Linnut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asuessani maalla joitakin vuosia sitten, seurasin ikkunasta kuinka linnut kävivät vähänväliä tuhkakupilla. Sen jälkeen ryhdyin seuraamaan lähellä olevan pihlajan ja siellä olevien Tilhien ja Punatulkkujen touhuja. Ei riittänyt tupakan tumpit ne oli selvästi humalassa Tilhien lento oli sellaista vähän epävarmaa. Oliskohan ne pihlajanmarjat käyneet kun välillä oli kova pakkanen ja sitten taas leuto. Niin mulle ainakin sanottiin hauskaa oli ollut muillakin.

Kommentit (7)

Vierailija
vegaliini1
Asuessani maalla joitakin vuosia sitten, seurasin ikkunasta kuinka linnut kävivät vähänväliä tuhkakupilla. Sen jälkeen ryhdyin seuraamaan lähellä olevan pihlajan ja siellä olevien Tilhien ja Punatulkkujen touhuja. Ei riittänyt tupakan tumpit ne oli selvästi humalassa Tilhien lento oli sellaista vähän epävarmaa. Oliskohan ne pihlajanmarjat käyneet kun välillä oli kova pakkanen ja sitten taas leuto. Niin mulle ainakin sanottiin hauskaa oli ollut muillakin.

En kyllä osaa sanoa varmuudella, mutta mitä nyt itse olen kuullut ja nähnyt niin melkoisella varmuudella voin sanoa, että ne linnut menee humalaan käyneitä pihlajanmarjoja syödessä.
Kerran yllätin(kävelin vierestä) tilhen pihlajasta ja se pyrähti lentoon. Parin metrin lennon jälkeen se sitten kellahti kesken lennon selälleen ja tipahti siivet levällään selkä edellä maahan. Siitä se sitten jotenkin pyöritteli itsensä pystyyn ja lähti pomppimaan karkuun, välistä nokalleen kaatuillen. Samasta puusta lähti useampiakin tilhiä hieman epävarmasti lennelleen, mutta tällä yksilöllä meni jostain syystä se lento totaalisen pieleen. Liekkö ahminut muita enemmän tai sitten sillä oli vain heikompi viinapää, mene ja tiedä.

Vierailija
Tumpelo
vegaliini1

En kyllä osaa sanoa varmuudella, mutta mitä nyt itse olen kuullut ja nähnyt niin melkoisella varmuudella voin sanoa, että ne linnut menee humalaan käyneitä pihlajanmarjoja syödessä.
Kerran yllätin(kävelin vierestä) tilhen pihlajasta ja se pyrähti lentoon. Parin metrin lennon jälkeen se sitten kellahti kesken lennon selälleen ja tipahti siivet levällään selkä edellä maahan. Siitä se sitten jotenkin pyöritteli itsensä pystyyn ja lähti pomppimaan karkuun, välistä nokalleen kaatuillen. Samasta puusta lähti useampiakin tilhiä hieman epävarmasti lennelleen, mutta tällä yksilöllä meni jostain syystä se lento totaalisen pieleen. Liekkö ahminut muita enemmän tai sitten sillä oli vain heikompi viinapää, mene ja tiedä.

Onhan tuohon uskottava, sillä usein juotin närhejä ja jopa talitinttejä leivällä ja liköörillä jurriin samantyyppisine seurauksin.

Kuukausia ja kuukausia tuli eräs kameli auringon noustessa norkoilemaan pahvilaatikoita aamupalaksi.
Muutama tanko leipää kostutettuna runsaalla vodkalla ja liköörillä ja kameli körmähti koko päiväksi....eikä koskaan tullut takaisin.

Vihdoinkin olen oppinut, että onhan wiinalla parempaakin käyttöä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Tumpelo on täysin oikeassa tuosta lintujen känniin menosta. Sitä en tiedä tekevätkö sen tahallaan. Elättivaris joi joka tapauksessa alkoholia, olutta ja siideriä mielellään. Sitten se kekkuloi pihalla kännissä ja meitä nauratti. Vertti veti aina sellaiset kännit, ettei se päässyt edes lentoon. Selväpäisenä oli agressivinen ja mummovainaan kiusaaja. Tarttui hänen tukkaansa kiinni ja yritti nokkia silmiin. Kukat se raateli terarinnsilta riekaleiksi, vaikkei ollut krapulapäiväkään.
Rauha hänen muistolleen, sai lopulta kepistä päähän, kun oli hyöikännyt isäni kimppuun, hänen aamupaskalle mennessään.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Eivät ole ihan lintuja, mutta meillä lemmikkirotat vetävät kännejä ihan mielellään silloin kun niille juotavaa annan. Sitten ne vähän nahistelevat keskenään kuin suomalaiset ainakin ja menevät karvat pörrössä makailemaan jonnekin puoliunessa. Nopeasti kuitenkin selviävät, kuten nuo pikkulinnutkin.

Väkeviä en ole kokeillut, mutta ainakin siideri, olut ja viini maistuvat hyvin.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Joo, minäkin tunnen montakin koiraa, jotka todella tykkää oluesta.

Yhdellä tyypillä oli oikein mahottoman perso seropi, aina kun oli kyläilemässä siellä ja avas kaljapullon, ni se tuli viereen hinkaamaan ja nuolemaan.

Piti sitten aina tilkka lorauttaa sille kuppiin, ja kyllä maistui.

Samalla yksilöllä kerrattain tehtiin havainto, notta kaks puolen litran keskaria oli sille liikaa, sammui perhana. Seuraavana päivänä sitten aamulla ulisi ja oli arka ja kipeen näköinen. Ei annettu krapularyyppyä.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Ei kannata varmaan hirveesti juottaa ainakaan isompia koiria etteivät käy päälle. Mitä oon kuullu niist tulee aika agressiivisia kännis.

Vierailija
lierik
Elättivaris joi joka tapauksessa alkoholia, olutta ja siideriä mielellään. Sitten se kekkuloi pihalla kännissä ja meitä nauratti. Vertti veti aina sellaiset kännit, ettei se päässyt edes lentoon. Selväpäisenä oli agressivinen ja mummovainaan kiusaaja. Tarttui hänen tukkaansa kiinni ja yritti nokkia silmiin. Kukat se raateli terarinnsilta riekaleiksi, vaikkei ollut krapulapäiväkään.
Rauha hänen muistolleen, sai lopulta kepistä päähän, kun oli hyöikännyt isäni kimppuun, hänen aamupaskalle mennessään.

Kuulostaa joltain köyhän perheen elämäntarinalta vuodelta keppi ja kaali, mitä luettiin äidinkielentunneilla...

Uusimmat

Suosituimmat