Omituinen ininä päässä

Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Haluaisin vain tietää olenko ainoa joka kokee tämmöistä vai onko aivan normaalia. Elikkä..

Pystyn kuulemaan sellaista outoa hyvin korkeaa ääntä. Yleensä se tulee paremmin esiin täydessä hiljaisuudessa. Jos jotain muuta ääntä kuuluu niin silloin en kuule tuota juurikaan. Joskus kylläkin, esim nyt, kun äsken keskityin siihen niin pitkään. Mutta täydessä hiljaisuudessa se kuuluu selkeämmin. Siinä on vain sellainen jännä juttu, ettei se ole normaalia ääntä. En tavallaan kuule sitä korvillani, tuntuu kuin se soisi tuolla pään sisässä. Ei ole tinnitusta, se on ihan eri asia. Tinnitushan kuuluu ihan korvissa eikös niin, normaalina äänenä. Tämä ei kuulosta normaalilta. On varmaan mahdoton selittää miltä tämä sitten kuulostaa.. mutta jotenkin syvemmältä, ja sellaiselta.. psyykkiseltä.. siis se voimistuu jos siihen keskittyy, voimistuu kamalan häiritsevän voimakkaaksi, ja lopulta tuntuu kuin pää räjähtäisi jos sitä keskittyy pitempään kuuntelemaan. En osaa määritellä tuon äänen taajuutta, ei sitä varmaan edes pysty. En itseasiassa osaa edes sanoa, kuuluuko se, vai tuntuuko se. Osaan sanoa vain, että hyvin korkeaa se on. Jos yrittäisin vielä kuvailla sitä niin.. minulle tulee siitä mieleen kuume. Jotenkin samalla lailla painostavaa ja ahdistavaa.

Ei kukaan ole huomannut vastaavaa itsellään? Mitä ihmettä tuo voisi olla? On siis ollut tuota ihan pienestä saakka, tuskin on mitään varsinaista mielisairautta. Olen varma että jokaisella on tuota, jos vaan osaa keskittyä siihen.

EDIT: nyt kun vielä "kuuntelin" sitä niin ei se olekaan niin korkeaa kuin luulin.. tai sitä on kyllä todella vaikea sanoa kuinka korkeaa se on.. sellaista ihmeellistä meteliä vaan..

くそっ!

Sivut

Kommentit (56)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Veli Hopea
Tinnitus.

.....

Ei se ole! Pelkäsinkin että ihmiset ehdottaa tinnitusta. Ei ole tinnitusta, ei. Täysin eri asia.

くそっ!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Minulla on juuri tuollainen ollut pari kertaa ryyppyputkien jälkeen. Tulee tosiaankin pään sisältä, ei auta vaikka laittaa korvat tukkoon. Ääni on korkeaa ja "vain tuntuu". Nukahtamisen estää täysin, eikä sitä havaitse, kuin hiljaisuudessa.

Jotta pääsin siitä eroon, oli kuunneltava musiikkia korvakuulokkeilla, välillä kokeilin vieläkö kuuluu? Muistaakseni pari tuntia meni, niin lakkasi.

Lierikki Riikonen

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
lierik
Minulla on juuri tuollainen ollut pari kertaa ryyppyputkien jälkeen. Tulee tosiaankin pään sisältä, ei auta vaikka laittaa korvat tukkoon. Ääni on korkeaa ja "vain tuntuu". Nukahtamisen estää täysin, eikä sitä havaitse, kuin hiljaisuudessa.

Jotta pääsin siitä eroon, oli kuunneltava musiikkia korvakuulokkeilla, välillä kokeilin vieläkö kuuluu? Muistaakseni pari tuntia meni, niin lakkasi.

Minulla se ei lakkaa koskaan. Tosin en huomaa sitä jos en ajattele asiaa. Jos ajattelen, kuulen sen, ja siitä tulee häiritsevää.

En kyllä usko että mekään puhutaan samasta asiasta.

くそっ!

Vierailija

Lyhyt pihinä voi johtua onteloiden paineen tassaantumisen virtauksesta. Niskat nitisee ja rusahtelee joskus. Jännitys saa nielemisen äänekkääksi ka kädet tärisemään. Ahdistus voi saada kuvatunkaltaisen ininän aikaan, jollain mekanismilla tai se on harha. Tinnitus alkaa yleensä kuulua ahdistuneessa mielentilassa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
tietää
Lyhyt pihinä voi johtua onteloiden paineen tassaantumisen virtauksesta. Niskat nitisee ja rusahtelee joskus. Jännitys saa nielemisen äänekkääksi ka kädet tärisemään. Ahdistus voi saada kuvatunkaltaisen ininän aikaan, jollain mekanismilla tai se on harha. Tinnitus alkaa yleensä kuulua ahdistuneessa mielentilassa.

Ei siellä varsinaisesti kuulu yhtään mitään. Ääni ei kuulu, sitä ei voi tarkastella, sen vain.. vaistoaa jotenkin.. että se on siellä.. se on melkein pelottavaa kun sen havaitsee.. valtava meteli soi jatkuvasti taustalla, vaikkei sitä huomaa, mutta sitten kun huomaa niin se on pelottavaa.. se voi kyllä olla jotain harhaa tai jotain, mutta se kuulostaa aina samalta.. siksi en usko että on täysin kuviteltua, jostain sen täytyy tulla, tunnistan sen aina.. joku sen tekee.. aivometeliä? Mielen ininää? Jotain aivojen kuuloalueiden toimettomuudesta johtuvaa illuusiota, aavemeteliä?

くそっ!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Ronron
lierik

Minulla se ei lakkaa koskaan. Tosin en huomaa sitä jos en ajattele asiaa. Jos ajattelen, kuulen sen, ja siitä tulee häiritsevää.

En kyllä usko että mekään puhutaan samasta asiasta.

En minä sitä luullutkaan, että samasta asiasta. Mutta kun alko vahingoittaa aivoja, niin jos sinulla on syntymästäsi asti tuo paikka tohjona, tai muuten viallinen, joka ei korjaannu itsestään? Minua kyllä pelotti silloin, jos tuollainen jää päälle.

Lierikki Riikonen

Vierailija

mä kuulen kans sellasta melua, mutta vain keskittymällä täydessä hiljaisuudessa. kun meluun keskittyy hieman huomaa että se on todella "äänekästä", tosin se peittyy heti jos kuuluu pienikin rasahdus jostain.

Vierailija

Voimistuuko ääni, jos jännität kaikki naaman/kaulan lihakset?

Itsekin havahdun usein kuulemaan sellaisen korkean "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" äänen. Vääjäämättä joka kerta kun jännitän vaikkapa pelkästään kaikki kaulan lihakset niin ääni voimistuu _ankarasti_. Ei se "jännitys tilassa" niin voimakas ole, että se esim. puhetta peittäisi, mutta taustamelusta ei missään nimessä voi enää puhua.

Olen aina ajatellut, että "ehkä kuulen hermojen sähkövirran".. Oli miten oli, niin itselläni sellainen pieni "piiiiiii" on aina taustalla, mutta en koskaan ole kokenut sitä häiritseväksi (varmaan jotain aivojen "sähkömölinää" =D, läppäläppä). En normaalisti edes huomaa sitä, mutta välillä siitä tulee aika vallitseva - eriroten jos pitää silmät kiinni (varsinkin jurrissa).

Unta se ei itselläni haittaa (viitaten edelliseen silmän kiinni juttuun). Yksinkertaisesti:
1. Joskus huomaan sen, joskus en
2. Kova lihasten jännitys kaulasta ylöspäin voimistaa ääntä huomattavasti

Vierailija

Ääni, joka ei tule ulkopuolisesta äänilähteestä määritellään aina tinnitukseksi. Sen alkulähdehän voi olla välillä korvakäytävä-aivot, jos tunnet, että tämä ääni tulee syvältä päästä niin veikkaisin, että hermoissa on jotain vikaa, vois olla mm. säätelyhäiriö, hermot hieman ristissä ja tunnet jotain "ajattelun taustamelua" tai jotain välittäjäaine liikaaktiivisuutta.

Aivot ovat niin monimutkaiset, että tuskin koskaan täydelliset.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Jos siellä korvassa on itikka?

Mää muuten kuulen tavallista isompitaajuuksiselta alueelta eri ääniä. Ainakin toisella korvalla. Sähänkin varmaan saat sen selville kun sulla on se almeija ja sitten siellä on se pakollinen kuulotesti ekalla kerralla ainaki.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Eepos
Voimistuuko ääni, jos jännität kaikki naaman/kaulan lihakset?

Itsekin havahdun usein kuulemaan sellaisen korkean "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" äänen. Vääjäämättä joka kerta kun jännitän vaikkapa pelkästään kaikki kaulan lihakset niin ääni voimistuu _ankarasti_. Ei se "jännitys tilassa" niin voimakas ole, että se esim. puhetta peittäisi, mutta taustamelusta ei missään nimessä voi enää puhua.

Olen aina ajatellut, että "ehkä kuulen hermojen sähkövirran".. Oli miten oli, niin itselläni sellainen pieni "piiiiiii" on aina taustalla, mutta en koskaan ole kokenut sitä häiritseväksi (varmaan jotain aivojen "sähkömölinää" =D, läppäläppä). En normaalisti edes huomaa sitä, mutta välillä siitä tulee aika vallitseva - eriroten jos pitää silmät kiinni (varsinkin jurrissa).

Unta se ei itselläni haittaa (viitaten edelliseen silmän kiinni juttuun). Yksinkertaisesti:
1. Joskus huomaan sen, joskus en
2. Kova lihasten jännitys kaulasta ylöspäin voimistaa ääntä huomattavasti

Juu minäkin kuulen tuon joskus. Äsken hetken aikaa samalla kun jännitin kaulan ja pään lihakset, sellainen selkeä ininä. Mutta tuokin kuului vielä selkeästi äänenä, oikeana ininänä, toisin kuin se mistä minä puhuin. Se minun mysteerinen päänsisäinen meteli ei ole ääntä, se on jotain muuta.. kuuleminen on kuitenkin aisteista lähimpänä sitä jolla koen sen havaitsevani.. en näe sitä, en maista enkä haista sitä.. en oikeastaan kuule enkä tunnekaan.. mutta jotenkin vaan.. no, "kuulen" sen.. jotain ihme haamuääntä, jota ei voi varsinaisesti tarkkailla.. hitto kun on mahdoton selittää tätä.. kuulostaa varmaan ihan ufojutulta..

くそっ!

Vierailija

Nah,.. ei se muuta Ronroni ko taidat vaan kuulua mahdollisesti johkin kansainväliseen HAARP -testauksen skandinaaviseen verrokkiryhmään ja ne vaan surisuttelee siun synapseja jollain sähköaalloilla Nojoo eivais. Pitääki joutaa täst röökin kautta nukkuu jo

Vierailija

"TERÄS NALLEPUH" kirjoitti:
Jos siellä korvassa on itikka?

Tää on paljon mahdollista, on paljon sellaisia pikkuötöjä jotka tykkää pienistä rei'istä. Itse oon tulkinnut sen niin että ne jää sinne viettään jatkoja kun aina tota ininää kuuluu keikkojen ja diskokäyntien jälkeen .

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Tinnitushan tuo. Niitä on monen sorttisia ja itsekin kärsin parista. Eihän ääni korvissa kuulu vaan aivoissa, joten ei se mikään ihme ole, jos jotain ääntä ei osaa korviin paikallistaa vaan se tuntuu pään sisäiseltä.

Kaikkein epämiellyttavimmältä tinnitukselta minun mielestäni kuulostaa sellainen, joka voimistaa äänet moninkertaisiksi, korvia vihloviksi. Itselläni jotkin korkeat aanet aiheuttavat sen ja se on karmeaa. Esim. kun joku paiskoo haarukoita ja veitsiä kuivaustelineeseen, on melkein pakko vaihtaa huonetta.

Nyt tuli aloitettua rokkiura uudestaan. Saa nähda millaiset ongelmat sitä seuraavat...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat