Ylähuuli rohtuu

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minulla rohtuu pahasti tuo ylähuulen yläpuolinen iho suutelusta.. onko muilla tämmöistä ongelmaa? Minä syön roaccutania niin se varmasti vähän herkistää ihoa ärsytykselle, eikä tätä ongelmaa ehkä olisi ilman kyseistä lääkitystä.. mutta jos muilla on tämmöistä, niin onko jotain konsteja millä voisi välttää tuon, muuta kuin suutelematta olemisen? Huulirasva, ainakaan tuo blistex mitä käytän, ei tunnu ehkäisevän vaikka käyttäisin juuri ennen.. onko jotain parempia rasvoja? Mitähän siinä tapahtuu iholle kun se tuolla lailla ärtyy ja alkaa punoittaa ja kirvellä? Lähteekö siitä vaan kaikki kosteus pois vai vaurioituuko se jostain hankauksesta?

くそっ!

Kommentit (11)

Vierailija
Ronron
Minulla rohtuu pahasti tuo ylähuulen yläpuolinen iho suutelusta.. onko muilla tämmöistä ongelmaa? Minä syön roaccutania niin se varmasti vähän herkistää ihoa ärsytykselle, eikä tätä ongelmaa ehkä olisi ilman kyseistä lääkitystä.. mutta jos muilla on tämmöistä, niin onko jotain konsteja millä voisi välttää tuon, muuta kuin suutelematta olemisen? Huulirasva, ainakaan tuo blistex mitä käytän, ei tunnu ehkäisevän vaikka käyttäisin juuri ennen.. onko jotain parempia rasvoja? Mitähän siinä tapahtuu iholle kun se tuolla lailla ärtyy ja alkaa punoittaa ja kirvellä? Lähteekö siitä vaan kaikki kosteus pois vai vaurioituuko se jostain hankauksesta?

Ehkä käyttäisit sitä huulirasvaa sen suutelemisen jälkeen. Jos ennen laitat niin siinähän se menee. Toisen ihmisen sisälle.

Vierailija

Jaahas, katsotaampa, kieli ulos ja sano aaa..
Eimaar..
Peräkamaripuoskari Pöntinen ei tiedä tuosta lääkityksestä mutta muistelee pikkumuksuaikojaan kun nuoleksi oman neneänalusensa rohtuneeksi. Oon ollut aina allerginen ja nuha vaivasi eikä sitä nenäliinaa aina ollut ulottuvilla. Silloin ei ollut kuin kangasliinoja ja tuli pyyhittyä välillä hihaan, välillä nuolaistua.

Joku puutostauti mulla olis voinut olla?
Ei silloin saanut talvisaikaan vihreetä, tai muutenkaan tuoreravintoa ja varsinkin kevättalvesta oltiin joskus kuin kerjäläisten kelkannarut. Nuhakuumeitakin oli ja vaikka mitä mahanpuruja, eikä se vetoinen mökki ja silloinen vaatetuskaan edesauttaneet vilustumiselta sästymistä.

Stressaantuneena olen huomannut oireilevani kaikenlaista. Herperviruskin akivoituu helposti jos oon ylikuormittunut ja huulet rohtuu ja kait se joku neororefleksi on että huulia myös tulee nuoleksittua enemmän stressaantuneena, neurootista oireilua siis.

En mä oo pussaillessa kyllä mitään huomannut?

Lampaanvillarasva on hyvä, hoitava huulirasva. Tai Blistex. Tai joku apteekin oma, vaha reseptivalmiste. Älä vaan käytä mitään niitä makupuikkoja.. hyi.
Tai.. me lääkäriin tai terkkarille. Meillä Tampereellahan voi terveydenhoitajalle mennä näyttämään vaivoja ja tietävät paljon neuvoja vaikka lääkäriaikaa joutuiskin
jonottamaan.

Hm.. vois sekin olla yks syy että kumppanisi sylki aiheuttaa tuota? Vai.. ookko pusannu muitten kanssa ja onko sama ongelma ollut silloinkin?
Labrassa sais sylkinäytteestä jotain selkoa?
Tai.. ehkä on niin erilaiset "floorat" että kuluu hiukan aikaa totutella.
Minä olen joskus uudessa suhteessani saanut sukupuoliyhdynnässä aluksi hiivatulehduksen vaikka hyieniasta olisi hyvin huolehdittu. Vieras bakteerikanta säikyttää paikallisen bakteeriston, ne mokomat rasistit hylkivät ja hyökkäävät. Hiivabakteerihan kuuluu elimistöön. Antibioottikuurien kansa käy myös niin. Hiivatulehduksen pukkaa ja se se osaa olla karsee kirvelyineen. Onneks on helppo hoitaa eikä oo vaarallinen sinällään.

Jos oot allergista tyyppiä niin koita jotain alergialääkettä, antihistamiinia. Kurjaa kyllä jos tykkää sussustaan ja onkin allerginen.

Vierailija
Ronron

Kerro neidille, ettei ylähuulen imeskely ole normaalia.
Huulirasvan säilöntäaineet ja hajusteet voivat aiheuttaa allergisen reaktion, kokeile jotain muuta merkkiä, ja levitä sitä vain huuliin.
Roaccutan kuivattaa ja haurastuttaa ihoa, voi olla että ongelma johtuu siitäkin.
Älä käytä ainakaan lampaanvillarasvahuulivoidetta, siinä oleva lanoliini tukkii ihohuokosia.
Acnex-liuos on aika tehokasta finneihin.
Kannattaa tutustua lääkkeen tietoihin, ehkä myös muut ongelmasi johtuvat siitä.
www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=984&i=ROCHE_ROACCUTAN
Acnex-liuos on aika tehokasta finneihin.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kyllä minä tuon kuurin loppuun otan, mikään muu tuote ei ole hillinnyt ihon liiallista talintuotantoa kuin tuo Roaccutan. Voihan sitä ihoa pestä vaikka millä ihme aineilla, mutta ei se auta paskaakaan jos tunnin päästä iho on jälleen suorastaan märkä tuottamastaan rasvasta. Nyt ei enää tuota ongelmaa ole ja akne on lopulta alkanut parantua, kolme hurraa huutoa Roaccutanille.

Täytyy vaan toivoa että kiusa ei uusiudu kuurin lopettamisen jälkeen.. joillakin niin käy.. minä siedän nämä kaikki sivuoireet kyllä mitä kyseinen lääke aiheuttaa, pääasia että akne lähtee.. ja jos tähän huuliongelmaankaan ei ole ratkaisua niin ei se mitään, sittenpähän rohtuu, ajattelin vain että jos se sattuisi olemaan joku ihan yleinen ongelma mihin olisi joku helppo ratkaisu niin.. mutta jos ei niin sitten ei. Kokeilen jotain toista huulirasvaa vielä.

くそっ!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kokeile rasvata vaseliinilla pussailun jälkeen. Mieluiten ohut kerros usein kun kerralla paljon ja juo extrapaljon vettä että kosteutta riittää ihollekin asti. Itellä rohtumiset lähtee kun juo vettä paljon. Miramen minttuhuulirasva on kans tehokasta. Ja sitten ehkä joku superkosteuttava rasva kans. Käy kysyyn apteekista. Ne tätit tietää siellä kyllä parhaan myrkyn. Ne on käsikauppalääkkeitten experttejä! Koulut käyny ja kaikkee ja niillon kokemusta jos jonkinlaisesta vaivasta.

Mä oon vähä kade tosta vaivasta kyllä... Olispa mulla sama "ongelma" että pussailun jälkeen rohtuu huulet... Ku saiski pussailla

Hämmentää.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Siis ylähuuli vai ylähuulen ja nenän välinen iho?

Itseltä rohtui se ihoalue kun pussailin viiksekästä miestä yhden illan. Sen jälkeen lähti mieheltä viikset. Pyydäpä tyttöä ajelemaan viiksensä paremmin ja katso mitä se sanoo.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Pikku Gen

Itseltä rohtui se ihoalue kun pussailin viiksekästä miestä yhden illan. Sen jälkeen lähti mieheltä viikset. Pyydäpä tyttöä ajelemaan viiksensä paremmin ja katso mitä se sanoo.

Siis nyt minulle tuli mieleen.. noista viiksistä.. ei se varmaan johdukaan suutelusta..

くそっ!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ronron
Pikku Gen

Siis nyt minulle tuli mieleen.. noista viiksistä.. ei se varmaan johdukaan suutelusta..

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat