Pakko-oireet

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Huomasin että omaankin pakko-oireita. Kannattaako erikseen kertoa lääkärille?. Vai viitsiikö. Kuitenkin masennuslääkkeitä syömällä lähtee pois.

Lähinä jostain varmaan lieveilmiönä, en usko että erikseen kärsin pakkoneuroosista.

Kommentit (15)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
tiäremiäs
Huomasin että omaankin pakko-oireita. Kannattaako erikseen kertoa lääkärille. Vai viitsiikö. Kuitenkin masennuslääkkeitä syömällä lähtee pois.

Lähinä jostain varmaan lieveilmiönä, en usko että erikseen kärsin pakkoneuroosista.

No se johtuu sitten siitä, että lääkityksesi vaikutus on ehtinyt loppua ja sen seurauksena sitten kärsit sivuvaikutuksia. Eli syö pillerisi säännöllisemmin.

Itsekkin kun jätin syämättä pillereitä (verenpaine) niin sitten ku se vaikutus lakkasi, niin mullekkin tuli pakko oireita. Vähääkään kun stressaantu ihan mitättömästäkin asiasta niin koko keho alko tärisemään eikä meinanu saada tavaroita pysymään käsissä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Miksi et kertoisi pakko-oireistasi? Ei sitä ole mitään syytä piilotellakaan. Kerrottuna asia ei ole enää oma salaisuutesi, mikä voi jo pienentää asiaa omassa mielessäsi. Haittavatko oireet elämääsi?
Kuule, kenellä mitäkin on. Elämäntilanteet ja oma jaksaminen vaihtelee. Asioita ei kannata yksin jäädä märehtimään. Olisiko tunnepuolella käsittelemättömiä asioita? Kannattaa tarttua asiaan, eikä odotella parempia päiviä. Paras ja ainut päiväsi on aina tänään.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005
tiäremiäs
Huomasin että omaankin pakko-oireita. Kannattaako erikseen kertoa lääkärille?. Vai viitsiikö. Kuitenkin masennuslääkkeitä syömällä lähtee pois.

Millaisia pakko-oireita, voisitko kuvailla niitä?

Itse kävin psykologilla vuoden pakkoajatusoireiden vuoksi ja piakkoin pohditaan lääkehoidon mahdollisuutta. Varsinaisista ritualistisista neurooseista (nenän rapsuttelua, käsien peseminen jne.) pääsin ajan kanssa eroon jo vuosia sitten - mm. kalaöljyillä saattoi olla vaikutusta asiaan, vuosien kuluessa. Varsinaisia kliinisiä hoitotuloksiahan pakko-oireisessa häiriössä ei ole ollut kalaöljyillä, ainakaan toistaiseksi, muutama negatiivinen kylläkin (tietääkseni).

Tutustuin aiheeseen jonkin verran jo etukäteen joten...

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oire ... 4iri%C3%B6

Pakko-oireilu kiinnostaa minua siinä mielessä että se voidaan jossain määrin sisällyttää samalle janalla taikauskoisuuden ja ylipäätään uskomisen kanssa. Se että koko ihmiskunnalla vaikuttaa olevan pakottava tarve uskoa milloin mihinkin asiaan jota ei voida todistaa tai joka ei todellakaan tarjoa kaikkia tarvittavia elämäneväitä osoittaa että koko lajimme on pakko-oireinen laji ja jos nyt jollain on siihen päälle vielä joku pakkoneuroosi niin eipä tuo hänestä sen kummoisempaa tee kuin lajikumppaninsakaan.

Paha pakko-oireilu tietenkin hankaloittaa jo tuntuvasti elämää, kun ei kuulema meinata päästä edes kotoa kaupungille kun pitää rämpytellä asunnonvaloja päälle ja pois päältä.

Sikäli kuin "pelkkä" ahdistus, jonka määrä voi vaihdella, aiheuttaa ajoittaisesti pakko-oireilua, niin en oikein usko että masennuslääkkeet auttavat asiassa ainakaan kaikkia. Masennuslääkkeet kun eivät oikein pure ahdistuneisuushäiriöstä kärsiviin. Ja silkan masentuneen kyllä erottaa ahdistuneesta, masentunut on erittäin paikoilleen jämähtänyt korviensa välissä ja kenties ulkoisestikin, kun taas ahdistunut kävelee suurinpiirtein seiniä pitkin, mutta toisin kuin biporaalilla hänellä ei ole koskaan hauskaa.

Ei se kai bipoillakaan erityisen ratkiriemukasta ole, tuskin edes silloinkaan kun on ns. vauhti päällä. Tai sieltähän tullaan sitten kovaa ja korkealta alas ja siinä vaiheessa on itsemurhankin vaara.

Vierailija
Vatkain
Voiko sormien/käsien syöminen olla pakko-oire?

On ihan normaalia syödä osa itsestään, jos ei ole ruokaa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neonomide
tiäremiäs

Millaisia pakko-oireita, voisitko kuvailla niitä?

Itse kävin psykologilla vuoden pakkoajatusoireiden vuoksi ja piakkoin pohditaan lääkehoidon mahdollisuutta. Varsinaisista ritualistisista neurooseista (nenän rapsuttelua, käsien peseminen jne.) pääsin ajan kanssa eroon jo vuosia sitten - mm. kalaöljyillä saattoi olla vaikutusta asiaan, vuosien kuluessa. Varsinaisia kliinisiä hoitotuloksiahan pakko-oireisessa häiriössä ei ole ollut kalaöljyillä, ainakaan toistaiseksi, muutama negatiivinen kylläkin (tietääkseni).

Tutustuin aiheeseen jonkin verran jo etukäteen joten...

Sellasia pakkoajatuksia ja sitten jotain asiaa liittyen johonkin pelkoon.

Vierailija
fenomenologi
Vatkain
Voiko sormien/käsien syöminen olla pakko-oire?

On ihan normaalia syödä osa itsestään, jos ei ole ruokaa.

Viksu ihminen menee tuollaiseen.
Itselläkin sormia syyhytti.
Fenomeno on trolli!

Vatkaimelle: Kyllä se voi olla pakko-oire.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Qadesha
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6[/quote]
No voihan vee! Tuolta löyty dermatillomania ja trikotillomania. Tohon ekaan mä passaan ihan satajustiin. Mä en voi lopettaa käsieni syömistä. Monesti kun lukee niin on pantava kirjakin alas että voi syödä sormiaan jos sitä ei voi pitää yhdellä kädellä Ihan ceestä. Mulla on nyt kuus pientä haavaa kädessä ja 6-7 rupea. Semmosia pieniä. Tää on jatkunu niin kauan ku mulla on ollu hampaat enkä mä saa tätä loppuun. Välillä on paremmin ja sitte on taas ihan syöty tonne sormien ekan ja tokan nivelen väliin. Mulla ei oo kovin nätit kädet...

Olipa hyvä että laskin nuo haavat ja ruvet, piti nuplata varmaan minuutti siihen päälle

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Qadesha

No voihan vee! Tuolta löyty dermatillomania ja trikotillomania. Tohon ekaan mä passaan ihan satajustiin. Mä en voi lopettaa käsieni syömistä. Monesti kun lukee niin on pantava kirjakin alas että voi syödä sormiaan jos sitä ei voi pitää yhdellä kädellä Ihan ceestä. Mulla on nyt kuus pientä haavaa kädessä ja 6-7 rupea. Semmosia pieniä. Tää on jatkunu niin kauan ku mulla on ollu hampaat enkä mä saa tätä loppuun. Välillä on paremmin ja sitte on taas ihan syöty tonne sormien ekan ja tokan nivelen väliin. Mulla ei oo kovin nätit kädet...

Olipa hyvä että laskin nuo haavat ja ruvet, piti nuplata varmaan minuutti siihen päälle [/quote]

Laita mitä vaivoja ketjuun loput.........lol?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
kummitus
Vatkain
Qadesha

Olipa hyvä että laskin nuo haavat ja ruvet, piti nuplata varmaan minuutti siihen päälle

Laita mitä vaivoja ketjuun loput.........lol?[/quote]

Hämmentää.

Uusimmat

Suosituimmat