Kokoontaitettava kuntopyörä..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli mainoksia. Osui silmiini tällainen

Tyytö ei ollut myynnissä mutta toi kuntoilulaite oli. Hinta oli n. 100€. Se mikä tuossa viehätti, se on kokoontaittuva. Oon hinkunut jo pidemmän aikaa tähän mökkihöperöiseen elämääni, etenkin nyt rospuuttoaikaan kuntopyörää. Yks vanha Jopo olis.. se kutkuttaa esteettisesti vanhaa hippiä, siitä sais koriste-esineen kun maalais ja laittais kukkasia.. mutta se vie tilaa. Pyh.. on oltava käytännöllinen.
Tuolle vois laittaa koukun johonkin nurkkaan, johon sen vois nostaa pois viemästä tilaa.

Että tietääkö kukaan onko
- ihan rimpula,
- kohtuullinen,
- hyvä..

Painoraja on 100kg. mutta mä oon suht pienikokoinen. Huomattavasti vielä alle huntin.. jos keksin jonkun kivan liikuntamuodon..

On mulla ne kävelysauvat mutta nivelet on ollu kipeenä ja fillaroidessa ei satu niin paljon kuin kävellessä ja kävellä mun on pakko kaupalle ja pysäkkikin on nyt hiukka etäämmällä, jne. Autottomana mun on pakko liikkua mutta kaipaisin jotain säännöllistä.. Siks tuota haikailen. Ostan jos se on kunnollinen.

Tuohon sitten sitä laturia ja tää uus läppäri.. (h)ekoteko..

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Kuntopyörällä ja fillarilla ei ole käytännössä mitään yhteistä käytännön tasolla. Edes magneettijarrullisella.

Stepperi on parempi askeltaa jos portaikkoa ei ole tarjolla.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
tietää
Kuntopyörällä ja fillarilla ei ole käytännössä mitään yhteistä käytännön tasolla. Edes magneettijarrullisella.

Paitsi että kummassakin istutaan satulassa, pidetään ohjaustangosta kiinni ja poljetaan. Kuntopyörä ei etene eikä sillä voi ajella vapaalla ellei pistä jarrua kokonaan pois päältä.

Alkuinnostuksen jälkeinen kyllästyminen ja vehkeen hylkääminen on hyvin yleistä. Paikallaan polkeminen on erinomaisen yksitoikkoista ja oheisviihdykettä kannattaa järjestää television, musiikin, lukemisen tms. muodossa.

Vierailija
Sepi
tietää

Paitsi että kummassakin istutaan satulassa, pidetään ohjaustangosta kiinni ja poljetaan. Kuntopyörä ei etene eikä sillä voi ajella vapaalla ellei pistä jarrua kokonaan pois päältä.

Satulassa joka on ergonomisen paska. Siitä saa hiertymiä hyvin nopeasti. Ohjaustanko puuduttaa kädet ja jos se on korkealla, perä saa kärsiä. Jarrutehon säätö on erittäin tärkeää ja halvemmissa kehno. Hiki valuu satulalle ja tangolle ja lattialle. Olo on turhauhtunut ja kovin pitkiä jaksoja ei jaksa. Olen verrannut fillarilla tekemiäni kuusituntisia päiväreissuja kuntopyörällä tekemiini max. 1,5 h polkemisiin, jossa oli jo liikaa. Tuuletin ja telkku oli apuna.

Vierailija

Olishan se pitänyt arvata että kuntopyöräilystä ei ker-ta-kaik-ki-aan voi ku-kaan ty-kä-tä!

Mä aattelin että onks toi värkki ostamisen arvoinen kestävyytensä takia. Mä kuntopyöräilen nyt vaikka piruuttani jos se toisten mielestä on mälsää.. ..

Näin on näppylit.. "isi"..

Vierailija

Kai tota ohjaustankoa voi säätää eri asentoihin, satulan voi ostaa vaikka uuden. Biltemastakin saa ihan kohtuullisia, oon ostanut kun en tykkää. Tiedän että jonkun mielestä ei kelpaa kuin jokin airodynaaminen hökötys, joka on Nasan testaama ja jotain avaruusmateriaalia.., joka maksaa maltaita. Se on joko tai. Huippua tai ei mitään. On tai off.. nääs..

Toi on muotoilultaan sen näköinen että siihen vois liittää vaikka perunasahran jos kyllästyy sillä polkemaan, tjms. Keväällä oon aatellut hyötyliikunnaksi taas kasvimaata.

Vierailija
tietää
Satulassa joka on ergonomisen paska. Siitä saa hiertymiä hyvin nopeasti. Ohjaustanko puuduttaa kädet ja jos se on korkealla, perä saa kärsiä. Jarrutehon säätö on erittäin tärkeää ja halvemmissa kehno. Hiki valuu satulalle ja tangolle ja lattialle. Olo on turhauhtunut ja kovin pitkiä jaksoja ei jaksa. Olen verrannut fillarilla tekemiäni kuusituntisia päiväreissuja kuntopyörällä tekemiini max. 1,5 h polkemisiin, jossa oli jo liikaa. Tuuletin ja telkku oli apuna.

