa kummasti. Logitech tuottaa hiiriherkkuja, kuten tämä mainio MX Revolution. Pirun tarkka ja ylelliset kaksi skrollia. Selainen eteen- ja taaksepainikkeet..

Vierailija
Olli V

Haasteellista..
Voihan sitä vaihdella.. Kattelin ton modernin hintaa, liekö ollut se 99.99 USD ... ziisus. Pitäis kait ruveta popsiin kakkaa että rikastuis??? (sisäpiiri..hm.. "vitsi"..)

Hyvää vaihteluahan tää hinkuttamishommeli. Kyllä mulla, välillä kun roikun koneella paljon niin kramppaa hiirellä käsi. Tässä on paljon monipuolisemmat liikkeet. Exäni joka on IT ohjelmoitsija, kattelin miten häneltä sujui kuin leikiten vaan "hiplaaminen".. tottumusta, toisin muutakin, taitavan taipumuksetkin.. jne..

Vaihtelu virkistää sano kissa kun mummolla pöytää pyyhki..

Vierailija
Olen
Olli V

Heh.. joka hommasta löytyy heti eri koulukuntia kun ihmiset on motoorisestikin jo niin eriperustaisia ja kykyisiä..
Mutta niinhän se on että vaan makuasioista voi kiistellä kun totuudesta ei voi.

Vierailija
Pönni
Kattelin ton modernin hintaa, liekö ollut se 99.99 USD ... ziisus. Pitäis kait ruveta popsiin kakkaa että rikastuis??? (sisäpiiri..hm.. "vitsi"..)
Suomalaisista verkkokaupoista hinnat postikuluineen alkaen 75e. Tuntuu se tyyriiltä, mutta onhan hiiri kätösessä puol päivää..

Jos yksi skrolli riittää, päteviä on Logitechin parinkympin MX™400 Performance Laser Mouse ja vaikka neljänkympin MX™620 Cordless Laser Mouse

Vierailija
Olli V
Pönni
Kattelin ton modernin hintaa, liekö ollut se 99.99 USD ... ziisus. Pitäis kait ruveta popsiin kakkaa että rikastuis??? (sisäpiiri..hm.. "vitsi"..)
Suomalaisista verkkokaupoista hinnat postikuluineen alkaen 75e. Tuntuu se tyyriiltä, mutta onhan hiiri kätösessä puol päivää..

Jos yksi skrolli riittää, päteviä on Logitechin parinkympin MX™400 Performance Laser Mouse ja vaikka neljänkympin MX™620 Cordless Laser Mouse

Kiitos tiedoista..

.. Ja ihan tähän uuteen ja tuohon hiplaimeen.. kun vien kursorin skrollile niin sinne tuleekin poikittaisnuoli, joka alkaa vetää sivua .. *argh*.. Mutta jospa se siitä

Vierailija
Pönni
Olen
Olli V

Heh.. joka hommasta löytyy heti eri koulukuntia kun ihmiset on motoorisestikin jo niin eriperustaisia ja kykyisiä..
Mutta niinhän se on että vaan makuasioista voi kiistellä kun totuudesta ei voi.

Kyllä naisihminen siihen hinkkauslaattaan nopeesti oppii.
Sitä ei hinkata etusormella vaan keskisormella, etusormi on nääs samaan aikaan siinä oikeenpuolimmaisella pimpsuttimella valmiina painelemaan. Näin ei tarvii kahta kättä käyttää. Vasemmalla voi räplätä silloin jotakin muuta...

dot4
Seuraa 
Viestejä410
Liittynyt11.5.2007

Läppärit ovat jääneet minulle melko tuntemattomiksi. Pitäisi kyllä ostaa semmoinen joskus tulevaisuudessa kakkoshyrräksi, niin voisi viikonloppuisinkin olla mesessä porukoiden luona. Mutta hyvä Pönni, hyvää läppää heitit läppäristäsi, kevyempää tekstiä vaihteeksi.

huuto.netistä niitä läppäreitäkin varmaan saisi huudettua suht edullisesti.

Vierailija
dot4
huuto.netistä niitä läppäreitäkin varmaan saisi huudettua suht edullisesti.

Oukkei.. Mä oon aika varauksellinen huutonetin suhteen.. ja pihkura.. sen kerran kun sinne yritin rekkautua, oli yks Helkaman mummofillari just siinä menossa halvalla jollekulle ja aika umpeutumassa niillä sewkunneilla.. nooh.. minä nimmaria ja salasanaa rustaamassa ja jumaliste! kaikki varattuja.. yritin ja yritin vaikka mitä ja se fillari EHTI MENNÄ! Mä löin pillit pussiin. Enkä oo vieläkään inessä.
Kun mun kamu sitten sieltä oli ostanut 5lla muuviboksin mun koneeseen, oli mennyt sporalla johonkin ja takasin hesassa, sitten tuli Hesasta tänne Tampereelle ja se saamerin boxi olikin sökö.

Miten joku ylipäätään on jotain vitosta vailla? Viittii myydä jotain rikkinäistä?.. Nooh.. jokuhan mun edellisestä asunnosta oli tyhjentänyt vinttivarastoni ja kaikki oli kelvannut, pölynimuri josta puuttui toinen pyörä, kaks telkkaria, oinen ihan pimeenä, toisessa kuvaputki sökö.. kaikenlaista.. ihan hyvääkin tavaraa siellä oli ja minä jouduin sosiaalipommiriepuriepunen ostamaan uutta tilalle kun säilytin asunnon yläpuolisessa varastossani tarvekalujani kun asunto oli niin pieni.

Että jos ootte ostanut huutonetistä risoja jotain ne voi olla mun vintiltä! =D Tiedänhän mä mihin niitä rahoja on tarvittu enkä mä mikään tuomari oo, enkä kadehdi moista rahapulaa enkä veetuile ees kun en oo pöhkö enkä ilkee. Akuuttiin tarpeeseen meni kait... nopeesti ja ongelmat senkun isonee joillakuilla.

Netistä en kyllä oikein tykkää vierailta ihmisiltä ostaa mitään. Vaikka mä oonkin "iljettävävasuripunavihkreekommarihoratsu" (<--- en onneks ittelleni) , niin kyllä mä toisaalta oon niin oikeistolainen ja konservatiivinenkin omia arvojani kohtaan että pitäis kyllä jotenkin tuntea kauppiaat, tietää tuotteiden eettiset puolet..

Ja nyt tää taas lirvahti tosikon puheeks.. ääääh mua..

Heittäkää vaan läppääläppäreistä, mä meen muualle hurs-kasteleen..

nimim. Neiti Slibowitsh

Uusimmat

Suosituimmat