Miksi usko pervertisoi seksuaalisuuden?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://crap.fi/archive/6830.thumb2.jpg

Olinkin jo pitkään ihmetellyt eikö lainkaan löydy naisten perustamia sairaalloisia uskonlahkoja, kun vaikutti siltä että johtaja-apina lahkolaislaumassa on aina mies (joka sitten sekaantuu kaikkiin joihin haluaa ja jemmaa koko lahkon taloudellisen hyvän itselleen). No, löytyyhän noita!

Mutta tällä hetkellä kiinnostaa että mikä siinä seksuaalisuudessa on niin merkillistä että sitä pitää kontrolloida, jakaa harvoille ja valituille tai täydellisesti perverssöidä silloin kun on uskonsa vimmassa? Jotenkuten tervepäisen kirjoilla keikkuvat uskovaiset asettavat seksuaalisuudelle ne rajat että sen pitää tapahtua avioliitossa ja johtaa jälkeläisten syntymiseen (nykyään tosin ymmärretään jo että pelkkä parittelun ilokin on hyvä juttu jos vain ollaan se papin aamen saatu!) Mutta sitten kun päässä niksahtaa oikein tosissaan ja "vain meidän lahko" on se taivaaseen matkalla oleva, sitten ei millään näemmä ole enää mitään väliä ja lapsiltakin loppuu lapsuus lyhykäiseen kun johtajat keksivät että juuri tuota haluan hyväksikäyttää.

(On siinäkin sana. P.o. pahaksikäyttää!)

[size=50:3nd40680]Edelleenkin seksuaalisuus ja katsomukset mietityttävät, kuten teinistä asti... [/size:3nd40680]

Sivut

Kommentit (92)

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Roman Schatzilla oli mielenkiintoinen arvaus asiasta, vaikka varmaan joku on tämän aikaisemminkin sanonut.

Tekemällä jostain jokapäiväisesta asiasta kiellettyä saadaan ihmiset tuntemaan itsensä jatkuvasti syntiseksi. Tällöin "synninpäästöjen" kauppaaminen on huomattavasti tuottoisampaa.

Veikkaanpa, että tuossa linkin artikkelissa "motiivina" on enemmänkin täysi sekopäisyys, mutta valtauskontojen piirissä arvelisin ainakin itse asian olevan toisin.

Osaisiko muuten joku sanoa, onko hinduille(kin) seksuaalisuus tabu?

Vierailija

Uskonnot pyrkivät hallitsemaan ja kontrolloimaan ihmisen normaalia käyttäytymistä. Toisinsanoen opettavat ja käskevät ihmistä luonnonvastaisuuteen. Tästä syystä normaali seksuaalisuuskin on pervertisoitu.

Vierailija

Siis voisiko joku mainita jonkun konkreettisen asian otsikkoon liittyen ?

Oman käsitykseni mukaan asia on täsmälleen päinvastoin.

Vierailija

Ei oo pervertisoitu tai perverssiä. Lahkojen arvostelijoinen mielestä on. Siis aloittajan mielestä on perverssiä että lahkon pää pitää muutamaa jalkavaimoa. Ei siis lahkon mielestä. En määkään menis montaa juttua perverssiks sanoo.

Vierailija

Qadesha

Onko sinulla oikeasti noin mustavalkoisia ja hölmöjä käsityksiä uskovaisista vai provoatko tahallasi?

Tunnen useita "uskovaisiksi" (leimaava termi jo) luettavia ihmisiä, enkä ole havainnut koskaan mitään siihen viittaavaa mistä useaan otteeseen olet kirjoitellut.

Vierailija

Ja ylipäätänsä koko seksuaalisuuden ylikorostaminen on lähinnä naurettavaa. Kysehän on täysin luonnollisesta ihmisen biologiaan liittyvästä asiasta. Miksi siitä yritetään tehdä "coolinpi" juttu kuin se onkaan? Pohjimmiltaanhan kyse on vain ominaisuudesta jonka tarkoituksena on olla tukemassa seksuaalisuuden olennaisinta ydintä - ihmissuvun jatkuvuutta.