Satulan voi vaihtaa kuntopyöräänkin ja ajoasennon säätää sopivaksi.

Pönnin kysymykseen en osaa vastata; näiden parin viestin perusteella ei kai kannata tehdä ostopäätöstä. Itse kuntopyöräilevänä olen huomannut sen, että laitteen on paras olla hyvin käsillä inspiraation iskiessä. Jos laite on kokoontaitettuna seinällä eli komerossa rajapolkemisalttius nousee.

Vierailija
Lepakko
Itse kuntopyöräilevänä olen huomannut sen, että laitteen on paras olla hyvin käsillä inspiraation iskiessä. Jos laite on kokoontaitettuna seinällä eli komerossa, rajapolkemisalttius nousee.

Noniin.. nyt siis joku muukin tykkää polkee. Ok.

Ei välttämättä mihinkään komeroon. Mutta kun oon aatellut vaan rospuuttoajan kuntoilukapineeksi niin sitten jemmaan. Mun kotini ei oo mikään perustapaus, kyllä tänne seinälle voi kuntopyörän ripustaa. Tilanpuutetta mulla on. Kellariin kyllä saisin mutta se on ankeempi kun kämppä, jossa voi samalla kattoo töllöö, jne.

Ei kai tossa ole pakko ohjaustangostakaan kiinni pitää kun se ei mihinkään liiku eikä tarvi ohjata. Jos vois kutoo vaikka villasukkia siinä sutkuttaessa..

Vierailija
tietää
Juuri kausilaitteeksi en tuota hankkisi. Stepperi ja portaikko on siihen parempi.

Mun nivelet tykkää enemmän polkemisesta. Siks just..
Enkä mä kysynyt että mikä mulle on aras liikuntamuoto..
Uima-altaanhan mä hommaisin jos se siitä olis kiinni, mutta tuon hinnalla ei montaa uimahallikäyntiäkään heru.

Minähän poljen jos mua huvittaa.. johan nyt on markkinat..

Vierailija

"Minä poljen, minä ohjaan, niinkuin tanssimatka käy.. mummolassa pyöräilen mä, pilven hattaraa ei näy.."

Parempaa kuin tupakointi, parempaa kuin mikä vaan, oman tahdin, oman voinnin, sillä koitan saavuttaa..

Tra la lal la tra la lal la, kapineesta kyselen, enkä siitä mistä tykkää joku toinen ihminen..

Vierailija
tietää
Tahtoo tuollaisen

Eiks sulle pitänyt kelvata vaan stepperi. Tossa hikoo niin ahteri kuin penis. Vois olla sen kuuden kilsan jälkeen heppi hellänä?

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Itselläni on hieman tuon ekan viestin kuvan näköinen kokoontaittuva Solopro -merkkinen kuntopyörä. Itse olen havainnut sen ihan hyväksi. Polkeminen on toki yksitoikkoista, mutta jos sen yhdistää telkkariin tai hyvään musiikkiin se on mukavampaa, ja se aivan varmasti päihittää hölkkälenkin liukkaan jäisellä pururadalla vaakasuorassa räntäsateessa. Kuntopyörää käytänkin juuri tähän: antamaan mahdollisuuden liikuntaan silloin kun ulkona on karsea ilma. Jos on hyvät säät, totta kai lähden ulos sotkemaan ihan oikealla pyörällä.

Jos istuin hiertää, Biltemasta (tms) saa kohtuuhintaan pyöränsatulaan tarkoitettuja päällysteitä joissa on persausta hellivät silikonityynyt. Ja jos hiki valuu, osta hikinauha.

Jos tuon saa €100:lla niin osta pois. Ei ainakaan näytä yhtään huonolta. Ei se kauheita paina, ja kuten kuvastakin näet, jalaksessa on pienet pyörät joiden varassa sen voi rullata kesäksi verkkokellariin korjuun. Ei tarvi kantaa.

Vierailija

Kiitos Peter H. asiallisuudesta.
Olin jo menossa tsekkaamaan tuota ja kyydityksen kanssa, jos oisin vaikka ostanut. Sain kuitenkin kyytijältä kuullakseni, ettei sitä kannata ostaa.
Mun täytyy hommata uus kuski ja käydä ostamassa se toiste. En viitti känätä lähimmäisteni kanssa siitä miten mun pitää kuntoilla, mistä mä pidän, mistä en, jne. En silti tottele tällaisessa asiassa, en hemmetissä..

Kävelysauvat palautui tänään kotiin kun unohdin ne muijakaverin tykö taannoin. Pääsen huomenna taas kokeilemaan sauvalenkkiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat