Ravinnon vaikutus käytökseen

Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Heengästyttävä ja järkyttävä luento ravinnon, erityisesti sokerin ja eksitotoksiinien ([size=85:3h3rjf09]natriumglutamaatti ja aspartaami[/size:3h3rjf09]) vaikutuksesta ihmisten käyttäytymiseen:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 4205235281

PS: Katselen itse loppuun ja kommentoin sitten. Olen jo nyt ihan ymmyrkäisenä...

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Kommentit (6)

Vierailija

Russell Blaylock pitää erittäin mielenkiintoisia luentoja, olen aiemmin katsonut mm. ruoka-aineallergian vaikutuksista keskushermostoon. Pistää kyllä miettimään nuo videot. Itse syön erittäin terveellisesti, mutta jäin miettimään tuoremehuja.. ja sokeria.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minä en vaan vieläkään ymmärrä, miksi ihmisiä yritetään jatkuvasti saada pysymään pitempään hengissä.. maailmassa on ihan liikaa ihmisiä jo nyt.. mikä idea on siinä että lääketiedettä kehitetään edelleen ja yritetään pelastaa mahdollisimman moni ihminen.. ei se ole järkevää.. lopulta kaikki ihmiset on kuolemattomia, vanhenemattomia eikä kukaan enää kuole, sitten täällä nousee väkiluku hetkessä sataan miljardiin ja ihmiset kuolee sukuräjähdykseen.

くそっ!

Vierailija

Huh… Kiitos tästä videosta. Oli kyllä suuria vaikeuksia keskittyä katsomiseen, koska söin juuri, mutta joka tapauksessa tämä video luultavasti antoi juuri syyn sille miksi menetän keskittymis- ja ajattelukykyni lähes täysin syömisen jälkeen erityisesti tiettyjen ruoka-aineiden yhteydessä (Esim. pasta) ja muutenkin se tuntuu vaihtelevan melko radikaalisti, joka on ollut aika iso ongelma viime vuosina. Hieman jäi vielä epäselväksi millä tavalla tarkalleen pitäisi lähteä ruokavaliota muuttamaan, mutta ehkä sekin selviää kun katson tämän huomenna ajatuksella läpi ja otan lisää selvää asioista.

Vierailija

Olen jo vuosia välttänyt kaikkia lisäaineita ja varsinkin makeutusaineita.

Sokeriakin välttelen, toki välillä kunnolla herkutellen.

Mutta kauhulla katselen nykyajan lapsiperheitä, kun vetävät kaikenlaista suuhunsa

Vierailija
MsHorton
Olen jo vuosia välttänyt kaikkia lisäaineita ja varsinkin makeutusaineita.

Sokeriakin välttelen, toki välillä kunnolla herkutellen.

Mutta kauhulla katselen nykyajan lapsiperheitä, kun vetävät kaikenlaista suuhunsa

Älä muuta sano!Ei tartte syytä kaukaa hakea lasten käytöshäiriöihin kun lapsille mätetään lisäaineita sokeria,valkoista viljaa transrasvaa jne! Pistää vihaksi nää uusavuttomat vanhemmat! Jo neuvolassa pitäisi opetta mitkä ovat terveellisiä ravintoaineita,mitkä haitallisia lapsen kehitykselle.Mutta eihän se ole mahdollista kun eine tätit itsekkään tiedä! Mutta suurin syy on einesteollisuuden.Jättimäiset haittaverot roskaruualle ja eineksille,niin rupeis puhtaat raaka-aineet menemään kaupaksi!

Vierailija
Neonomide
Heengästyttävä ja järkyttävä luento ravinnon, erityisesti sokerin ja eksitotoksiinien ([size=85:v2pxzg6c]natriumglutamaatti ja aspartaami[/size:v2pxzg6c]) vaikutuksesta ihmisten käyttäytymiseen:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 4205235281

PS: Katselen itse loppuun ja kommentoin sitten. Olen jo nyt ihan ymmyrkäisenä...

Tossa mun mielestä hiukka hekumoitiin ja kärjistettiin. Siinä esitettiin lukuja jotka korjautu osittain toisenlaisella ruokavaliolla. Mielestäni on tiedetty jo pitkään että väärä ravinto vaikuttaa häiriökäyttäytymiseen.

Filmissä tiivistettiin asiat ihan hienosti joskin aika pintapuolisesti ja lennokkasti. Sisältö oli miten minä sitä tulkitsen seuraava:

- Syö terveellisesti, vältä roskaruokaa
- Vitamiinit ja hivenaineet on välttämättömiä
- Raskasmetalleja ja lisäaineita tulee välttää
- Ylenpalttinen sokerin käyttö heiluttaa kropan ja mielen balanssista.
- Kunnollinen ravinto on tärkeää alusta saakka
- Monet allergiat on yhteydessä mielenterveysongelmiin
- Vetäse monivitamiini päivässä
- Jne.

Demonisoitiin onnistuneesti sokeri. Nyt porukat ryntää laidasta laitaa. Ennen tätähän on eläinrasvat, munat, suola jne. erheytetty ja palautettu jälleen. Lipsumisesta kohtuukäytöstä ei puhuttu mitään.
Pikkasen tulee mieleen että nyt terveet ihmiset ryntää pillerikauppaa...mutta pani tuo kuitenkin mietityttämään.

Uusimmat

Suosituimmat