Vierailija
ralf64
Ja ylipäätänsä koko seksuaalisuuden ylikorostaminen on lähinnä naurettavaa. Kysehän on täysin luonnollisesta ihmisen biologiaan liittyvästä asiasta. Miksi siitä yritetään tehdä "coolinpi" juttu kuin se onkaan? Pohjimmiltaanhan kyse on vain ominaisuudesta jonka tarkoituksena on olla tukemassa seksuaalisuuden olennaisinta ydintä - ihmissuvun jatkuvuutta.

Ei Qadesha ole pyrkinyt edes millään tasolla korostamaan seksuaalisuutta, vaan uskonnot (ei välttämättä "uskovaiset", vaan ainakin paperilla uskonnot itse) ovat taipuvaisia pervertisoimaan sen. Qadesha kysyi ainoastaan syytä siihen.

Vierailija
mskomu

Osaisiko muuten joku sanoa, onko hinduille(kin) seksuaalisuus tabu?

Ihan mutuna heitän että esiaviollisia suhteita ei hindulaisuudessakaan hyväksyttäisi? Mutta olen sellaistakin kuullut että äidit neuvoisivat tyttärilleen miten tyydyttää aviopuoliso seksuaalisesti. Esim. tietty tekniikka jolla nainen hieroo vaginansa lihaksilla miehen penistä on intialaisnaisille käsittääkseni ollut tuttu ainakin jossain vaiheessa, en tiedä onko nykyäänkin. Toisaalta suhtautuminen seksuaalisuuteen on varmasti vaihdellut Intiankin kulttuureissa voimakkaasti, koska esim. lähes alastomana harjoitettu tanssityyppi kiellettiin "hyvien" perheiden tyttäriltä olikohan se joskus 1200- tai 1300-luvulla (eli aiemmin se oli siis hyväksytty). Tästä luin joskus netistä ja olen autuaasti unohtanut ne hakusanat josta tuohon infoon päädyin.

Jokatapauksessa klassisen hinduperinteen mukaan kun poikia on perheessä tarpeeksi ja näilläkin jo omia lapsia, voivat vanhemmat lähteä metsiin vaeltamaan alastomina ja perhevelvollisuudet, kuin myös seksin, hylänneenä tavoittelemaan esim. valaistumista.

Vierailija
anomalia
Qadesha

Onko sinulla oikeasti noin mustavalkoisia ja hölmöjä käsityksiä uskovaisista vai provoatko tahallasi?

Tunnen useita "uskovaisiksi" (leimaava termi jo) luettavia ihmisiä, enkä ole havainnut koskaan mitään siihen viittaavaa mistä useaan otteeseen olet kirjoitellut.

Jaa. Minusta se ei ole erityisen tervepäistä touhua että ehkäisy kielletään väittäen että juuri se johtaa houkutuksiin (katolilaisuus). Kumma kun ei mene perille että Maa on jo täytetty.

Erityisen terveeltä ei sekään touhu vaikuta että eräissä muslimimaissa voidaan kivittää raiskattu nainen joka on ensin synnyttänyt raiskauksen uhrina kehittyneen lapsen.

Voidaan toki syyllistää kulttuureita että ne ovat sairaita (ja tottahan toki olen näin tehnytkin), mutta minua kiinnostaa kovin tietää minkähän ihmeen takia se useimmiten on aina joku usko/uskonto jonka varjolla kaikkein sairaimpia juttuja ollaan mieluiten tekemässä. Ketjua laatiessani mielessäni oli kyllä varsinaisesti sellaiset lahkot jotka eristäytyvät muusta maailmasta omaan erinomaisuuteensa ja joiden parissa tehdään minkä hyvänsä maan lakien silmissä selkeästi rikollisia asioita, mutta kun nyt kovin uskontovastainen olen niin se lähtee se ajatus helposti harhaamaan siihen että ylipäätään olisi parempi olla ilman uskontoja ylipäätään.

Sehän on toki hyvä että sinulla on vain positiivisia kokemuksia uskovaisista. Tiedän minäkin joitakin ihan ok uskovaisia ihmisiä. Ketään yksittäistä ihmistä en kehtaisikaan haukuskella, jos ei vaikuta todella uskossaan vinksahtaneelta. Mieluummin kritisoin kokonaisia ihmisryhmiä - ehkä ihan puhtaasti siltä pohjalta että massahysteria pelottaa minua ja inhoan tilanteita joissa jonkinlainen kollektiivinen psykoosi purkautuu ihmisjoukon kautta esiin sairaalloisena käytöksenä josta kärsivät yleensä ne joiden on kaikkein vaikeinta puolustautua (lapset, naiset, joskus jopa miehetkin).

Vierailija
Lektu-Elli
Siis voisiko joku mainita jonkun konkreettisen asian otsikkoon liittyen ?

Oman käsitykseni mukaan asia on täsmälleen päinvastoin.

Luitko ollenkaan sitä linkkiä jonka esitin? Oletko tietoinen erilaisista lahkoista joiden johtajia jahdataan esim. FBI:n taholta, rikoksinaan alaikäisiin sekaantuminen ynnä muu "mukava"?

Tässä ketjussahan en siis tarkastele niitä mukavia ja rauhallisia uskovaisia jotka tuntuvat aina jostain kumman syystä olevan ainoita uskovaisia joita kirjoitelmiani ihmettelevät itse tuntevat. Onhan se tietysti mukava jos elää sellaisessa fantasiamaailmassa jossa uskon varjolla ei tapahdu mitään ikävää, eikä kukaan kärsi.

Muistuu mieleeni sellainenkin juttu mitä vuosia sitten sivusta seurasin; eräs ihminen oli netissä mennyt avautumaan siitä miten häntä oli uskovaisen lähisukulaisen (isä muistaakseni) taholta käytetty seksuaalisesti hyväksi, ja tämän avautumisen johdosta joku uskovainen kirjoittelija alkoi haukkua tätä uhria syntiseksi ja valehtelijaksi ja vaikka miksi.

Juuri tuollainen mainitun esimerkin mukainen tekopyhyys ja negatiivisten asioiden peittely ja vääryyttä kokeneiden vaientaminen on johtanut siihen että katolisenkin kirkon taholla on saanut aivan "vapaasti" kajota lapsiin mennen tullen. Vaikka näitä asioita on ikävä lukea, niin ei se sitä estä että niitä kuitenkin tapahtuu. Itse olen kai hyvinkin hengellinen (spirituaalinen, mieluiten) ihminen ja juuri sen takia minua syvästi kuvottaa mitä kaikkea ihmisille tehdään uskon nimissä tai usko tekosyynä, tai ihan vaan sen takia että sattuu olemaan uskon parissa sellainen asema että voi tehdä.

Niin ja jos ei sitten ole jo käynyt ilmi, en tarkoita uskolla pelkästään kenenkään rakasta ikiomaa kristillistä uskoa, vaan kaikkea mahdollista uskoa. Uskovaisuus ei minulle tarkoita automaattisesti kristinuskovaisuutta.

tli
Seuraa 
Viestejä1057
Liittynyt11.11.2005

Yksi mahdollinen selitys voisi olla se, että uskonnothan usein rajaavat luvallisen seksuaalisuuden alueen hyvin suppeaksi, esim. vain avioliitossa vain lapsentekoa varten. Näin ne tukahduttavat aivan normaalia seksuaalisuutta kohtuuttomasti, jolloin seksuaalisuus saattaa hakea myös perverssejä purkautumiskanavia, esim. kuuluisat katolisten pappien ja kuoripoikien suhteet tmv.

Tuon seksuaalisuuden tukahduttamisen taustalla lienee sellaisia tekijöitä, että he kuvittelevat vapaamman seksuaalisuuden olevan jonkinlainen uhka joillekin kirkon arvostamille instituutioille, kuten traditionaaliselle perherakenteelle.

Vierailija
tli
Yksi mahdollinen selitys voisi olla se, että uskonnothan usein rajaavat luvallisen seksuaalisuuden alueen hyvin suppeaksi, esim. vain avioliitossa vain lapsentekoa varten. Näin ne tukahduttavat aivan normaalia seksuaalisuutta kohtuuttomasti, jolloin seksuaalisuus saattaa hakea myös perverssejä purkautumiskanavia, esim. kuuluisat katolisten pappien ja kuoripoikien suhteet tmv.

Tuon seksuaalisuuden tukahduttamisen taustalla lienee sellaisia tekijöitä, että he kuvittelevat vapaamman seksuaalisuuden olevan jonkinlainen uhka joillekin kirkon arvostamille instituutioille, kuten traditionaaliselle perherakenteelle.

Tämähän se taitaa olla se peruskuvio. Ja jos miettii mitä merkitystä perherakenteella loppujen lopuksi on (pääasiahan on että joku hoitaa kersat ja joku tekee muut työt jne.) niin kaiketi nimenomaan juutalais-kristillis-islamilainen perheen korostaminen pohjautuu loppujen lopuksi aavikolla eläneiden kansojen keskinäisiin kahnauksiin ja eloonjäämistaisteluun. Maissa joissa joku vieras heimo ei ole kokoajan tulossa rökittämään, tappamaan "meidän" miehiä ja raiskaamaan "meidän" naisia ei varmaankaan tarvita kovin voimakasta jumalaa, heimon yhtenäisyyden tunnetta ja hierarkisia järjestelmiä jotka pitävät ihmiset kurissa ja nuhteessa valmiina käymään sotaan koska hyvänsä (ja valmiina synnyttelemään koneen tavoin yhä uusia tulevia sotilaita).

Mutta eihän sellaisia maita taida ollakaan. Tulee jopa mieleen että noinkohan nuo lähi-idästä alkunsa saaneet äärimmäisyysuskonnot eli monoteismit ovat ns. valkoisen rodun menestyksen taustavaikuttajat numero yksi?

Vierailija
Qadesha
Mutta tällä hetkellä kiinnostaa että mikä siinä seksuaalisuudessa on niin merkillistä että sitä pitää kontrolloida,

No, kysyn sinulta, miten sinä toimisit tilanteessa, jossa olisit tyttölapsen vanhempi tilanteessa, jossa ei ole ehkäisyä tai sosiaaliturvaa? Antaisitko tytön harrastaa seksiä vapaasti vai yrittäisitkö kontrolloida sitä?

Vierailija

En saanut tekstistä mitään selvää qadeshan kuvasta.

Lienee yksimielisyys siitä, että nykytilanne on tämä:

- Raamattua ei oteta todesta. Kehitys alkoi 1960-luvulla taistolaisissa piireissä. Nykyään leviää vihreiden ja vapaa-ajattelijoiden toimesta.

- Alle 10% alaluokkalaisista elävät enää sekä isänsä että äitinsä kanssa samassa taloudessa. Oma empiirinen tilastoni kattaa kaksi koulua. En tiedä todellista lukua. Tuskin poikkeaa paljoa.

- Näistäkin vain harvat ovat avioliitossa. Monilla on toinenkin suhde vaikka avoliitto onkin vielä toistaiseksi pystyssä. Olen kartoittanut tilannetta vastaamalla lehtien 'henkilökohtaista'-viesteihin tuttujen kanssa. Eli niitä "mies etsii naista/miestä"

- Yli puolet lapsista syntyy äpäränä. He kokevat olevansa ei-toivottuja vahinkoja, mikä yleensä pitääkin paikkansa.

- Melkein kaikki pitkäaikaiset avoliitot johtavat avioliittoon. Jahkailu kertoo miesten yleisestä munattomuudesta ja nynnyydestä. Kuka nainen edes huolii tämmöisen pölymunan ?

- Lapsia synnyttää nykyään lihavat nelikymppiset rupuakat, eikä 17-19 vuotiaat terveet ja hornyt kaunottaret. "On niin paljon muutakin tekemistä". "Miksi minä, ei huvita". "Olen pönni". "Olen qadesha, haluan paremman miehen vaikka itse olen rupuakka"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat