Takaisin hieroglyffeihin?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Siis ollanko me menossa takas hieroglyfeihin?
On hymiöt, numerot, kirjaimet jne. jotka tarkottaa sanoja.
Vaikkapa näin...4U2

Kehittyykö kieli vai onko se surkastumassa?

Sivut

Kommentit (21)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä luulen että ollaan menossa. Varsinkin ammattisanasto on joka alalla täynnä erikoislyhenteitä ja puhekieli vilisee niitä jo. Ei siitä ole pitkä matka kirjoitusmerkkeihin... Johan meillä on = joka luetaan "on yhtä kuin." Ja ne monet muut, Lol.

Hämmentää.

Vierailija

Suunta on vahvasti merkityksellisiin symboleihin päin. Renessanssia siis. Teinixi kuten tuo 4U2 on taas laiskuutta. Keltanaamat sen sijaan on oiva suunta universaaliin kommunikointiin .

Vatkain, merkki = symboloi sijoitusta ja == yhtäsuuruutta.

Vierailija
Vatkain
Mä luulen että ollaan menossa. Varsinkin ammattisanasto on joka alalla täynnä erikoislyhenteitä ja puhekieli vilisee niitä jo. Ei siitä ole pitkä matka kirjoitusmerkkeihin... Johan meillä on = joka luetaan "on yhtä kuin." Ja ne monet muut, Lol.

Niin kai. Ajatelkaas nyt vaikka jotain kiinankielen kirjoitustapaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Olli V

Jaa että koulussa kun opetetaan matikkaa niin se ei ookkaan sitte yhtä suuri? Vaan pitäs panna kaks? Alas on menny peruskoulu Suomenmaassa...

Hämmentää.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Vatkain
Olli V

Jaa että koulussa kun opetetaan matikkaa niin se ei ookkaan sitte yhtä suuri? Vaan pitäs panna kaks? Alas on menny peruskoulu Suomenmaassa...

Peruskouluissa (Suomenmaassa) ei kaiketi ohjelmointia opeteta, joten alas menemisestä täytynee syyttää korkeampia oppiasteita?

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Vatkain
Olli V

Peruskouluissa (Suomenmaassa) ei kaiketi ohjelmointia opeteta, joten alas menemisestä täytynee syyttää korkeampia oppiasteita?

Jaa mää en oo koskaan ohjelmoinnista kuullukkaan mutta matikantunneilla oon noitunu useinkin kun 5 x 5 ei ookkaan yhtä kuin 24.

Hämmentää.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

4U2 ja samanlaiset merkinnät ovat syntyneet tekstiviesti- yms. käyttöön, jossa asiat pyritään ilmaisemaan mahdollisimman lyhyesti. Ilmiön voi rinnastaa pikakirjoitukseen ja sanoa kielen siltä osin kehittyvän, saavan uusia elementtejä erityiskäyttöön.

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Vatkain
Vatkain

Jaa mää en oo koskaan ohjelmoinnista kuullukkaan mutta matikantunneilla oon noitunu useinkin kun 5 x 5 ei ookkaan yhtä kuin 24.

Tässä on ehkä jokin murroskausi meneillään, Urban Dictionary löytää =-merkille yhtäsuuruusmerkityksen samalla kun ==-merkintä on tai voinee olla yleistymässä. Mene ja tiedä sitten...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Vatkain

Tässä on ehkä jokin murroskausi meneillään, Urban Dictionary löytää =-merkille yhtäsuuruusmerkityksen samalla kun ==-merkintä on tai voinee olla yleistymässä. Mene ja tiedä sitten...

No käytittekö te ylä- ja ala-asteella yhtälön perässä yhtä kappaletta =-merkkejä vai kahta?

Hämmentää.

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
Vatkain
Vatkain

No käytittekö te ylä- ja ala-asteella yhtälön perässä yhtä kappaletta =-merkkejä vai kahta?

Tietenkin yhtä ja tiettävästi se on käytäntönä edelleenkin kaikissa muissa loogisissa käsite-/numeropyörityksissä paitsi ohjelmoinnissa, jossa tuo yksittäinen =-merkki on sijoitusoperaattori. Tai tällaisessa käsityksessä ainakin elellen.

Vierailija

Riippuu ihan ohjelmointikielestä mitä = tarkoittaa. Esim. Pascalissa = on ihan yhtäsuuruus ja := on sijoittaminen. Yleissivistys siis kunniaan ennen kuin puhutaan suuria totuuksia.

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
googeli
Riippuu ihan ohjelmointikielestä mitä = tarkoittaa. Esim. Pascalissa = on ihan yhtäsuuruus ja := on sijoittaminen. Yleissivistys siis kunniaan ennen kuin puhutaan suuria totuuksia.

Myönnän vilpittömästi, että omat ohjelmointitaitoni rajoittuvat actionscript kakkoseen, joten kuinkas asia on noin niin kuin yleisesti ottaen? Olen siinä käsityksessä, että yleisimmin käytetyissä ohjelmointikielissä = on sijoitusoperaattori tai että = on yleisimmin käytetty sijoitusoperaattorin merkintätapa eri ohjelmointikielet huomioiden. Olenko siis nyt aivan väärässä?

Vierailija

Myönnän vilpittömästi, että omat ohjelmointitaitoni rajoittuvat actionscript kakkoseen, joten kuinkas asia on noin niin kuin yleisesti ottaen? Olen siinä käsityksessä, että yleisimmin käytetyissä ohjelmointikielissä = on sijoitusoperaattori tai että = on yleisimmin käytetty sijoitusoperaattorin syntaksi eri ohjelmointikielet huomioiden. Olenko siis nyt aivan väärässä?

No en ole mikään alan ammattilainen, mutta = taitaa nykyään yleensä olla sijoitusoperaattori. Tästä saamme kiittää C:tä ja sen johdannaisia. Luullakseni ainakin osa Basic-kielistä päättelee tapauskohtaisesti mitä = tarkoittaa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Siis oikeesti! Anteeks nyt jätkät mutta ootteko te tosissanne??!!? Voi nörtit! Haihtuvi nuoruus ja sen mukana =-merkin oikea ja alkuperäinen nimi. Tilalle on astunut ohjelmointi Siis oikeesti miettikää! Ei varmaan kellekään muulle ku tosinörtille tuu mieleen =-merkistä joku muu selitys kuin "on yhtä kuin" tai "on yhtä suuri kuin." Jeskamandeera...

Jotenki hellyyttävää

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat